Gå til innhold

Dagbok om livet og graviditet og sånn

Nuttapia

Anbefalte innlegg

Gjess who just got Lucky :lur:

Au, sier jeg bare.. Lenge siden :fnise:

Også glemte jeg å nevne en ting: jeg elsker tøymykner.. Det er litt skummelt, men når jeg har vasket tøy, så har jeg utrolig lyst til å spise tøyet :ler:

Jeg har helt rent sengetøy, og jeg har lyst til å inhalere og spise det opp :bond: kropp og nese er i ekstase, og det er frustrerende å ikke kunne drikke av tøymykner-flaska!!!

Pica? Jeg skal iallfall klare å styre meg fra å spise/drikke det..

Gleder meg til å vaske tøy imorgen... Kommer til å bli hull i alt babytøyet :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest asanti

Gjess who just got Lucky :lur:

Au, sier jeg bare.. Lenge siden :fnise:

Også glemte jeg å nevne en ting: jeg elsker tøymykner.. Det er litt skummelt, men når jeg har vasket tøy, så har jeg utrolig lyst til å spise tøyet :ler:

Jeg har helt rent sengetøy, og jeg har lyst til å inhalere og spise det opp :bond: kropp og nese er i ekstase, og det er frustrerende å ikke kunne drikke av tøymykner-flaska!!!

Pica? Jeg skal iallfall klare å styre meg fra å spise/drikke det..

Gleder meg til å vaske tøy imorgen... Kommer til å bli hull i alt babytøyet :nigo:

Signerer den. ;) Rakk ikke noe idag før han dro på jobb, men jeg bannet på at vi skulle få til en omgang før 2012 var over. Så ja, en av grunnene til at de siste dagene mine i 2012 ble gjort på sofan for hviling. :ler:

Blir ikke så mye :sengekos: når formen ikke er på topp alltid. :sukk:

Tøymykner ja! Skulle ønske jeg tålte det. Lukter så utrolig godt! Nyvasket sengetøy. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi :fnise:

Ja, her ble det plutselig livlig.. Våknet til en forferdelig stank.. :( Sambo har fått skikkelig diaré. Jeg stod opp og måtte skifte på senga. Beordret ham rett inn på gjesterommet med et badehåndkle under seg.

Nå håper jeg bare at jeg slipper å bli sånn sjøl..!! :Nikke: Er igrunn bare sulten jeg, nå.. Kanskje jeg bør få i meg litt mat.

Tassen min ligger med hodet oppunder ribbeina. Stod litt på alle fire igår, og det er tydelig at han kan snu seg på den måten, så jeg må bare fortsette å prøve det. Jeg bare lurer på om han begynner å bli litt for stor..? :klo: Leste også igår kveld, at ei med rhesus minus fikk beskjed om at de ikke foretok snuing nettopp pga blodtypen hennes. Logisk egentlig, for dersom det skjer komplikasjoner, som det KAN skje under snuing, og Tassen har en annen blodtype, så kan det gå galt.. Så det vil si at da blir det heller satt opp dato til KS... Ser frem til legebesøk på fredag.. Kanskje det blir lagt en plan da :jepp:

Jeg tror ikke jeg vil bruke masse penger på aromaterapi etc for å KANSKJE få han til å snu seg. Jeg har ikke lappen og heller ingen ekstra bil, så det hadde blitt noen dyre uker, gitt..! ;)

Vi får håpe han gjør en helomvending innen fredag!! Neste uke skal jeg til JM, og søte mamma min som kommer hjem fra langtur, ville bli med :nigo: Det er koselig!

