Gå til innhold

Dagbok om livet og graviditet og sånn

Nuttapia

Anbefalte innlegg

Så søtt med mammadalt-gutt! :rodmer:

Jeg har faktisk ikke kjøpt babycall ennå, så takk for tipset!! :jepp:

Ha en flott søndag! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh så herlig det høres ut!! :)

Godt å se at dere har det fint og at du nyter tiden! :rødmer:

Gleder meg bare sånn til det blir min tur altså!

Nyt resten av helgen :blomst:

Det er helt fantastisk, airam! Utrolig hvor forelsket man kan bli, altså :hjerte:

Det å bli mamma gir mange nye tanker.. Den lille bylten som vokser så fort, og som er 100% avhengig av mamma og pappa sin. Det er vakkert. Denne tiden er virkelig fin!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den stillheten når man har huset mutters alene er deilig du! :hjerte:

Etter å ha blitt mamma så ELSKER jeg de dagene jeg kan være alene noen timer. Om Emil er til besteforeldrene eller sover, eller om jeg bare kan sitte i bilen i 5 minutter alene og stirre tomt ut i luften :fnise:

Haha.

Og ikke minst når man får de fantastiske stille og morro øyeblikkene med de små! De som man alltid vil huske som helt spesielle :)

Jeg husker ikke Emil sitt første skikkelige smil, men jeg husker mange fantastiske smil etter hvert :)

Den beste følelsen for meg om dagene er om morgenen når det er musestilt i huset. Emil våkner til og når jeg kommer på rommet blir jeg møtt av det største og gladeste smilet som finnes :hjerte:

DA smelter jeg litt ekstra hver dag!

Herregud, hvor mye man kan elske et lite menneske!

Det er helt herlig å lese :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan si til sambo på en pen måte at han er rett og slett for treg ved stellebordet? Guttungen hyler og skriker hele tiden, og jeg sitter her og biter meg i knokene for ikke å bli "monster"-mamma..

Nå har han brukt 10-15 min på å skifte body og bleie.. Og de er der fortsatt..

:bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ikke lett å si ifra til kjærester om sånne ting. Min samboer tar seg veldig nær av det om jeg kommenterer noe han kunne gjort annerledes, så jeg pakker det VELDIG inn hvis jeg "klager" på noe.

I steden for å si "Åh, herre så treg du er! Skjønner du ikke at det er derfor småtten griner??", så sier jeg "Hvis du gjør sånn og sånn, da går det litt fortere også slipper vi griningen" ;) hehe...

Håper ellers at alt er i skjønneste orden med dere!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så herlig med smil fra lille mammadalten! :hjerte:

Ikke greit med treige mannfolk nei! :fnise: Håper du finner en ok måte å si ifra på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var gubben også veldig treig i begynnelsen. Det var fordi han var usikker og trengte tida. Går mye bedre nå :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han roet seg etterhvert, så spurte sambo hva som tok sånn tid. Alt er fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tassen har litt magevondt ca hver 2.dag hvor han vrir seg og gråter litt på og av når han henger i puppen. Har sjekket om jeg har melk i puppen når han begynner slik, og det har jeg så absolutt. Så prøvde med minifom når han begynte slik ikveld, og han roet seg nesten med en gang.

Så det er tips for de som opplever det samme. :)

Planlegging av dåp er i full gang. Har vært i Sverige og handlet pålegg, kaffe, kyllinglår og kjøttkaker. Blir norsk utgave av tapas. Vi baker to eller tre brødsorter, samt foccacia. Det bør vel passe enhver gane.

Skal lage dåpskaka selv, også skal jeg lage mange stilige cupcakes, med fin pynt. Gleder meg!

Nå spørs det bare om jeg kommer inn i kjolen jeg skal ha, da ;) Vekta har stått på stedet hvil i ei uke nå, pokker ta de minusgradene og de glatte veiene her ute.. Men det går seg nok til! Hold-in strømpebukser er fine saker :fnise:

Jeg vil ha vååååår!! :blomst:

Nu er det godnatt herfra, til alle dere nydelige som titter innom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emil har gått på Minifom frem til forrige uke egentlig :)

Har prøvd å venne han av det noen ganger (2-3 ganger), men innen ei uke har han blitt urolig igjen.

