Gå til innhold

Dagbok om livet og graviditet og sånn

Nuttapia

Anbefalte innlegg

Gjest asanti

Vår rutine ble liksom bare at hun fikk pupp så var hun endten våken eller så sovnet hun etter å ha rapet. Men hun har vært lett å ha med å gjøre når det gjelder legging.

En venninne av meg har startet avvenning av pupp på natten å da fikk hun råd fra helsesøster at det var pappans ansvar. Fordi ungen vil lukte pupp og melk og dermed bli verre å få avvent gammel rutine. Det ville ta en helg sa hun, og pappan må bare være tålmodig å dytte inn smokken.

Jeg kan tenke meg at ala noe samme kan funke for dere? At du gir han pupp, feks i sengen, så legger du han ned å går ut. Begynner han å skrike så vil det da være pappan sin oppgave å gå 100 gang inn å gi smokk. For tror han vil bli verre om han lukter pupp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, for Ed tar ikke flaska. Kun hvis det er vann. Så vi må tilvende på flaske, samt få han til å roe seg med pappaen.

Jeg skal bort neste lørdag, så håper iallfall at vi klarer å få til en slags rutine innen da, iallfall!

Skal ta med deres tips og råd - tusen takk :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tips her heller desverre. Tassen vår sovner av seg selv og tar både pupp og flaske, uten at jeg skal ta noe ære for det. Annet enn at jeg har bidratt med mine fantastiske gener da :fnise:

Jeg ammer alltid i sengen før han legges, men som Asanti så tar jeg han opp så han får rapet så han våkner alltid litt før han legges i senga.

Grattis med bil forresten! Kan tenke meg det blir deilig å få lappen og bil selv, særlig hvis man ikke bor midt i byen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Wow! Det skal jeg huske de dagene er hun sliter med å sovne! :)

Og gratulere med bil Nutta! Blir bra med lappen ja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for bil :nigo: Nå er det jo beine veien til lappen! Det er så utrolig deilig med lappen, og bil, at det finst ikke ord :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd Aventflasken med den naturaltuten? Vesla her tar den mye bedre enn de andre tutene. :)

Nei, ikke noe naturaltut her, kun vanlige jeg har kjøpt på butikken. Det er den som er i mykere gummi og litt lenger? Har sett på de flaskene isåfall, og de virker veldig ålreite :)

Ingen tips her heller desverre. Tassen vår sovner av seg selv og tar både pupp og flaske, uten at jeg skal ta noe ære for det. Annet enn at jeg har bidratt med mine fantastiske gener da :fnise: Jeg ammer alltid i sengen før han legges, men som Asanti så tar jeg han opp så han får rapet så han våkner alltid litt før han legges i senga. Grattis med bil forresten! Kan tenke meg det blir deilig å få lappen og bil selv, særlig hvis man ikke bor midt i byen :jepp:

Takk for det! :danse: Det blir virkelig frihet, ja :jepp:

Ja, saken er jo at han hyler dersom han får melk på flaske. Superfornærma over at det ikke er noen pupp der.. :fnise: Så tenker som så å gi han flaske, og så gi han grøt. Så leke litt, så er det natta.

Haha - dette trikset skal prøves i kveld: http://www.dbtv.no/?op=Play&vid=2429800158001 Fantastisk;-)

Ja, den er fin :fnise: Gikk som en farsott på facebook igår :ler: Prøvde på Ed isted, han så bare rart på meg og smilte ;)

Wow! Det skal jeg huske de dagene er hun sliter med å sovne! :) Og gratulere med bil Nutta! Blir bra med lappen ja. :)

Tusen takk! Ja, det blir veldig bra :nigo:

Har bestilt oppfriskningstime til fredag. Håper det er den siste utgiften før teori og oppkjøring!! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for bil :nigo: Nå er det jo beine veien til lappen! Det er så utrolig deilig med lappen, og bil, at det finst ikke ord :jepp:

Takk, Cathrine! Ja, det blir flott! Iallfall siden det er sommer og (kanskje) fint vær ;) Blir godt å kunne reise bort litt. Er lei av disse veggene her...

Klart, jeg kan jo ta bussen, men jeg har brukt kollektiv fast fra jeg var 10 år gammel, så jeg er SÅ dritlei av å ikke kunne styre dagen min selv. Ja, det blir bra. Gruer meg til teoriprøven, da.. Ikke min sterkeste side å pugge ting utenat. Dvs, alle de teoretiske oppgavene. De praktiske er jo ganske logiske, så de pleier jeg å klare greit :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Cathrine! Ja, det blir flott! Iallfall siden det er sommer og (kanskje) fint vær ;) Blir godt å kunne reise bort litt. Er lei av disse veggene her...

Klart, jeg kan jo ta bussen, men jeg har brukt kollektiv fast fra jeg var 10 år gammel, så jeg er SÅ dritlei av å ikke kunne styre dagen min selv. Ja, det blir bra. Gruer meg til teoriprøven, da.. Ikke min sterkeste side å pugge ting utenat. Dvs, alle de teoretiske oppgavene. De praktiske er jo ganske logiske, så de pleier jeg å klare greit :Nikke:

Ja, jeg skjønner så godt hva du mener! Og ikke minst at du slipper å måtte være på plass i buss stoppet på sekundet nesten, for det er jo typisk den dagen du er ett minutt etter tiden, så har det vært der før tiden. Eller den er forsinket osv osv. Så det er veldig greit med bil å kunne styre alt selv. Å slippe å bytte busser osv osv. Rett og slett fantastisk :nigo:

Teoriprøven er rett og slett noe herk! Jeg er lik deg, sliter med det teoretiske.

