Gå til innhold

Dagbok om livet og graviditet og sånn

Nuttapia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Haha, kjenner til den der ja! Jeg kunne ha sovet til langt utpå dagen, hadde det ikke vært for at kjæresten vekker meg når han synes jeg har ligget for lenge :fnise:

Er så heldig at jeg behøver kun ett dobesøk iløpet av natta, så jeg blir ikke vekt av full blære en gang.. :fnise:

Men jeg SKAL nyte det, for snart så blir mulighetene for å sove lenge litt mer begrenset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg en fin helg nuttapia :hjerte: Å kos dere på shopping :nigo:

:klemmer:

Tusen takk, Cathrine!

Ja, det er veldig spennende med shopping på Byggvare :fnise: MEN - det er jo litt gøy da, å finne fine lister, freshe baderomsplater etc :jepp:

Håper du har/har hatt en deilig helg :klemmer:

Finnes ikke noe deiligere enn å sove ordentlig ut. :nigo: Gleder meg til helga, da skal jeg sove masse! :hoppendeglad: Står opp kl 6 hver dag ellers, fryktelig slitsomt...

Ha en fin fredag!! :sol:

Opp kl 06, ja..! Dét er tiiiidlig, det! Det er nesten sånn at det står 05 på klokka ;) Flinke du!

Ønsker deg en skikkelig god søndag :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha en god shopping! :klem:

Takktakk :nigo:

Haha, kjenner til den der ja! Jeg kunne ha sovet til langt utpå dagen, hadde det ikke vært for at kjæresten vekker meg når han synes jeg har ligget for lenge :fnise:

Er så heldig at jeg behøver kun ett dobesøk iløpet av natta, så jeg blir ikke vekt av full blære en gang.. :fnise:

Men jeg SKAL nyte det, for snart så blir mulighetene for å sove lenge litt mer begrenset!

Jupp! :Nikke: VIktig å sove når man først kan!! Er ikke oppe mer enn én gang jeg heller, synes det er ofte nok ;):fnise:

Trøtting :laugh:

:nocomment::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26+5 :)

Magen begynner å bli merkbart større.

Leser på babyverden, og har regnet ut av ila de neste 2 ukene, så skal sparketassen vokse 450 gram :sjokkert: Gosh.. Nå kommer skrekkmerkene på rad og rekke, tenker jeg.. Jaja, jeg får spise litt mer sjokolade - det hjelper :fnise:

Siden igår har jeg hatt lille nevøen på 2 år her :) Han prater masse, og har 3-ordssetninger. Synes han er kjempeflink, jeg!

Jeg beundrer dere som har små når dere går gravide. Kjente det i ryggen igår, ja :Nikke:

Idag spiste vi frokost kl 08.00. Etterpå var vi ute og hengt opp mat til fuglene, også har vi lekt med pusen. Pusen er innmari sær og sint på sin matmor når hun må være litt ute i denne forferdelige "kulda".. Det er 0 grader og full sol - "huff, så fælt"! :ler:

Jeg tror sparketassen er veldig glad for å være tidlig oppe idag, for i magen er det mye liv :)

Lille nevøen sover ved siden av meg her på sofaen etter å ha fått frisk luft og sett på biler. Når han våkner, så skal ha få en yoghurt, så reiser han hjem til mamma sin igjen :hjerte: Lille klumpen som snart blir store-fetter!

Resten av dagen går det i maling, sparkling og mer maling. Mannen henger i stroppen, han er kjempeflink!

Goooooood søndag til alle der ute! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååh, så koselig med besøk av sånne små :)

Ja, det er det! Han er veldig kosegutt, veldig kreativ og morsom! Smelter tantes hjerte. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er det! Han er veldig kosegutt, veldig kreativ og morsom! Smelter tantes hjerte. :rodmer:

Hihi, noen dager i barnehagen der jeg jobber har vi sånne dager da man kjenner hvor heldig man er for å få jobbe med fantastiske smårollinger :)

Hadde en elendig dag fredag, og da kom det en treåring bort til meg og sa: "Så fin du e idag, ælske dæææ" :) *hjertesmelt!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Cathrine!