Nå har jo alle babyer umodne tarmer de første 15 ukene likevel, men minifom hjalp masse her i huset ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emil har gått på Minifom frem til forrige uke egentlig :)

Har prøvd å venne han av det noen ganger (2-3 ganger), men innen ei uke har han blitt urolig igjen.

Nå har jo alle babyer umodne tarmer de første 15 ukene likevel, men minifom hjalp masse her i huset ja :)

Ikke sant? Fine greier altså! :jepp:

--

Idag dreit han ut vippestolen sin.. GAH! Er lissom ikke så mange andre plasser å legge/sette ham.. Han liker ikke så godt å ligge i sofaen.. Han er jo så himla våken og sosial :fnise: Lurer på hvor jeg har lagt bæresælen, for jeg kan jo bare putte han i den også får jeg to hender fri...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er miniform? :)

Og bæresele tror jeg er helt genialt. Er i hvert fall planen min å anskaffe meg en sånn før fødsel. Har så mange venninner som skryter av hvor godt og fint det er å ha den lille nær, og friheten det samtidig gir (kan gå hvor man vil, og har armene fri).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er miniform? :)

Og bæresele tror jeg er helt genialt. Er i hvert fall planen min å anskaffe meg en sånn før fødsel. Har så mange venninner som skryter av hvor godt og fint det er å ha den lille nær, og friheten det samtidig gir (kan gå hvor man vil, og har armene fri).

Minifom er et middel du får kjøpt på apoteket som du gir barnet med skje. Det motvirker luftbobler i tarmene når de spiser. Godt å ha, skal bruke det hver ettermiddag/kveld fremover, for det fungerte kjempebra på tassen :) Han er så glupsk når han spiser, og svelger mye luft. Ikke godt med au i magen sin!

Jeg fant bæresælen, og da fikk jeg ryddet litt her før vi fikk besøk. Tassen sovnet nesten med en gang, med smokken i munn. Mor og pupp får dermed litt fri. Deilig! Så ja, det anbefales på det sterkeste! Og det er veldig godt å ha han inntil sånn :rodmer:

Pappsen er her og stemmer pianoet mitt! :danse: Kjekke greier! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at miniform hjelper på minimager! :)

Spiller du piano du da?! :)

Vi hadde et piano her men kastet det for det var så gammelt, ødelagt og ustemt. Gadd ikke betale i massevis for å få stemt den gamle skranglekassa, men kjenner virkelig at jeg savner det nå. Jeg er ikke noe mester men synes det er kjempegøy og god terapi å spille litt :)

Bæresele er veldig praktisk når man har sånne mammadalt-bebbiser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at miniform hjelper på minimager! :)

Spiller du piano du da?! :)

Vi hadde et piano her men kastet det for det var så gammelt, ødelagt og ustemt. Gadd ikke betale i massevis for å få stemt den gamle skranglekassa, men kjenner virkelig at jeg savner det nå. Jeg er ikke noe mester men synes det er kjempegøy og god terapi å spille litt :)

Bæresele er veldig praktisk når man har sånne mammadalt-bebbiser :)

Ja, funket med en gang. Godt for ham, det :)

Jada, jeg spiller og har elever også. Lite klassisk, mer akkorder og denslags. Er musiker :)

Musikk er deilig, og god terapi, ja!

Endret av Nuttapia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, funket med en gang. Godt for ham, det :)

Jada, jeg spiller og har elever også. Lite klassisk, mer akkorder og denslags. Er musiker :)

Musikk er deilig, og god terapi, ja!

Ahh, så gøy! :)

Ha en fin dag :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, så gøy! :)

Ha en fin dag :blomst:

Likeså, Ara!! Eller, ettermiddag blir det nå, da.. :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Du skulle lett ha fått vært pianolæreren min. Har hatt lyst å lære meg å spille i mange år. Må vel komme i gang snart. :) Mormoren min har jo et kjempefint piano hos seg, hun ville nok sette pris på at noen spiller på det. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skulle lett ha fått vært pianolæreren min. Har hatt lyst å lære meg å spille i mange år. Må vel komme i gang snart. :) Mormoren min har jo et kjempefint piano hos seg, hun ville nok sette pris på at noen spiller på det. :ler:

Det er så mange pianoer rundt omkring som aldri blir brukt. Kanskje din mormor kan lære deg et og annet? Jeg gikk i lære hos min farmor :)

Ellers så er jo youtube en grei kanal for det meste :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...