Gå til innhold

Dagbok om livet og graviditet og sånn

Nuttapia

Anbefalte innlegg

Jupp, jeg veit at de blir roligere nå på slutten :) Han kviknet til litt i går da. Prøvde å vekke ham i ti minutter.. Hadde jo nesten ikke kjent noe hele dagen.

Og nå kjente jeg også en liten bevegelse, så det er fint.

Meeeeen, disse kynnerne gjør at han havner oppi ribbeina mine.. Tarmer skriker, og det føles ut som hele ungen skal bli spidda av ribbeina.. :( Det er ikke godt!

Når jeg sitter nå, så er jo både ungens rumpe og ben liggende utafor ribbeina. Han fyller HELE overkroppen min. Så stor er han nå. Sikkert vanlig, men nå synes jeg at det holder.. Kynnerne sitter høyt oppe, og synes heller at nedpress og rier skal sette igang ordentlig!!

Jeg tror jeg begynner å bli lei.. Kun én dag på overtid! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå var jeg sikker på at noe var på gang siden du skrev her så tidlig :sjenert: skjønner godt du er lei når tassen bare lurer deg sånn i over en uke! Han koser seg nok masse inni magen din :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var jeg sikker på at noe var på gang siden du skrev her så tidlig :sjenert: skjønner godt du er lei når tassen bare lurer deg sånn i over en uke! Han koser seg nok masse inni magen din :hjerte:

Hehe, sorry.. :hjerte:

Denne boka er blitt skikkelig klagemur..

Ja, jeg får tåle noen dager til, tenker jeg.. Er ikke mye modning på gang her heller.. Æsj!

Haha.. Dette er virkelig nervepirrende.. Ikke nok med at man er spent på når det skjer, men man får så god tid til å tenke på den forestående fødselen..

Jeg skal bare puste godt jeg..! Og mer ønsker jeg ikke å tenke over før jeg ligger der!! :ler:

Såååå, Tassen min, nå må du komme ut! Mamsen din blir snart gaaaaaal :bond::sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I verste fall, om det blir enda flere dager overtid, kan du trøste deg med at de ikke vokser like fort da.. Det ble jeg iallfall beroliget med! Men si til han at det er bedre å komme ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I verste fall, om det blir enda flere dager overtid, kan du trøste deg med at de ikke vokser like fort da.. Det ble jeg iallfall beroliget med! Men si til han at det er bedre å komme ut :)

:klemmer: Takk, frøken Strøken :) Jupp, jeg skal ta en alvorsprat med ham.. Sier det hver dag, men jeg må kanskje legge om strategien!

--------

Drømte om en ørn. Den kom nærmere og nærmere. Tilslutt stod den bare noen meter unna og kikket på meg.

Pleier ikke å tolke drømmer så mye, men dette slo meg litt. Jeg har ugle som "mitt" dyr. Kanskje tassen har ørn? Isåfall så kommer han snart!

Kynnerne er kraftigere når de kommer nå, og jeg kjenner at det tar tak i korsryggen. Det begynner faktisk å bli nokså ubehagelig. Men det er mest slik når jeg ligger i senga.

At vi nærmer oss er jo bare logisk ;) Men at det er nært forestående, dét tviler jeg på.

Mannen lurte på om vi skulle reise i svømmehallen idag, så kunne jeg få flyte litt. Spørs om jeg klarer det, men det hadde jo vært veldig koselig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke se bort ifra at det å komme seg ut, røre litt på seg (under tvil behagelig) og få lov til å flyte som den badeballen man er, kan være godt for å komme litt igang :)

Dersom du har energi til det, så gjerne ta en tur ut å gjør noe slikt... Kan være lenge til neste gang, og kanskje du får humpet han litt nærmere utgangen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nutta, synes du er så utrolig flink! Du er sliten, er på overtid og du er jo så positiv! :klemmer: Imponert er jeg.

Håper du har sovet litt i natt. Er ikke bare-bare å gå gravid de siste dagene altså. Tenker masse på deg frøken!

:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke se bort ifra at det å komme seg ut, røre litt på seg (under tvil behagelig) og få lov til å flyte som den badeballen man er, kan være godt for å komme litt igang :)

Dersom du har energi til det, så gjerne ta en tur ut å gjør noe slikt... Kan være lenge til neste gang, og kanskje du får humpet han litt nærmere utgangen?

Jupp! Men har slått fra meg svømmehallen. Vi hadde nettopp besøk av pappa og stemor+lille nevø og niese.. Tanken på svømmehall og hyl-unger frister ikke ;) Hehe.. Samt gakk-gakk på glatte fliser erigrunn litt skummelt :fnise:

Men sambo skal ut en tur, så har bestemt meg for å bli med. Må ut å få rørt litt på meg som du sier :Nikke:

Nutta, synes du er så utrolig flink! Du er sliten, er på overtid og du er jo så positiv! :klemmer: Imponert er jeg.

Håper du har sovet litt i natt. Er ikke bare-bare å gå gravid de siste dagene altså. Tenker masse på deg frøken!

Synes du? Åhhh :grine: Ærlig talt så er tårene bare millimeter unna idag.. Kjenner jeg er kjempesliten etter ei fæl natt.. Haha.. Menmen, jeg er ikke i dårlig humør! Dét skal mye til om dagen :nigo:

Så koselig at du tenker på meg, det er utrolig rørende :hug: Og jeg trenger litt styrke.. Er ikke noe synd på meg, men han er så stor at jeg nesten blir litt redd for hva som ligger foran meg. Men hver time er et skritt nærmere. Det er en herlig tanke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også det stemmer at de ikke vokser noe særlig helt på slutten :) Håper han kommer snart, skjønner at du begynner å bli utålmodig! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det var inne hos Belle det ble sagt at ungen ikke vokser noe særlig etter termindato? :sjenert:

Frøkens Strøken nevnte det, ja :Nikke: Og det er veldig fint!

Jeg har jo hørt at de vokser ca 200 gram i uka på slutten.. Dersom jeg ikke føder før onsdag, så blir det spennende å se på UL hvor stor han er ;)

Men jeg tror absolutt på jordmor når hun sier at han antakelig har bikka 4000 gram. Jeg kjenner jo hele babyen inni der, og det er ikke den minste babyen, nei :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se det på den lyse siden, store babyer = stor og sterk og klar for verden når han velger å komme ut :) Bedre med stor enn liten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også det stemmer at de ikke vokser noe særlig helt på slutten :) Håper han kommer snart, skjønner at du begynner å bli utålmodig! :klemmer:

:klemmer: Så koselig med alle disse klemmene, er jo ikke rart at tårene lurer i kroken hele tiden :fnise:

Se det på den lyse siden, store babyer = stor og sterk og klar for verden når han velger å komme ut :) Bedre med stor enn liten!

Det er såååå sant, og jeg er glad for at det er en stor og sterk gutt. Virker slik iallfall! Kler jo navnet da, den lille kongen vår. Lille store kong Edvard :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennende å se når han har tenkt seg ut! :Nikke:

Blir store gutter på oss begge tror jeg, stødige kjekkinger;)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nååh kong Edvard :hjerte:

:rodmer:

Spennende å se når han har tenkt seg ut! :Nikke:

Blir store gutter på oss begge tror jeg, stødige kjekkinger;)

:klemmer:

Jeg begynner å få en følelse på mandag :jepp: Har ikke du tippa da, tro?

Jupp, store tasser, med store trygge knyttnever!

--

:blomst: Lørdagens musikktips: Vamp - Ferskenblomsten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:rodmer:

Jeg begynner å få en følelse på mandag :jepp: Har ikke du tippa da, tro?

Jupp, store tasser, med store trygge knyttnever!

--

:blomst: Lørdagens musikktips: Vamp - Ferskenblomsten

Den sangen er helt nydelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest airam90

Ååååå tenk nå nermer det seg da virkelig!! Han popper nok ut ganske så snart skal du se! :bolledeig:

Hmmm, jeg vil og tippe! Tipper 3850 gr og 51 cm :) Er ikke sikkert jordmor har rett, hihi.

Ønsker deg en riktig så fin helg i ventetiden! Plutselig ligger han på brystet ditt og titter på deg! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...