My84 Skrevet 10. mars 2013 #2641 Del Skrevet 10. mars 2013 Så søtt med mammadalt-gutt! Jeg har faktisk ikke kjøpt babycall ennå, så takk for tipset!! Ha en flott søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 11. mars 2013 Forfatter #2642 Del Skrevet 11. mars 2013 Åh så herlig det høres ut!! Godt å se at dere har det fint og at du nyter tiden! :rødmer: Gleder meg bare sånn til det blir min tur altså! Nyt resten av helgen Det er helt fantastisk, airam! Utrolig hvor forelsket man kan bli, altså Det å bli mamma gir mange nye tanker.. Den lille bylten som vokser så fort, og som er 100% avhengig av mamma og pappa sin. Det er vakkert. Denne tiden er virkelig fin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 11. mars 2013 Forfatter #2643 Del Skrevet 11. mars 2013 Den stillheten når man har huset mutters alene er deilig du! Etter å ha blitt mamma så ELSKER jeg de dagene jeg kan være alene noen timer. Om Emil er til besteforeldrene eller sover, eller om jeg bare kan sitte i bilen i 5 minutter alene og stirre tomt ut i luften Haha. Og ikke minst når man får de fantastiske stille og morro øyeblikkene med de små! De som man alltid vil huske som helt spesielle Jeg husker ikke Emil sitt første skikkelige smil, men jeg husker mange fantastiske smil etter hvert Den beste følelsen for meg om dagene er om morgenen når det er musestilt i huset. Emil våkner til og når jeg kommer på rommet blir jeg møtt av det største og gladeste smilet som finnes DA smelter jeg litt ekstra hver dag! Herregud, hvor mye man kan elske et lite menneske! Det er helt herlig å lese Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 11. mars 2013 Forfatter #2644 Del Skrevet 11. mars 2013 Hvordan si til sambo på en pen måte at han er rett og slett for treg ved stellebordet? Guttungen hyler og skriker hele tiden, og jeg sitter her og biter meg i knokene for ikke å bli "monster"-mamma.. Nå har han brukt 10-15 min på å skifte body og bleie.. Og de er der fortsatt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 11. mars 2013 #2645 Del Skrevet 11. mars 2013 Uff, ikke lett å si ifra til kjærester om sånne ting. Min samboer tar seg veldig nær av det om jeg kommenterer noe han kunne gjort annerledes, så jeg pakker det VELDIG inn hvis jeg "klager" på noe. I steden for å si "Åh, herre så treg du er! Skjønner du ikke at det er derfor småtten griner??", så sier jeg "Hvis du gjør sånn og sånn, da går det litt fortere også slipper vi griningen" hehe... Håper ellers at alt er i skjønneste orden med dere!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 11. mars 2013 #2646 Del Skrevet 11. mars 2013 Mulig jeg er for rett fram, men jeg hadde sagt rett ut at han er for treig. Må kunne tåle såpass vel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 11. mars 2013 #2647 Del Skrevet 11. mars 2013 Så herlig med smil fra lille mammadalten! Ikke greit med treige mannfolk nei! Håper du finner en ok måte å si ifra på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhiannon Skrevet 11. mars 2013 #2648 Del Skrevet 11. mars 2013 Her var gubben også veldig treig i begynnelsen. Det var fordi han var usikker og trengte tida. Går mye bedre nå 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 11. mars 2013 Forfatter #2649 Del Skrevet 11. mars 2013 Han roet seg etterhvert, så spurte sambo hva som tok sånn tid. Alt er fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 11. mars 2013 Forfatter #2650 Del Skrevet 11. mars 2013 Tassen har litt magevondt ca hver 2.dag hvor han vrir seg og gråter litt på og av når han henger i puppen. Har sjekket om jeg har melk i puppen når han begynner slik, og det har jeg så absolutt. Så prøvde med minifom når han begynte slik ikveld, og han roet seg nesten med en gang. Så det er tips for de som opplever det samme. Planlegging av dåp er i full gang. Har vært i Sverige og handlet pålegg, kaffe, kyllinglår og kjøttkaker. Blir norsk utgave av tapas. Vi baker to eller tre brødsorter, samt foccacia. Det bør vel passe enhver gane. Skal lage dåpskaka selv, også skal jeg lage mange stilige cupcakes, med fin pynt. Gleder meg! Nå spørs det bare om jeg kommer inn i kjolen jeg skal ha, da Vekta har stått på stedet hvil i ei uke nå, pokker ta de minusgradene og de glatte veiene her ute.. Men det går seg nok til! Hold-in strømpebukser er fine saker Jeg vil ha vååååår!! Nu er det godnatt herfra, til alle dere nydelige som titter innom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 12. mars 2013 #2651 Del Skrevet 12. mars 2013 Emil har gått på Minifom frem til forrige uke egentlig Har prøvd å venne han av det noen ganger (2-3 ganger), men innen ei uke har han blitt urolig igjen. Nå har jo alle babyer umodne