Ja, det er veldig spennende med shopping på Byggvare :fnise: MEN - det er jo litt gøy da, å finne fine lister, freshe baderomsplater etc :jepp:

Håper du har/har hatt en deilig helg :klemmer:

:fnise: Gjerne ikke den kjekkeste shoppingen nei ;) Som du sier, litt kjekt er det jo. Hvertfall når det er til hjemmet, å du bare tenker hvor fint det blir når det er ferdig :hoppe:

Sjokolade mot strekkmerkene ja :ler: Smører du mye med krem eller? Jeg bare føler at jeg kommer til å føle at det skal hjelpe :hoho:

Så mye han vokser nå nermeste fremtid da :sjokkert: Men guri så kjekt det må være :hjerte: Å ikke minst så koseligt å kjenne alle bevegelsene :rodmer:

Sikkert koseligt å ha besøk av en liten nevø :) De er jo så herlige i den alderen, når de forstår så mye, vil ha kos. Å når en setter på en kjekk barnefilm, sitter de som støpt i sofaen, å hører nesten ikke ett ord :fnise: Kanskje det er når de er litt eldre da, men uansett :fnise:

Hva er det du maler? Er det til badet eller? :) Blir kjekt når det blir ferdig :nigo: Når tenker dere at det blir ferdig ca?

Høres ut som du har hatt en fantastisk helg hvertfall, å ha en fortsatt god søndag :hjerte::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, noen dager i barnehagen der jeg jobber har vi sånne dager da man kjenner hvor heldig man er for å få jobbe med fantastiske smårollinger :)

Hadde en elendig dag fredag, og da kom det en treåring bort til meg og sa: "Så fin du e idag, ælske dæææ" :) *hjertesmelt!*

ÅÅåhhh, herlig!! Er ganske moro å jobbe med disse småtassene, asså! Også har jeg erfart, at når man har en shitty dag på privaten, så er det stort sett en ekstra god dag på jobb :) Disse barna ser og skjønner mer enn vi tror. Og de er så hengivne og ærlige. Barn er best!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjerne ikke den kjekkeste shoppingen nei Som du sier, litt kjekt er det jo. Hvertfall når det er til hjemmet, å du bare tenker hvor fint det blir når det er ferdig

Sjokolade mot strekkmerkene ja Smører du mye med krem eller? Jeg bare føler at jeg kommer til å føle at det skal hjelpe

Så mye han vokser nå nermeste fremtid da . Men guri så kjekt det må være :hjerte: Å ikke minst så koseligt å kjenne alle bevegelsene

Sikkert koseligt å ha besøk av en liten nevø De er jo så herlige i den alderen, når de forstår så mye, vil ha kos. Å når en setter på en kjekk barnefilm, sitter de som støpt i sofaen, å hører nesten ikke ett ord Kanskje det er når de er litt eldre da, men uansett

Hva er det du maler? Er det til badet eller? :) Blir kjekt når det blir ferdig :nigo: Når tenker dere at det blir ferdig ca?

Høres ut som du har hatt en fantastisk helg hvertfall, å ha en fortsatt god søndag :hjerte::klemmer:

Vi maler gangen, trapperom (m/tilhørende gang), og gangen oppe i 2.etg. Altså mellom hvert trappetrinn etc. Alt har vært ubehandla furu, så du kan si at det blir noen strøk.. :dry:

Vi er snart ferdige med det, og da er det rett på bad! En rørlegger-kompis kommer på tirsdag for å sjekke forholdene på badet, så kjøper vi deretter inn alt vi trenger. Så håper jeg at oppussinga av badet ikke tar så fryktelig lang tid, egentlig. Vi skal pusse opp veldig enkelt og fint. Så vi har bestemt oss for baderomsplater. Inne i dusjen blir det brun/svarte rue "fliser", og resten blir offwhite fliser. Baderomsmøbler er mørkebrune og hvite. Jeg håper og tror det blir bra :Nikke:

Sjokolade, les: trøstespise :ler: Neida...

Jeg smører hele tiden, jeg. Opptil 3 ganger om dagen. Har byttet på litt forskjellige oljer og tykke kremer. Siste kremen jeg har brukt nå er fra Nuskin, Baobab. Veldig deilig krem, men går ikke an å få kjøpt i Norge tror jeg. Har fått den av min mor.