Nå har jeg lufta lenge.. Håper lukta er borte og at jeg sovner igjen.. Sambo har nok sloknet på gjesterommet allerede, tenker jeg.. Stakkars mann..!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte jo innom her å lese litt, er jo ikke lenge igjen til du skal bli mamma, så utrolig gøy :) Jeg tipper forresten 26. januar! ;)

God bedring til mannen, stakkars. Får da håpe at du slipper unna, det er noe herk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spenningen stiger virkelig her inne, nå er vi jo plutselig i riktig år! Forhåpentligvis også i riktig måned :)

Hvis du ender med KS så er det ikke så ille som en kan få inntrykk av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte jo innom her å lese litt, er jo ikke lenge igjen til du skal bli mamma, så utrolig gøy :) Jeg tipper forresten 26. januar! ;)

God bedring til mannen, stakkars. Får da håpe at du slipper unna, det er noe herk.

Så koselig, Penny :) Ja, får håpe det gir seg fort.. Men bedre den veien, enn andre veien kanskje?

Veldig rart at det straks er vår tur til å bli foreldre.. En ubeskrivelig rar følelse egentlig..! Plutselig får man en liten bylt som skal være her sammen med oss - hele tiden, og bli en del av vår familie. Et nytt lite vesen. Tenk så moro!!

Dato er notert :nigo:

Spenningen stiger virkelig her inne, nå er vi jo plutselig i riktig år! Forhåpentligvis også i riktig måned :)

Hvis du ender med KS så er det ikke så ille som en kan få inntrykk av :)

Ja, håper igrunn på en januar-tass jeg, altså ;):fnise:

Leser litt av hvert om KS, og vil nok tro at det kun er de første dagene som er verst, som alt annet vondt man må igjennom.. Blir spennende fremover.. Mon tro om vi får være med på å bestemme datoen litt dersom det blir KS. Og KS blir vel satt opp før termin, med fare for at vannet går, kanskje? For det er jo en risiko..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dærsken, mega-lekkasje fra den ene puppen!! Det rant plutselig overalt! :bond: Moro å se at kroppen funker :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Krysser fingrene for at du slipper unna! Sånt er visst noe herk, har *bankibordet* aldri hatt det. Men kan tenke meg det er ille!

Blir spennende å høre hva dem sier på fredag, om tassen har flyttet seg eller om det blir KS :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig du slipper å bli dårlig nå!

Kroppen er fascinerende synes jeg, gøy å se at den fungerer og gjør seg klar :)

Vi får også tro at luringen har tenkt å snu seg snart!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei så kjedelig at mannen din har fått diare! sånt er utrolig smittsomt så be ham vaske alt han tar på:P skikkelig ekkelt å ha det. Jeg hadde det i begynnelsen av desember og jeg satt på do hele dagen og rompa mi ble så sår! hehe..

Morsomt at du begynner å lekke melk! skikkelig merkelig at kroppen funker så bra og allerede er forberedt på at lillegull kommer ut den 27 januar!! (ja, den datoen tipper jeg at han kommer ut på;) eller egentlig tror jeg 7 februar hvis du går overtid og 27. januar hvis du føder før termin:P er det lov å tippe to datoer?:P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for at du slipper unna! Sånt er visst noe herk, har *bankibordet* aldri hatt det. Men kan tenke meg det er ille!

Blir spennende å høre hva dem sier på fredag, om tassen har flyttet seg eller om det blir KS :)

Jeg er så frisk, atte :jepp: Eneste som romler i magen her er en baby på snart 3 kg :rodmer:

Håper virkelig du slipper å bli dårlig nå!

Kroppen er fascinerende synes jeg, gøy å se at den fungerer og gjør seg klar :)

Vi får også tro at luringen har tenkt å snu seg snart!

Jeg har ikke tenkt til å bli dårlig. Men heller god gammaldags "rennaræv", enn oppkast.. Jeg kan såvidt bøye meg, så en runde med oppkast ville vært helt forjæv.. :fnise:

Når han hikker, så virker det som han har snudd seg helt rundt. Han har ligget med rumpa på høyre side, og hodet på venstre, men nå ser det ut til at han har snudd.. MEN, er jo fortsatt tverr-leie, da ;)

nei så kjedelig at mannen din har fått diare! sånt er utrolig smittsomt så be ham vaske alt han tar på:P skikkelig ekkelt å ha det. Jeg hadde det i begynnelsen av desember og jeg satt på do hele dagen og rompa mi ble så sår! hehe..