Men vet du, klarer jeg det, klarer du det ;) Ta prøven masse på nett, les om skilt, plassering og avstand. Da har du masse bare der. Så gjør det ingenting om du ikke klarer den første gang heller. Du får jo bare 2 uker karantene. Så jeg ville prøvd snarert mulig, for å slippe at den skal på en måte holde deg igjen :nigo: Dette ordner du vet du!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skjønner så godt hva du mener! Og ikke minst at du slipper å måtte være på plass i buss stoppet på sekundet nesten, for det er jo typisk den dagen du er ett minutt etter tiden, så har det vært der før tiden. Eller den er forsinket osv osv. Så det er veldig greit med bil å kunne styre alt selv. Å slippe å bytte busser osv osv. Rett og slett fantastisk :nigo:

Teoriprøven er rett og slett noe herk! Jeg er lik deg, sliter med det teoretiske.

Men vet du, klarer jeg det, klarer du det ;) Ta prøven masse på nett, les om skilt, plassering og avstand. Da har du masse bare der. Så gjør det ingenting om du ikke klarer den første gang heller. Du får jo bare 2 uker karantene. Så jeg ville prøvd snarert mulig, for å slippe at den skal på en måte holde deg igjen :nigo: Dette ordner du vet du!! :jepp:

Åh, takk for god støtte :klemmer: Det er så sant som du sier. Er jo bare 2 uker karantene, så kan jeg forsøke igjen. :jepp: Jeg har lastet ned app på tlf, den er finfin! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, takk for god støtte :klemmer: Det er så sant som du sier. Er jo bare 2 uker karantene, så kan jeg forsøke igjen. :jepp: Jeg har lastet ned app på tlf, den er finfin! :D

Uuuh. Det er jo supersmoood :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi, spennende med teoriprøve + oppkjøring! :jepp: Trives du bak rattet? Jeg er litt smånervøs når jeg sitter på til andre, så lurer fælt på hvordan det skal bli når jeg endelig får kjørt opp selv. Skal sies at jeg aldri har kjørt før. Skummelt. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oioi, spennende med teoriprøve + oppkjøring! :jepp: Trives du bak rattet? Jeg er litt smånervøs når jeg sitter på til andre, så lurer fælt på hvordan det skal bli når jeg endelig får kjørt opp selv. Skal sies at jeg aldri har kjørt før. Skummelt. :sjenert:

Ja! :danse: Jeg synes det er veldig ålreit å kjøre bil :) Eneste er at jeg hadde et langt opphold i øvekjøringen da magen begynte å bli litt stor, men FØR det, så kjørte jeg masse og var veldig trygg. Nå må jeg jobbe det litt opp igjen, så kjører når jeg har mulighet.

En gang må du jo prøve, Angel? Skjønner at du synes det er skummelt! Har ei venninne som vegrer seg, spesielt om vinteren. Men man må kaste seg ut i det, og kjør rolig etter forholda - da bør det alltid gå greit :jepp:

Tenkte du kanskje å begynne snart? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Ååh det er så morsomt på vinteren når rumpa på bilen kommer ut! :ler:

På lukkende områder og forlatte veier som tillater det er det super å øve på sånt. Da blir man ikke så skremt om bilen slipper taket på dårlig føret. Viktig å lære å kjenne hvordan bilen er og oppfører seg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh det er så morsomt på vinteren når rumpa på bilen kommer ut! :ler:

På lukkende områder og forlatte veier som tillater det er det super å øve på sånt. Da blir man ikke så skremt om bilen slipper taket på dårlig føret. Viktig å lære å kjenne hvordan bilen er og oppfører seg. :)

Gosh, nei, det kan være veldig skummelt :P Men som du sier, lær bilen OG ikke minst - deg selv å kjenne :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lille trollebolle er 4 måneder idag :strix: Nytt innlegg på bloggen :nigo:

Tiden går fort.. Og han er så stor og flink! Jeg er såååå stolt! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart Nutta, idag tenkte jeg tilfeldig på deg og tenkte at pjokken må vel være 4 mnd eller noe sånt! =)

Se her ja.. tiden går jammen fort!

Hvordan kan jeg se bloggen din? eller, må man isåfall gi tilgang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart Nutta, idag tenkte jeg tilfeldig på deg og tenkte at pjokken må vel være 4 mnd eller noe sånt! =)

Se her ja.. tiden går jammen fort!

Hvordan kan jeg se bloggen din? eller, må man isåfall gi tilgang?

Haha, så koselig da :nigo:

Den ligger under lokale blogger, etter at du har trykket deg inn på Blogger. Jeg har lagt deg til for lenge siden tror jeg :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, thanks! Jeg kikket på lokale blogger nå men ser ikke noe som minner om deg?

Og ser bare blogger med 1-2 innlegg og langt tilbake i Januar osv.

Merkelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...