Men jeg tror nok at det vil hjelpe LITT iallfall.. Mamma foreslo å massere magen ofte, men lillegutt ligger så langt fremme i magen, at jeg tror det ville føltes ubehagelig for både han og meg. Ja, og nå blir han større.. Kjære vene, nesten 0,5 kg på 2 uker.. Jeg synes det er mye, jeg! Tenk, jeg har gått opp 14 kg allerede :hakeslepp: Gosh... :vekt: MEN - magen begynner å bli veldig stor.. Kjenner at tyngdepunktet i kroppen har flyttet seg noen hakk, ja ;)

Ja, idag satt vi og så på Biler. Mange kortfilmer som ligger inne på Netflix ;) Han så masse kortfilmer før han la seg ned under dyna som vi hadde tatt med ned i sofaen. Og der sov han en times tid. For et bedagelig liv :fnise:

Jeg har en rolig søndag; nevø er levert, og mannen gikk plutselig og la seg :excl:

Nu står hjemmelaga lapskaus med røkt svinekam til forbereding på komfyren. *stolt* Jeg synes det er så ålreit å lage skikkelig husmannskost fra bunn! Eneste er at jeg ikke har grodd grønnsakene selv, ei heller slakta dyret jeg spiser av :opplyser: Men.. Det er iallfall ikke pose eller boks!

Første gang det blir julefeiring her hos oss, med gjester, så skal jeg kjøpe ribba fra en lokal gård. Betaler gjerne noen hundrelapper ekstra for ekstra god smak! Iallfall i jula ;)

Nå skravler jeg fælt.. :rolleyes: Fringe venter! Riktig god søndag til deg også, Cathrine-mor!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh. Hvilken farge er det dere maler i gangen? Så fint det blir når dere er ferdige :danse: Jeg syntes det er litt kjedeligt i lengden å male det samme, type flerne strøk, men jeg blir så fornøyd (somregel) etterpå :nigo:

Å badet blir sikkert kjempefint :)

Så greit når alt er ferdig :) Så kan du bare nyte "utsikten" :fnise:

Den kremen som du liker, har du sett om den selges på ebay? Det kan jo vær den er der :Nikke:

Jeg trur også at kremen hjelper, hvertfall litt. Men heldigvis så er det nå verdt det, om det nå skulle komt noen strekkmerker :)

Ja, han vokser masse nå fremover. Så da vil jo magen også vokse masse, for å følge tempoet til babyen :hjerte: Å med denne tiden, er det ikke lenge til han er her :danse:

Iforhold til bildene du har lagt ut, så syntes jeg ikke det ser ut så du har lagt noe spesielt på deg. Nå vet jo ikke jeg hvordan du såg ut før du var gravid. Men syntes det bare ser ut som det er magen som har vokst :nigo:

Så søtt at han sovnet der da :rodmer: Det må være koseligt å ha barn i den alderen .Verre når de blir litt eldre, å kommer i denne trassalderen :ler:

La mannen seg? NÅ? Jeg syntes da det var litt tidligt :fnise:

Skal sei du er flink å lage mat, å helt fra bunnen av :tommelopp:

Jeg hater jo å lage mat, bare å være på kjøkkenet :fnise: Så er ikke mye laget fra bunnen av for å si det slik ;) Men julekaker derimot, når jeg laget det ifjord med bestevennina mi, så storkosa vi oss :hjerte:

Så koseligt at dere skal ha julefeiringen hos dere i år da. Blir nok godt med lokal ribbe :sikle: Selv liker jeg best svoren da :fnise:

Kos deg med maten :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flinke husmora :) Selv sitter jeg i sofan mens gubben ordner middag :fnise:

Hørtes ut som du har hatt en koselig helg med nevøen din :) Jeg har også en nevø som egentlig er en skikkelig kosegutt og kjempegla i tanta si :)

Men de bor i nord norge så jeg ser de alt for sjelden. Pluss at nå er han 8 år så da er det ikke så gøy lenger.

