Gå til innhold

Dagbok om livet og graviditet og sånn

Nuttapia

Anbefalte innlegg

Tenk, 37 uker! :strix: Ikke lenge igjen nå. Dette er så spennende!

Nei, en vilter pus er ikke noe å ha i hus. Rett før han dro ble den andre operert å var mye på fanget osv. Da ble den andre hissig og slo/freste hele tiden. Da ble det nok for meg som var alene hjemme med disse to. Samboer savner han andre enormt, gjør jo det jeg å men jeg husker det stygge den gjor alt for godt.

Skjønner godt at det kan bli mye med ny pus nå, og det kan jo hende at pusejenta endrer seg litt når Tassen kommer. Det skal du ikke se bort ifra. :)

Håper du får sove litt bedre nå. :klem:

Takk søta, jeg har fått sovet litt :jepp:

Det hørtes ikke så bra ut hvordan dere har hatt det med en sint pus, nei.. Usjamei, stakar små!

Ja, jeg tenker også at ting kan endre seg litt når tassen kommer og jeg ikke er gravid lenger. Hun har jo også reagert litt på at jeg er gravid. Vi får bare se an, eller så må hun ut.. :(

Ja, er spennende nå :Nikke: Men han ligger jo fortsatt så høyt med hodet ennå, at dette her kommer til å ta tid :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

FØDSELSBAGEN

*---HELSEKORT---*

Bad/Toalett:

Føner

Brystvorte-krem

Såpe til hår og kropp

Sminke

Div øvrige toalettsaker

Store bind

Amme-innlegg

Våtservietter (For å fjerne sminke eller bare deilig behag)

Klær til mamsen:

Store truser

Amme-BH + topper *

Kosebukse

Sokker

God og stor genser

Tøfler

Babygutten min:

Hentesett

Lue

Bodyer i str 50 og 56

Sparkebukse

Sokker

Strømpebukse

Varm dress

Helseteppe

Koseklut/-bamse

Bleier

Gulpekluter

Papsen:

Ett klesskift med komfortable klær å bruke under fødsel, event. dagen etterpå dersom han blir på barsel

Tøfler

Annet:

Kamera + fulladet batteri

Telefon-lader

Duckingstasjon/pc-høyttalere til musikk

Barnesete

1 toalettrull

Drikkeflaske

Mat: *

Eplejuice/farris

Sjokolade

Druer

Smøre med matpakker

* = må kjøpes inn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å nærme seg for oss nå, kjære deg!!:) Jeg tenker hver dag at jeg bør begynne å pakke bagen, men så ender jeg bare opp på sofaen som den slasken jeg er nå! :P har heldigvis vasket klærne hans og har alt det andre klart, men merker jeg gruer meg for å pakke bagen, for da nærmer det seg skikkelig liksom! :P samtidig er jeg begynt å bli ekstremt utålmodig - vil at han skal komme UT sånn at eg kan se hvordan han ser ut, kose med han og bli skikkelig kjent med han! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å nærme seg for oss nå, kjære deg!! :) Jeg tenker hver dag at jeg bør begynne å pakke bagen, men så ender jeg bare opp på sofaen som den slasken jeg er nå! :P har heldigvis vasket klærne hans og har alt det andre klart, men merker jeg gruer meg for å pakke bagen, for da nærmer det seg skikkelig liksom! :P samtidig er jeg begynt å bli ekstremt utålmodig - vil at han skal komme UT sånn at eg kan se hvordan han ser ut, kose med han og bli skikkelig kjent med han! :)

Det gjør det så absolutt, VeoVeo! Alt bra med deg? :klemmer:

Hehe, går kjapt å pakke bagen, dersom alt annet er klart :jepp: Kjipern å ikke ha de små tingene klare i bagen, dersom dere må skynde dere til sykehuset. Og kanskje, sånn kanskjekanskje, at tassen kommer når baggen er klar!! :nigo:

Og sofasliting, der er vi to :fnise: Nærmer meg ferdig med første runde av klesvasken tror jeg. Har MASSE bodyer i str 50, spes i 56 og har allerede vasket litt i str 62. Kjekt å ha i skuffen, tror jeg :Nikke: Hvem vet hvor fort de vokser!