tarmer de første 15 ukene likevel, men minifom hjalp masse her i huset ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 12. mars 2013 Forfatter #2652 Del Skrevet 12. mars 2013 Emil har gått på Minifom frem til forrige uke egentlig Har prøvd å venne han av det noen ganger (2-3 ganger), men innen ei uke har han blitt urolig igjen. Nå har jo alle babyer umodne tarmer de første 15 ukene likevel, men minifom hjalp masse her i huset ja Ikke sant? Fine greier altså! -- Idag dreit han ut vippestolen sin.. GAH! Er lissom ikke så mange andre plasser å legge/sette ham.. Han liker ikke så godt å ligge i sofaen.. Han er jo så himla våken og sosial Lurer på hvor jeg har lagt bæresælen, for jeg kan jo bare putte han i den også får jeg to hender fri... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 12. mars 2013 #2653 Del Skrevet 12. mars 2013 Hva er miniform? Og bæresele tror jeg er helt genialt. Er i hvert fall planen min å anskaffe meg en sånn før fødsel. Har så mange venninner som skryter av hvor godt og fint det er å ha den lille nær, og friheten det samtidig gir (kan gå hvor man vil, og har armene fri). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 12. mars 2013 Forfatter #2654 Del Skrevet 12. mars 2013 Hva er miniform? Og bæresele tror jeg er helt genialt. Er i hvert fall planen min å anskaffe meg en sånn før fødsel. Har så mange venninner som skryter av hvor godt og fint det er å ha den lille nær, og friheten det samtidig gir (kan gå hvor man vil, og har armene fri). Minifom er et middel du får kjøpt på apoteket som du gir barnet med skje. Det motvirker luftbobler i tarmene når de spiser. Godt å ha, skal bruke det hver ettermiddag/kveld fremover, for det fungerte kjempebra på tassen Han er så glupsk når han spiser, og svelger mye luft. Ikke godt med au i magen sin! Jeg fant bæresælen, og da fikk jeg ryddet litt her før vi fikk besøk. Tassen sovnet nesten med en gang, med smokken i munn. Mor og pupp får dermed litt fri. Deilig! Så ja, det anbefales på det sterkeste! Og det er veldig godt å ha han inntil sånn Pappsen er her og stemmer pianoet mitt! Kjekke greier! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 12. mars 2013 #2655 Del Skrevet 12. mars 2013 Godt at miniform hjelper på minimager! Spiller du piano du da?! Vi hadde et piano her men kastet det for det var så gammelt, ødelagt og ustemt. Gadd ikke betale i massevis for å få stemt den gamle skranglekassa, men kjenner virkelig at jeg savner det nå. Jeg er ikke noe mester men synes det er kjempegøy og god terapi å spille litt Bæresele er veldig praktisk når man har sånne mammadalt-bebbiser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 12. mars 2013 Forfatter #2656 Del Skrevet 12. mars 2013 (endret) Godt at miniform hjelper på minimager! Spiller du piano du da?! Vi hadde et piano her men kastet det for det var så gammelt, ødelagt og ustemt. Gadd ikke betale i massevis for å få stemt den gamle skranglekassa, men kjenner virkelig at jeg savner det nå. Jeg er ikke noe mester men synes det er kjempegøy og god terapi å spille litt Bæresele er veldig praktisk når man har sånne mammadalt-bebbiser Ja, funket med en gang. Godt for ham, det Jada, jeg spiller og har elever også. Lite klassisk, mer akkorder og denslags. Er musiker Musikk er deilig, og god terapi, ja! Endret 12. mars 2013 av Nuttapia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 12. mars 2013 #2657 Del Skrevet 12. mars 2013 Ja, funket med en gang. Godt for ham, det Jada, jeg spiller og har elever også. Lite klassisk, mer akkorder og denslags. Er musiker Musikk er deilig, og god terapi, ja! Ahh, så gøy! Ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 12. mars 2013 Forfatter #2658 Del Skrevet 12. mars 2013 Ahh, så gøy! Ha en fin dag Likeså, Ara!! Eller, ettermiddag blir det nå, da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 12. mars 2013 #2659 Del Skrevet 12. mars 2013 Du skulle lett ha fått vært pianolæreren min. Har hatt lyst å lære meg å spille i mange år. Må vel komme i gang snart. Mormoren min har jo et kjempefint piano hos seg, hun ville nok sette pris på at noen spiller på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 12. mars 2013 Forfatter #2660 Del Skrevet 12. mars 2013 Du skulle lett ha fått vært pianolæreren min. Har hatt lyst å lære meg å spille i mange år. Må vel komme i gang snart. Mormoren min har jo et kjempefint piano hos seg, hun ville nok sette pris på at noen spiller på det. Det er så mange pianoer rundt omkring som aldri blir brukt. Kanskje din mormor kan lære deg et og annet? Jeg gikk i lære hos min farmor Ellers så er jo youtube en grei kanal for det meste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå