Gå til innhold

Dagbok om livet og graviditet og sånn

Nuttapia

Anbefalte innlegg

Jeg er så spent på dine vegne Nutta,du aner ikke! :hug:

Er overbevist om at han kommer snart og heier som bare det på dere! :duskedame::danse:

Endret av -Mala-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå skjer det nok noe snart skal du se!! :)

:klem:

ååh, det er så spennende med ferdigruga bebi! har du lang reisevei til sykehuset?

Fader.. bomma jeg på dato gjetting??

Håper han komme snart, men tydelig han trives godt inni magehuset

Og du, jeg merka aldri noe til slimproppen. Vil tro den hadde gått siden jeg hadde 3 cm åpning da jeg kom på føden. Men vet aldri

Heia Tassen :hoppendeglad:

Åhhh, kjære Nuttapia. Jeg har tenkt på deg i helga og håpet at når jeg sjekket her inne på søndag ville det være helt stille fordi du var på sykehuset. Nå kan det ikke være lenge igjen, virkelig ikke. Bor du i Oslo? Blir man ikke igangsatt her om man er 10 dager på overtid?

Kan forøvrig anbefale Girls og Shameless om du kjeder deg og trenger noe å se på :)

På fødselskurset jeg var på viste jordmor noe bilder med slimproppen, og at den kunne sitte i ganske så lenge selv om at fødselen var i gang. Hun nevnte at den ikke inngår i de tre typiske tegn på at fødselen er startet.

:klem:

heia tassen, heia tassen!!

Kjære Nutta Du er sååå flink, også så positiv! Det er virkelig ikke lenge til han er her nå, det er vi alle kg-damene sikre på! Og du, den slimproppen skal du ikke tenke på. Jeg så ikke snurten av den jeg heller og ikke gikk vannet. Tenker masse på deg. Stor klem fra meg og lillegutt.

Åh, dere er så fine :hjerte:

Jeg sov fra rundt kl 08 til 12. Nå sitter jeg oppreist og har spist 2 rista pitabrød med masse nam oppi, men jeg er faktisk litt kvalm og ekkel i magen. Tassen har vært litt våken og strukket på seg. Jeg tror han er klar for å komme ut nå, for nå begynner virkelig murringene i ryggen å gjøre seg gjeldende.. Magen er KONSTANT hard..

Kvakk: Neida, vi bruker max 15 minutter til fødeavdelinga, så det er trygt og godt :)

Pyntestøv: Nei, bor "i" Drammen. Overtidskontroll på onsdag, men jeg håper jeg slipper det.. :) Så koselig at du har tenkt på meg! :hjerte:

Angel: Takk for fine ord :rodmer:

Okei, så den slimproppen skal jeg absolutt ikke bry meg om :fnise: Syns jeg også leste at det er kun 5% - 10% av fødsler hvor vannet går som første tegn.

Jeg tipper at det er riene som starter her, pga de heftige kynnerne de siste dagene..

Nei, nå verker ryggen skikkelig, så nå skal jeg opp å gå litt.. Blir jeg verre nå, så kaller jeg mannen hjem, tror jeg..

Håper dette teller for noe godt! Men håper jeg slipper kvalmen under fødselen!

Ellers: Supert humør, kjenner at jeg er UTROLIG glad for at det er over snart!!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så spent på dine vegne Nutta,du aner ikke! :hug:

Er overbevist om at han kommer snart og heier som bare det på dere! :duskedame::danse:

Åh, så koselig, Mala! Gleder meg til å oppdatere dere, altså.. Han er bare noen dager unna nå.. Det bygger opp til storm i kroppen, jeg kjenner det! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh, så verkingen i ryggen er trolig rier? Det er jo kjempespennenende! Heia heia, her blir det fødsel!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, spennende!! Du er så heldig som snart skal få oppleve å føde. Jeg gleder meg til jeg kan gjøre det igjen!! :) Høres ut som at kroppen din snart fyrer av startskuddet nå! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åhhh, så verkingen i ryggen er trolig rier? Det er jo kjempespennenende! Heia heia, her blir det fødsel!! :)

Ååh, spennende!! Du er så heldig som snart skal få oppleve å føde. Jeg gleder meg til jeg kan gjøre det igjen!! :) Høres ut som at kroppen din snart fyrer av startskuddet nå! :D

Kanskje, kanskje. Ringte føden, men der var de busy. Antakelig vaktskifte.

Jeg har fått vondt i hodet, noe jeg ikke har hatt tidligere i graviditeten. Og det syns jeg er litt ekkelt.

Jeg har skikkelig vondt i ryggen og er svimmel. Tok en gaviscon nettopp og det hjalp litt på kvalmen.

Mannen er på vei hjem, så jeg tror jeg skal pakke ned toalettsakene mine i bagen nå, i tilfelle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, men sa de ingenting på føden? Gav de deg noen råd? Er det forresten sånn at disse takene i ryggen kommer og går, eller er det konstant verking?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oiiii... Her skjer det nåkka :nigo: Jeg liker det!!! Skummelt med den håveverken. Men jeg håper det går over, for det er virkelig noe skit altså :(

Hurra :strix: :strix: Kanskje blir det baby idag/inatt :nigo::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, men sa de ingenting på føden? Gav de deg noen råd? Er det forresten sånn at disse takene i ryggen kommer og går, eller er det konstant verking?

De hadde ikke tid å prate. Ringte igjen nå, men da var det opptatt. Venter til kl er over 15, så ringer jeg igjen.

Nei, jeg har ikke tak, så det er ikke rier på gang. Konstant verking. Og hodevondten tar seg opp.. Tassen trykker seg nedover i blæra mi.

Jeg skal be dem om råd, og kommer til å si at jeg ikke har hatt hodevondt i svskapet i det hele tatt. Jeg er redd for svskapsforgiftning, spes siden jeg er på overtid.

Jeg skal ta meg en varm dusj når mannen kommer hjem, også håper jeg vi får komme ned på sykehuset. Da går nok oppdateringene videre til tr.heimspia.

Æsj, nå trives jeg ikke særlig i kroppen min :fnise: Men jeg er kjempeglad hvis det tar seg opp og fødsel er igang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner. Viktig å ta svangerskapsforgiftning på alvor. Da blir du sikkert satt i gang også, om fødselen enda ikke er ordentlig i gang.

Masse lykke til og ja, håper masse på oppdateringer her utover kvelden :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innom og legger igjen et spor jeg også :vinke:

Tvi tvi for at tassen har bestemt seg for å komme!

Edit: henger meg forresten på Lollipop: Ikke tid til å snakke med en høygravid dame på overtid? Excuse moi?!? :kjefte:

Endret av Frøken Vims
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har hatt vaktskifte. Pratet med en hyggelig mann, og jeg hadde høytlesning fra helsekortet.. ;)

Han likte ikke hodevondten og den konstante harde magen, så straks sambo kommer inn døra, så tar jeg en dusj, også reiser vi ned.

Dere er en herlig heiagjeng, så skal sørge for at dere blir oppdatert! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at han sa du skulle komme inn! Ikke kjekt og føle seg sånn uvel, og ikke vite om det kan være noe eller ikke...

JA, husk og oppdater oss, om det er deg eller tr.heimspia ;) Jeg gleder meg sååå til oppdateringer..

Å om det ER noe på gang, så maaasse lykke til.. Jeg har deg i tankene mine :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...