Gå til innhold

Dagbok om livet og graviditet og sånn

Nuttapia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skjønne tassen! :rodmer:

Fikk lyst til å spille julemusikk her og. Lyst til å pynte til jul også, men det er litt tidlig :fnise:

Hehe, er jo litt tidlig, da! Men går jo an å smug-høre på koselig julemusikk :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøh, er ikke tidlig vel :) Litt tidlig å pynte kanskje! Men jeg har satt på julemusikken jeg, for å si det sånn :) Sånn går det når man begynner å pakke inn julegavene i oktober :fnise:

Jeg har faktisk fått mer fall i håret gjennom graviditeten. De korketrekkerne som var synes bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med 29 uker! :strix:

Jeg har begynt med litt julemusikk jeg også. ;) Syns julen går så fort at det er greit å tjuvstarte litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøh, er ikke tidlig vel :) Litt tidlig å pynte kanskje! Men jeg har satt på julemusikken jeg, for å si det sånn :) Sånn går det når man begynner å pakke inn julegavene i oktober :fnise:

Jeg har faktisk fått mer fall i håret gjennom graviditeten. De korketrekkerne som var synes bedre :)

Å bli tidlig ferdig med julegaver er jeg fan av! Jeg har bare aldri gjort det selv :ler: Flink du er!!

Hurra for korketrekkere!!! :danse:

Julemusikk er absolutt ikke for tidlig nå! Det er bare veldig koselig :hjerte:

...men alt det røde må nok vente litt...

Enig!

Grattis med 29 uker! :strix:

Jeg har begynt med litt julemusikk jeg også. ;) Syns julen går så fort at det er greit å tjuvstarte litt.

Tusen takk, My!! :hjerte:

Ja!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fine magen din!! <3 Håper alt står bra til meg deg! :) har ikke skrevet innpå her på en stund - har eksamen om en uke, så har liksom ikke tid! :( er så lei av å lese og det hjelper ikke på å være hormonell! :P for å understreke forskjellen på våre mager; hele denne uken har jeg fått kommentaren: "29 uker??? Du har jo ikkje fått mage i det hele tatt!!" :( men jeg ligger jo akkurat der jeg skal på skjemaet jooo! Håper jeg våkner opp en dag og så plutselig er magen der! Er så bittert når jeg har gått å gledet meg sånn til å få stor, fin mage som jeg kan vise stolt frem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine magen din!! <3 Håper alt står bra til meg deg! :) har ikke skrevet innpå her på en stund - har eksamen om en uke, så har liksom ikke tid! :( er så lei av å lese og det hjelper ikke på å være hormonell! :P for å understreke forskjellen på våre mager; hele denne uken har jeg fått kommentaren: "29 uker??? Du har jo ikkje fått mage i det hele tatt!!" :( men jeg ligger jo akkurat der jeg skal på skjemaet jooo! Håper jeg våkner opp en dag og så plutselig er magen der! Er så bittert når jeg har gått å gledet meg sånn til å få stor, fin mage som jeg kan vise stolt frem!

Tusen takk, VeoVeo!

Åh, eksamen! Stakkar du!! Klart, da prioriterer man ikke KG. Bør ikke gjøre det iallfall! :fnise: Gruer du deg, eller tror du det går greit? :)

Uffda, så teit at folk skal si sånt!! :( Unødvendig! Magen din kommer snart, det er jeg sikker på! Skjønner godt at du vil ha stor mage, men mager trøst; Du slipper mest sannsynlig sKrekkmerker og den store tyngden fremover. Jeg synes det er tungt å kle på meg, inn/ut av senga, SKO, lage mat (dytter bort i alt med magen + at vi har gassgrill, så det er litt skummelt med tutmage..), gå det høye steget inn på bussen, fordi bussjåføren ser ikke at jeg er gravid (eller bryr seg ikke..).

NÅH! Der fikk du litt å tenke på :hug: Men jeg skjønner følelsen din, VeoVeo, skjønner at du vil ha stor mage. Jeg krysser fingra HARDT for at den kommer! 11 uker igjen, og babyen vår er "kun" 1350 gram. Han skal jo legge på seg MINST 2 kg til, så du får nok enda mer mage - det er jeg overbevist om!! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksamen skal nok gå greit! Gleder meg bare sånn til det er over, for da kan jeg konsentrere meg litt om meg selv og lillegutt! :) har jo lav blodprosent, så er slapp som bare det for tiden - ser for meg at jeg kommer til å sovne på eksamen! Tihi! Blir mye søvn og sofakos med filmer når jeg er ferdig i neste uke, med andre ord! :) Ja, er jo helt klart fordeler med å ikke ha stor mage, men har så lyst på en som er litt større enn den jeg har! :) mamma prøvde å muntre meg opp i helgen med å si at hun trodde magen min kom til å bli ganske stor mot slutten, fordi den allerede var ganske stor i hennes øyne! :) søte mammaen min! Men så lenge lillegutt har det fint, så er det det absolutt viktigste! Han styrer på inni der og vekker mammaen sin rundt halv syv hver morgen! :) nå ligger han med hodet ned også, så krysser fingrene for at han liker det og blir liggende!:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyyydelig mage har du! :rodmer: Og antrekket med belte på ser veldig velkjent ut, jeg har belte på omtrent alt jeg bruker for tiden. :ler: Synes det er stor stas med tutmage, for det hadde jeg ikke forrige gang. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksamen skal nok gå greit! Gleder meg bare sånn til det er over, for da kan jeg konsentrere meg litt om meg selv og lillegutt! :) har jo lav blodprosent, så er slapp som bare det for tiden - ser for meg at jeg kommer til å sovne på eksamen! Tihi! Blir mye søvn og sofakos med filmer når jeg er ferdig i neste uke, med andre ord! :) Ja, er jo helt klart fordeler med å ikke ha stor mage, men har så lyst på en som er litt større enn den jeg har! :) mamma prøvde å muntre meg opp i helgen med å si at hun trodde magen min kom til å bli ganske stor mot slutten, fordi den allerede var ganske stor i hennes øyne! :) søte mammaen min! Men så lenge lillegutt har det fint, så er det det absolutt viktigste! Han styrer på inni der og vekker mammaen sin rundt halv syv hver morgen! :) nå ligger han med hodet ned også, så krysser fingrene for at han liker det og blir liggende!:P

Da blir det jo herlig juleferie med god samvittighet, VeoVeo :jepp: Så flink du er! Du får bare hvile mellom slaga til eksamen er over. Jeg heier på deg!! :laugh:

Så søt mamma du har! Du kommer jo til å få mye større mage de neste ukene, det er jeg overbevist om :Nikke:

Koselig at dere har rutine, da! Det har ikke vi :ler: Han er veldig rolig for tiden, så skal endel til for at han vekker meg. Men kjenner bevegelse minst én gang i timen, så det er veldig godt!

Han ligger med hodet ned her også, så vi får satse på at det blir sånn!! :rodmer:

Nyyydelig mage har du! :rodmer: Og antrekket med belte på ser veldig velkjent ut, jeg har belte på omtrent alt jeg bruker for tiden. :ler: Synes det er stor stas med tutmage, for det hadde jeg ikke forrige gang. :nigo:

Tusen takk, Belle, det har du også!

Ja, må ha belte, vøtt! Jeg går endel i mørke klær, og da synes jo magen bedre dersom jeg bruker et lyst belte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

72 kilo idag :hakeslepp::vekt: Haha.. En oppgang på 17 kg på 29 uker.. OH LALALAAAA

Da runder jeg vel 20 når det er klart for nedkomsten, tenker jeg :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt er vel bare et tall ;)

Mange av de kiloene blir du jo kvitt ved fødselen uansett..

Vekt får vi tenke senere, akkurat nå er det de små tassene i magene våre som er viktigst :jepp:

God helg søte Nuttapia! : :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt er vel bare et tall ;)

Mange av de kiloene blir du jo kvitt ved fødselen uansett..

Vekt får vi tenke senere, akkurat nå er det de små tassene i magene våre som er viktigst :jepp:

God helg søte Nuttapia! : :hug:

HELT enig med deg, Mala!! :jepp: Bare en uvant tilstand, og litt moro å gå på vekta :fnise: Guttebassene har det sååå fint inni oss, atte :hjerte:

God helg til deg også, Mala-søte :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig at vekt bare er et tall. På bildene du har lagt ut ser du ikke ut som du har lagt på deg så mye :) Du er jo tynn i utgangspunktet så da er ikke kiloene så farlige. De renner nok vekk igjen.

Jeg er overvektig i utgangspunktet, og har totalt gått opp 4 kg. Fått masse skryt for det :) Og bare 1,5 kg på en uke nå, og det er en ekstra dose vann. Bye bye ankler :fniser:

Så vekta jeg har lagt på meg er babyens vekt. Dette amme fettet man trenger det har jeg fra før av ;)

Du har jo en kjempefin reklameplakat mage, så syns du heller skal fokusere og nyte det :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, er jo nesten surrealistiske de tallene som vises på vekta om dagen :fnise: Og jeg starta bare såvidt under der du er nå (normalvekt 67-68kg), så du kan tenke deg hvilke tall som lyser mot meg om dagen :laugh: Er bare fornøyd med at mannen også har lagt på seg, så jeg ikke risikerer å gå forbi han i vekt, haha. Kroppen din sier i fra hva den trenger, husk du skal være melkeku i lang tid framover, så det er nok bare naturen som sørger for at du har litt å gå på.

Da jeg kom på jobb i dag (har vært bortreis og ikke vært der på en stund), utbrøt en kollega: "Skal si du har vokst siste dagene!" :laugh: Og da mannen kom hjem i går: "Hei, tjukka!"...joa. Jeg føler meg flott likevel, jeg! :gravid:

Søstersen fikk tvillinger nå nylig, og 14 dager etter fødselen veier hun 20 kg mindre....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, dere fantastiske jenter!

Jeg mener ikke å klage på det, jeg blir bare litt små-sjokk-skada når det er tall jeg aldri har sett der før ;)

Jeg vet at det ikke synes så godt, derfor synes jeg at det er ENDA mer overraskende at jeg har gått opp nesten 20 kg! :klo: Kan noen forklare det egentlig..? Jeg har jo ikke minst 10 kg på magen, da hadde jeg jo detti fremover :ler:

Deilig Kakaoen, at du ikke har gått opp noe særlig :jepp:

Er klart du er flott, Tina - alle gravide er flotte! :hjerte:

Ja, vet at kiloene ramler av igjen. Men som du sier Tina, jeg LAR meg forbause av de surrealistiske tallene som har kommet iløpet av bare noen uker :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

72 kilo er jo rimelig nærme min startvekt! :fnise:

På bildene dine ser det jo ikke ut som om du har et eneste gram ekstra noen andre plasser enn på magen, så tipper de forsvinner rimelig kjapt etter fødselen ja! :biggrin: Er nok mye av det som er vann, siden magen er så stor (og fin!!) :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...