Morsomt at du begynner å lekke melk! skikkelig merkelig at kroppen funker så bra og allerede er forberedt på at lillegull kommer ut den 27 januar!! (ja, den datoen tipper jeg at han kommer ut på ;) eller egentlig tror jeg 7 februar hvis du går overtid og 27. januar hvis du føder før termin:P er det lov å tippe to datoer?:P)

Ikke noe greit med sår rumpe.. Han får i seg mat, men ikke så mye om gangen. Humøret hans er på topp, men det jobbes i magen hans hele tida. Greit med en rens en sjelden gang :Nikke: Han har gått ned 4 kg på 2 dager!

Ja, den lekkingen var merkelig. Jeg våknet av at dynetrekket var klissvått. Da jeg begynte å kjenne etter, så var det klissete og vått over hele brystet :hoho: Funny!

Blir visst mye sengetøy-vasking fremover ;)

Dine datoer er notert :nigo:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Jeg fikk datoen 15.1 i hodet, men det er kanskje litt tidlig.. ? Tipper det, eller at det iallfall skjer noe da! Slimproppen går, han snur seg og fester hodet eller noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk datoen 15.1 i hodet, men det er kanskje litt tidlig.. ? Tipper det, eller at det iallfall skjer noe da! Slimproppen går, han snur seg og fester hodet eller noe :)

Åh, håper du har så rett, så rett, Frøken Strøken. Så lenge han kommer etter 8.januar så er han ikke prematur. Og dersom han da føler seg ferdig, så er han hjertelig velkommen :jepp: Jeg har en rar følelse av at han kommer til å komme før termin..

La oss si han snur seg 15.jan, så kommer han 20.jan. Dét hadde vært fint :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Innom og heier på at tassen skal snu seg snart* :duskedame:

Jeg er også rehsus minus, og jeg har lest at hvis det blir snakk om snuing så må man få den sprøyta mot danning av antistoffer innen x antall timer etter snuingen. Husker ikke hvor jeg leste det da...

Jeg var på 3D ul i jula og fikk beskjed om at knøttet sitter i seteleie, så jeg håper han også snur seg snart. Vet du når det er vanlig at de snur seg med hodet ned?

Så utrolig kjipt med syk samboer! Jeg er ganske var på lukter om dagen, så jeg er veldig glad for at det ikke var min samboer :fnise: Flink du er som ordnet opp! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Innom og heier på at tassen skal snu seg snart* :duskedame:

Jeg er også rehsus minus, og jeg har lest at hvis det blir snakk om snuing så må man få den sprøyta mot danning av antistoffer innen x antall timer etter snuingen. Husker ikke hvor jeg leste det da...

Jeg var på 3D ul i jula og fikk beskjed om at knøttet sitter i seteleie, så jeg håper han også snur seg snart. Vet du når det er vanlig at de snur seg med hodet ned?

Så utrolig kjipt med syk samboer! Jeg er ganske var på lukter om dagen, så jeg er veldig glad for at det ikke var min samboer :fnise: Flink du er som ordnet opp! :jepp:

Så koselig, Frøken Vims :hjerte:

Da får vi heie på disse treige gutta våre sammen ;) Nå er jo du 30 uker imorgen, og har fortsatt god tid, og de sier vel at hodet bør være i bekkenet innen uke 36/37.

Tassen har vært på tvers så lenge jeg kan huske. Tror det var helt tilfeldig at han lå med hodet ned på svangerskapskontroll hos JM i uke 28. Det tok et par dager, så lå han på tvers igjen. ;) Nå er magen så mye baby, at jeg synes nesten det er rart hvis han har plass til å snu seg!

Æsj, er no teite greier å være rhesus minus.. Skal ta opp dette med legen imorgen. Kjenner jeg ser fram til å få endel svar.

Også angående svineinfluensa. Jeg tok H1N1-vaksine i 2009 pga jobben, og lurer på om den er motgangsdyktig fortsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...