Men husker da jeg besøkte de da han var mindre. Satt masse på fanget mitt. Husker vi satt og så på Biler på tv, jeg med beina oppi sofan og han "lå" oppå meg. Plutselig så setter han seg opp, snur seg og ser på meg, kikker på magen min (ja jeg er litt tjukk..), så trykker han på magen min og sier: Åååå.. tante. Du e så go å mjuk, æ e så glad i dæ :rodmer:

Måtte holde meg hardt for å ikke le av den kommentaren, men har var og er helt hærlig :)

Gleder meg til å snart få min egen lille kosebylt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det herlige med små eg har ei på 2,5 og får mykje underholdning. Eg smørte meg mykje med bodybutter frå bodyshop og det har eg kjøpt inn no også. Kjekt med oppussing. Vi bygger hus no og har vore inne i ein prosses der alt skal bestemmes innenfor litt rammer. Fordi vi har det nøkkelferdig. Farger og fliser er sjølvbestemt innenfor nokre valg. Vi har ferdigmalte plater då. Huntonitt skygge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nevøen din høres ut som en skikkelig søtnos! :hjerte: Det er så koselig å være tante! :rodmer: Jeg har en nevø som snart blir 6 år og allerede har begynt på skolen, han er verdens søteste. :Nikke: Helt sprøtt at han har blitt så stor, jeg husker jo så godt når han var helt nyfødt...

Blir deilig å få oppussinga unnagjort, da! :jepp: Vi skal også i gang med litt oppussing her, gruer meg litt i grunn...:sjenert: Men det er jo bare å komme igang.

Så flink du er til å lage mat helt fra bunnen av!! :) Jeg har lovet meg selv å bli flinkere med det jeg også. Her om dagen spiste vi tandoori kylling som jeg lagde ved hjelp av et sånt "kit", fikk helt sjokk når jeg så at krydderblandingen inneholdt 22% salt!! :blink: Og det var MYE krydder. Jeg og kjæresten ble helt kvalme av saltsmaken. Nå blir det skjerpings framover! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååh. Hvilken farge er det dere maler i gangen? Så fint det blir når dere er ferdige Jeg syntes det er litt kjedeligt i lengden å male det samme, type flerne strøk, men jeg blir så fornøyd (somregel) etterpå

Å badet blir sikkert kjempefint

Så greit når alt er ferdig Så kan du bare nyte "utsikten"

Den kremen som du liker, har du sett om den selges på ebay? Det kan jo vær den er der

Jeg trur også at kremen hjelper, hvertfall litt. Men heldigvis så er det nå verdt det, om det nå skulle komt noen strekkmerker

Ja, han vokser masse nå fremover. Så da vil jo magen også vokse masse, for å følge tempoet til babyen Å med denne tiden, er det ikke lenge til han er her

Iforhold til bildene du har lagt ut, så syntes jeg ikke det ser ut så du har lagt noe spesielt på deg. Nå vet jo ikke jeg hvordan du såg ut før du var gravid. Men syntes det bare ser ut som det er magen som har vokst

Så søtt at han sovnet der da Det må være koseligt å ha barn i den alderen .Verre når de blir litt eldre, å kommer i denne trassalderen

La mannen seg? NÅ? Jeg syntes da det var litt tidligt

Skal sei du er flink å lage mat, å helt fra bunnen av

Jeg hater jo å lage mat, bare å være på kjøkkenet Så er ikke mye laget fra bunnen av for å si det slik Men julekaker derimot, når jeg laget det ifjord med bestevennina mi, så storkosa vi oss :hjerte:

Så koseligt at dere skal ha julefeiringen hos dere i år da. Blir nok godt med lokal ribbe :sikle: Selv liker jeg best svoren da

Kos deg med maten :spise:

Vi maler i den fantastiske fargen HVIT! :fnise: All gammel panel + tak skal bli hvitt. På gulvet skal det ligge mørkebrun (nesten svart) laminat. Det blir veldig enkelt og fint. Og JA, det er dritkjedelig.. ;) Men nå er vi snart ferdige for denne runden! Vi har malt nærmere 100 kvadrat panel som suger maling til sin store nytelse.. Jeg bare sier det igjen: DET TAR TID! :Nikke: Men, som du sier, det blir jo knallfint, og det er så deilig å nesten være ferdige til lillemannen kommer, slik at vi kan nyte tiden fullt frem til våren. Da skal trappa pusses og beises mørk. Blir stilig :jepp:

Nope, har ikke sjekka ut kremen på ebay. Nå har jeg en uåpnet en, og jeg tror den - sammen med oljene - vil holde en stund :Nikke:

SKrekkmerkene får leve sitt eget liv.. Bebiss er viktigst :ler: Så lenge jeg ikke ser ut som et lappeteppe til slutt.. Huffamei.. Stakkars de som gjør det!! :(

Nei, nå er det straks 3 måneder igjen.. Det kommer til å gå fort, det merker jeg!

Nei, har ikke lagt på meg så mye, egentlig.. Veldig rare greier.. Klart, jeg har blitt litt mer fyldig rundt rumpa og over bringen, men det meste ligger på magen. Skal se om jeg finner to bilder å legge ved siden av hverandre :fnise:

Ja, lillemannen sovnet ved siden av meg, for mannen drev på å male oppe ved siden av gjesterommet. Så da var det det enkleste. Veldig koselig :hjerte: Smatting og prating i søvne! Hihi!

Ja, mannen min tåler som kjent ikke så mye. Han våknet to ganger forrige natta, fordi lille nevø gråt bittelitt i søvne. SÅ, da var han nødt til å plutselig fordufte under dyna i 2,5 time.. Jaja.. Jeg satt og så på Fringe jeg, så jeg hadde det veldig fint :fnise:

Vettu hva? Lapskausen min ble SINNSYKT god!! Nammeh!! Bare å si ifra hvis noen vil ha oppskrift!!

Jeg ordla meg litt feil, men den julen vi skal ha middag her hos oss, SÅ vil jeg bestille lokal ribbe :jepp: Denne julen blir hos svigers :nigo:

Svor er nammis, ja :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke husmora :) Selv sitter jeg i sofan mens gubben ordner middag :fnise:

Hørtes ut som du har hatt en koselig helg med nevøen din :) Jeg har også en nevø som egentlig er en skikkelig kosegutt og kjempegla i tanta si :)

Men de bor i nord norge så jeg ser de alt for sjelden. Pluss at nå er han 8 år så da er det ikke så gøy lenger.

Men husker da jeg besøkte de da han var mindre. Satt masse på fanget mitt. Husker vi satt og så på Biler på tv, jeg med beina oppi sofan og han "lå" oppå meg. Plutselig så setter han seg opp, snur seg og ser på meg, kikker på magen min (ja jeg er litt tjukk..), så trykker han på magen min og sier: Åååå.. tante. Du e så go å mjuk, æ e så glad i dæ :rodmer:

Måtte holde meg hardt for å ikke le av den kommentaren, men har var og er helt hærlig :)

Gleder meg til å snart få min egen lille kosebylt :)

Nåjah.. Husmor og husmor ;)

Så deilig at du slapp å lage maten da! Deilig for deg å bare "være" og lade opp til fødsel, vel? :jepp:

Nei, 8 år, da begynner den kosen å bli litt mer borte. Så synd at dere bor så langt unna hverandre! Og ei mjuk tante er heerlig, vel :rodmer: Søte!!

Ja, ikke lenge igjen til din lille kosebylt er her, Kakaoen! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det herlige med små eg har ei på 2,5 og får mykje underholdning. Eg smørte meg mykje med bodybutter frå bodyshop og det har eg kjøpt inn no også. Kjekt med oppussing. Vi bygger hus no og har vore inne i ein prosses der alt skal bestemmes innenfor litt rammer. Fordi vi har det nøkkelferdig. Farger og fliser er sjølvbestemt innenfor nokre valg. Vi har ferdigmalte plater då. Huntonitt skygge

Ja, det er stort sett liv og røre med disse små :hjerte:

Ja, bodybutter fra Bodyshop er fine greier! Jeg kjøpte den nye nå, med fersken! Lukter SÅÅÅ godt!!

Høres deilig ut å kunne flytte inn i et helt nytt hus, hvor alt er slik dere vil ha det! Oh joy!! Gøy å peke, og andre bygge! :fnise: Heldiggriser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...