Jeg skjønner utålmodigheten din, så til de grader :fnise: Blir godt å bli ferdig med den spennende fødselen og møte lille magetrollet :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør det så absolutt, VeoVeo! Alt bra med deg? :klemmer:

Alt bra med meg hvis du ser vekk fra 4 faste nattlige toalettbesøk, halsbrann utav en annen verden og at jeg føler meg som en zombie! :P I går gikk jeg rundt i morgenkåpen fra jeg stod opp til jeg gikk å la meg igjen - tror samboer syns jeg er meeeeget sjarmerende for tiden! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt bra med meg hvis du ser vekk fra 4 faste nattlige toalettbesøk, halsbrann utav en annen verden og at jeg føler meg som en zombie! :P I går gikk jeg rundt i morgenkåpen fra jeg stod opp til jeg gikk å la meg igjen - tror samboer syns jeg er meeeeget sjarmerende for tiden! :fnise:

Haha, ja, sånn er det nå.. :hug: Ditto på samtlige punkter, men max 2 besøk på dossen på natta..

Jeg får sånn skikkelig sug i magen når jeg virkelig tenker over den lille i magen.. Akkurat det samme suget har jeg kjent i magen nå og da i 10-15 år.. Har alltid lurt på hva det betyr, inntil de siste par årene..

Nå vet jeg bombesikkert hva det suget betydde :Nikke: Og han er straks her!! :grine::hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, søta!! Hvordan står det til med deg?? Ikke lenge igjen nå!! Takk for hyggelig hilsen i dagboka mi :-) så den først i dag! Håper alt står bra til med deg :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lenge igjen nå! :hoppe: Spennende :)

Nei, nå går det fort, Lily :hjerte: Plutselig skjer alt det skumle!! Rar tid å være inne i..

Sender deg tonnevis med babystøv!! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, søta!! Hvordan står det til med deg?? Ikke lenge igjen nå!! Takk for hyggelig hilsen i dagboka mi :-) så den først i dag! Håper alt står bra til med deg :hjerte:

Hei Ninnin :hoppendeglad: Såå koselig å høre fra deg!

Joda, som du kanskje leser, så går jo ting greit egentlig :)

Men må innrømme at jeg synes det er litt skummelt nå også.. Tenk det sinnsyke man skal igjennom..

Men nok om meg, hva med dere da?! Alt bra? :nigo:

Stoooor klem :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med ei god natt!! Har klart fint å sove litt på venstre side, og det er såååå herlig.

Igår kveld ryddet sambo og jeg loftstua og soverommet. Jeg vasket 4 maskiner igår, og går dermed mye i trapper. Blir sliten av det, men de sier jo at det hjelper før fødsel! Jeg lagde kjempegod lapskaus igår! er alltid litt skeptisk til svinekjøtt, men strimlene ble absolutt tyggbare. Lite som smaker så godt som ordentlig deilig norsk mat, laget fra bunn av!!

Til helgen tar vi opp sprinkelsenga, så skal den få et par strøk med hvitmaling før den blir redd opp. Da tror jeg virkelig at ting går opp for meg! Den skal justeres etter sengehøyden vår, så lager vår egen costume bedside crib :fnise:

Jeg bare lurer på, hvilken størrelse bruker dere andre på dyne og pute den første tiden?? 65x80?

Idag kommer mamma min :hoppendeglad: Hun har med damp-suger, så da skal jeg få gjort rent både vognpose, tepper, vogn-trekk og annet! Det blir bra! Lurer på om den funker i sofaen også, mtp kattepusen. Vi får se.

Mamsen skal bli med til jordmor imorgen, det blir koselig at hun får høre tassens hjertelyd :rodmer: Tror jeg skal lure henne med på kaffe i byen og amme-topp/-bh - kjøping også.. Kjekt å ha!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ninnin :hoppendeglad: Såå koselig å høre fra deg!

Joda, som du kanskje leser, så går jo ting greit egentlig :)

Men må innrømme at jeg synes det er litt skummelt nå også.. Tenk det sinnsyke man skal igjennom..

