Gå til innhold

Dagbok om livet og graviditet og sånn

Nuttapia

Anbefalte innlegg

Det er ikke så lenge igjen nå! Tassen er nok her før det har gått en uke vil jeg tro. ;)

Og hvordan klarer du å tygge de ekle tabelettene? Igår kjøpte jeg de i flytende for å se om det gikk ned. Ble ganske dårlig etterpå, men om det var pga det eller all junken jeg spiste vet jeg ikke. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, det høres tungt ut å ha det så tungt. Her går det heldigvis fint å ligge på siden, men jeg må på en måte ligge mer på siden (mot magen) enn jeg pleier, ellers blir det jo veldig tungt. Føler jeg moser Bolla litt, men det er ikke ubehagelig så da blir det sånn. :) Godt vi ikke har lenge igjen noen av oss - å være så gravid som vi er nå er tuuungt. :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Badeball er jo det du har på magen da raringen ;)

Kule rund mage som ser ut som en badeball! :danse:

ENN at det er max 3.5 uke igjen da?!?!

Da er det en Nutte-baby på sørlandet!

Tror du han vil få rødt, blondt eller mørkt hår da?

Synes å huske at du er litt rød? (som meg selv?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får huske på at mange av plagene forsvinner av seg selv når småen er født :) det var utrolig deilig syns jeg, kunne plutselig snu meg i senga igjen uten å planlegge det på forhånd!

Heia nuttababy, nå må du komme ut snart :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo ikke lange duppen! Greit å ha muligheten til å slappe av og kanskje sove litt i løpet av dagen da :)

Du er snart mamma du, HERLIG!! :hjerte:

Ja, veitu, stebror kom og hjalpe meg med det som skulle sendes inn til NAV, så nå har han reist og tatt med seg brevet, så nå håper jeg VIRKELIG at jeg slipper å tenke på annet enn mage og meg selv :fnise:

Mamma snart! Skummelt! Et helt nytt liv for oss alle 3 :hjerte:

Og du er også mamma snart. Plutselig så sitter vi der og tenker tilbake på denne tiden, også er ting plutselig både gjemt og glemt.. Rare greier :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så lenge igjen nå! Tassen er nok her før det har gått en uke vil jeg tro. ;)

Og hvordan klarer du å tygge de ekle tabelettene? Igår kjøpte jeg de i flytende for å se om det gikk ned. Ble ganske dårlig etterpå, men om det var pga det eller all junken jeg spiste vet jeg ikke. :ler:

Ja, jeg håper det jeg også! Har stor tro på helgen som kommer :jepp:

Jeg tvinger meg til å tygge de herlige tablettene til det omtrent skummer ut av munnen.. Men du, det funker.. Det er det viktigste :)

:sikle: junk!!

Huff, det høres tungt ut å ha det så tungt. Her går det heldigvis fint å ligge på siden, men jeg må på en måte ligge mer på siden (mot magen) enn jeg pleier, ellers blir det jo veldig tungt. Føler jeg moser Bolla litt, men det er ikke ubehagelig så da blir det sånn. :) Godt vi ikke har lenge igjen noen av oss - å være så gravid som vi er nå er tuuungt. :daane:

Jeg burde egentlig holde munn siden jeg har hatt et ganske knirkefritt svangerskap frem til nå. Men jeg kan ikke nekte for at nå er det tungt og vondt. Skikkelig hodesus pga dårlig søvn.. Og det er ikke noe godt! Men nå er siste papirer til nav sendt, så da bør jeg kunne slappe av litt igjen håper jeg ;)

Heldige du som får til å ligge på siden :Nikke: Det unner jeg ALLE :) Tenker at, så lenge ungen ikke sparker og holder på inni der, så sover den like godt som deg.

Ja, nå heier jeg virkelig på deg, Belle :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Badeball er jo det du har på magen da raringen ;)

Kule rund mage som ser ut som en badeball! :danse:

ENN at det er max 3.5 uke igjen da?!?!

Da er det en Nutte-baby på sørlandet!

Tror du han vil få rødt, blondt eller mørkt hår da?

Synes å huske at du er litt rød? (som meg selv?)

Skjønte det da ;):fnise:

Jeg tror han blir kritt-hvit, lik på både sambo og meg da vi var små :Nikke: Men han blir nok mere rødtopp når han blir litt større :nigo:

Frisørene kaller håret mitt for gyllent. Det er ikke rødt nok for dem :ler: Men når håret mitt skinner i ekte sol, så er det masse rødt i det :jepp: Men jeg er vel mest blond, og jeg er på vei til å bli mørkere.

Du får huske på at mange av plagene forsvinner av seg selv når småen er født :) det var utrolig deilig syns jeg, kunne plutselig snu meg i senga igjen uten å planlegge det på forhånd!

Heia nuttababy, nå må du komme ut snart :biggrin:

Ja, og dét ser jeg sååå frem til, Rhiannon! Fy søren, som jeg gleder meg :grine:

Gleder meg til å sitte i senga med tassen mellom bena og bare kikke på han, og ikke den store magen :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sove sittende: Check!

Fantastisk! Både tassen og jeg har sovet godt. våknet med to små spark i hånda :hjerte:

Anbefaler alle med litt større mage og sovevansker å bygge opp med ei dyne og et par puter. :nigo:

Svangerskapskontroll idag, blir fint å se hvordan det går med blodtrykk og proteiner i og med at blodtrykket var høyt sist.

Stebror er sjåfør, og jeg tror jammen vi skal ta oss en tur på café etter legebesøket. Må tenke ut om det er noe siste greier tassen trenger.

Jeg har over 20 bodyer, så dét tror jeg jammen er nok :ler:

7 pysjer, ca 10 strømpebukser, og ellers litt gensere og bukser. 10 par sokker i noe assortert babystørrelse. Tror det holder til å starte med :klo:

Pluss litt ull, yttertøy og denslags selvfølgelig.

Jeg har kjøpt inn 2 tuter til flaske dersom vi måbegynne med det. Har en pose med sikkert 10 avent-flasker som vi fikk + sterilisator.

Må kjøpe inn en boks eller to med MME. Kjekt å ha!

Jammen fikk jeg tak i helt ny manuell brystpumpe til halv pris også!! Selvom tassen kanskje vil amme, så synes jeg det er veldig ålreit å ha ei pumpe! Da er jeg litt fleksibel ift mating vs. et par glass rødvin f.eks. Pluss at sambo også kan mate innimellom. Slik gjør min svoger og svigerinne hver dag; hun pumper før kvelden eller ettermiddag eller noe, så mater han lillegutt. Det tror jeg er veldig koselig for far og barn :) Pluss at mor får litt fri.

Jaja, tenke tenke.. Lurer på om jeg skal sove bittelitt til, jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du virkelig bare seks dager igjen til termin?! Som tiden går, dette er jo kjempespennende! Lykke til med siste innkjøp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du virkelig bare seks dager igjen til termin?! Som tiden går, dette er jo kjempespennende! Lykke til med siste innkjøp :)

Tenk på det! Det er veldig rart at man plutselig er ved termindato, altså! Svisj, så er ungen her også. Og PLUTSELIG er det sommer og sol :sol: dét blir deilig, det!!

Tusen takk for lykkeønsker :)

--------------------

Sitter og venter på legetime nå. Urinen var helt fin! Spent på blodtrykket. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket om de tutene passer flaskene? Leste på Avent sin FB-side at det var en del klager på at nå når de har byttet design osv så passer ikke nye tuter på gamle flasker. Så sjekk det. :)

6 dager bare! Tenk det! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pumpe er også greit å ha hvis du skulle få brystbetennelse (bank i bordet!). Det var en av tingene jeg ønsket vi hadde kjøpt på forhånd, så hadde jeg sluppet å dra ut da jeg var dårlig :)

Seks dager! :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk for en flott vår og sommer! Trilleturer i sol og varme :hjerte:

Ja, det blir helt herlig! Pumps, kjole og elvelangs med tassen :sol:

Har du sjekket om de tutene passer flaskene? Leste på Avent sin FB-side at det var en del klager på at nå når de har byttet design osv så passer ikke nye tuter på gamle flasker. Så sjekk det. :)

6 dager bare! Tenk det! :danse:

Nei, det skal jeg jammen sjekke ut! Så flott at du sier det :laugh:

Strengt tatt er det 9 dager igjen til 1.feb. Men noen dager fra eller til nå, har jo egentlig ingen verdens ting å si :nigo:

Pumpe er også greit å ha hvis du skulle få brystbetennelse (bank i bordet!). Det var en av tingene jeg ønsket vi hadde kjøpt på forhånd, så hadde jeg sluppet å dra ut da jeg var dårlig :)

Seks dager! :popcorn:

Ja, ikke sant? Dét er også en grunn :jepp: Jeg er så redd for ikke å ha kontroll på puppa.. Skal gjøre alt for at amminga går bra. På Drammen er de visst superflinke når det gjelder amming :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan stod det til med blodtrykket ditt? :)

Jeg kjenner absolutt INGENTING til at det nærmer seg termin - så nå sitter jeg her og tenker at jeg kommer til å være den eneste i verden som går gravid resten av livet! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blodtrykket var fint! :danse:

Fosterlyden var klarere, noe som er vanlig nå på slutten. Han ligger godt ned i bekkenet, og er selvfølgelig fortsatt en stor gutt. :laugh: Legen mener at jeg mest sannsynlig føder innen utgangen av helgen, siden jeg har så nedpress og han ligger så lavt.

Han har vært greit aktiv igår kveld og idag. Han dytter ned i blæra nesten hele tiden, AU!

Har vært på café med stebror og en tur på butikken. Nå er jeg hjemme under teppet, og er skikkelig svimmel.. Tror det holder med farting idag, ja.. Og for resten av svangerskapet for den sakens skyld.. ;)

Har nettopp sendt mail til kirkerådet i kommunen. Skal prøve å holde av datoen 14.april, for det er eneste dato som svoger og besteforeldre kan.. Håper vi får positivt svar! Må jo egentlig sende inn egen søknad med tassens personnr og alt, men.. Kommunen er jo ikke såå stor, og det er to kirker som skal ha dåp den dagen, så håper vi får holdt av plass! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, så spennende!! :) blir kjekt å følge med her i helgen! Jeg håper at fullmånen gjør til at jeg føder i helgen også, men har mine tvil! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så spennende!! :) blir kjekt å følge med her i helgen! Jeg håper at fullmånen gjør til at jeg føder i helgen også, men har mine tvil! :P

Gå gravid resten av livet du, lissom :ler: Kanskje du er en av de heldige som slipper alle disse maseriene, Veo? Vær glad så lenge du kan gå oppreist :klemmer: Jeg heier på deg og vesletassen din, fullmånen gjør oss sterke!

Klart det blir fødsel før helgen. Det er jo fullmåne den 27. denne mnd. :)

Jupp! :laugh::danse:

Jeg følger spent med! Bare dager igjen til du blir mamma! :rodmer:

:klemmer: Tenk på det! Skummelt!!!! :fnise: Plutselig er du der også! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...