Men nok om meg, hva med dere da?! Alt bra? :nigo:

Stoooor klem :klemmer:

Tenk at babyen din snart er her!! Kommer til å gå kjempefint :) Er litt intenst mens det står på, men tar ikke lang tid før smertene er glemt (evt. fortrengt) ;)

Jeg har det helt supert!! Koser meg MASSE sammen med lille gutt, som faktisk ikke er så liten lengre ;) Han er en nattsover og ikke en dagsover, noe som passer meg helt perfekt! Han er heldigvis glad i å ligge på gulvet/under babygymen, så slipper å bære på han hele tiden :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med en god natts søvn. :nigo:

Redebygging er gøy, og ikke minst deilig å få det gjort. Mtp dyne brukte vi sprinkelsengdyne fra starten med A, mens vi denne gangen bruker vogndyne. Ikke noen grunn til det annet enn at vi sa slipper å kjøpe dyne. :fnise: Men jeg frykter at vogndynen blir litt liten i den "store" sengen, at vi ikke får pakket godt nok rundt. Men vi får se. :) Pute skal de ikke bruke på lenge enda disse små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk at babyen din snart er her!! Kommer til å gå kjempefint :) Er litt intenst mens det står på, men tar ikke lang tid før smertene er glemt (evt. fortrengt) ;)

Jeg har det helt supert!! Koser meg MASSE sammen med lille gutt, som faktisk ikke er så liten lengre ;) Han er en nattsover og ikke en dagsover, noe som passer meg helt perfekt! Han er heldigvis glad i å ligge på gulvet/under babygymen, så slipper å bære på han hele tiden :jepp:

Tenk på det, Ninnin! Det er så rart! Det lille frøet som skal bli en selvstendig mann og far selv engang! :jepp:

Høres ut som dere koser dere max, Ninnin :hjerte: Så herlig at dere har så god soverutine, og babygym er jo helt fantastisk! Deilig når ting funker så bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med en god natts søvn. :nigo:

Redebygging er gøy, og ikke minst deilig å få det gjort. Mtp dyne brukte vi sprinkelsengdyne fra starten med A, mens vi denne gangen bruker vogndyne. Ikke noen grunn til det annet enn at vi sa slipper å kjøpe dyne. :fnise: Men jeg frykter at vogndynen blir litt liten i den "store" sengen, at vi ikke får pakket godt nok rundt. Men vi får se. :) Pute skal de ikke bruke på lenge enda disse små.

Vi har ei stor dyne som du da kanskje kaller sprinkelseng-dyne :jepp: Er det ålreit for småttiser? Eller blir det for stort?

65x80 er vel typisk vogndyne, men den skal vi bruke i vugga.

I vogna blir det foreløpig tykk fleecedress og saueskinnspose, også teppe over.. Høres det ålreit og logisk ut?

Haha, det er visst mye man skal tenke på, gitt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig med mammabesøk som ordner litt for deg :hjerte:

Ja, det blir fin-fint! Mannen er borte i natt, så da er det koselig at hun kunne komme hit idag allerede. Man vet jo aldri hva som kan skje, og da vil jeg ikke være alene :Nikke:

-------------------------------------------------

Min søster ringte nettopp og fortalte at sønnen hennes har fått den 5.barnesykdom. Vi var jo sammen med dem i jula, og han var forkjøla og snørret og hostet. Han satt mye på fanget mitt, så min søster er nå redd for at lillebabyen kan ha blitt smittet, da det er ekstra farlig for foster i magen dersom ei gravid får viruset.

Jeg ringte legen, men de syntes det var unødvendig at jeg skulle komme å ta noen prøve.

Jeg skal til jordmor imorgen, så jeg skal ta det opp med henne også. Jeg tar gladelig en blodprøve eller 10 enn at lillegutten skal bli syk.. Men her er det liv og leven, alt virker normalt, så da skal jeg slappe av med det.. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Ang dyne så har jeg kjøpt den som går til sprinkelseng, selv om at den lille kan "drukne" litt i den den første tiden. Så jeg lurer på om jeg kjøper en vogndyne siden jeg skal ha det i en mindre seng til å begynne med.

Koselig å få besøk av mamsen. :) Og det er alltid koselig å dra på bytur da, min mamma klarer ikke dy seg med småkjøp når vi er ute. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk på det, Ninnin! Det er så rart! Det lille frøet som skal bli en selvstendig mann og far selv engang! :jepp:

Høres ut som dere koser dere max, Ninnin :hjerte: Så herlig at dere har så god soverutine, og babygym er jo helt fantastisk! Deilig når ting funker så bra :)

Ja, det er virkelig fantastisk å være mamma :jepp: Har jo selvfølgelig både ups and downs vi også, men det må man regne med!

Masse lykke til med innspurten :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...