Gå til innhold

Dagbok om livet og graviditet og sånn

Nuttapia

Anbefalte innlegg

Søren, altså.. På fredagskvelden kjørte jeg bil i mange mil, og på kvelden satt jeg på en (myk) spisestuestol i mange timer. Da jeg skulle legge meg, kjente jeg at det brant rundt halebeinet!! Når jeg sitter nå, så må jeg bytte stilling hele tiden. Føler at jeg må avbelaste baksiden av rumpa.

Har lest at det beste er å røre på seg litt, stå litt, og sitte litt igjen - altså, være litt fleksibel. Igår gjorde jeg det, men det hjelper jo f... ikke :( Hvordan blir det da, å sitte på en pianokrakk i 10 timer til uka?? :sjokkert:

Noen med forslag til selvbehandling..? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Søren, altså.. På fredagskvelden kjørte jeg bil i mange mil, og på kvelden satt jeg på en (myk) spisestuestol i mange timer. Da jeg skulle legge meg, kjente jeg at det brant rundt halebeinet!! Når jeg sitter nå, så må jeg bytte stilling hele tiden. Føler at jeg må avbelaste baksiden av rumpa.

Har lest at det beste er å røre på seg litt, stå litt, og sitte litt igjen - altså, være litt fleksibel. Igår gjorde jeg det, men det hjelper jo f... ikke :( Hvordan blir det da, å sitte på en pianokrakk i 10 timer til uka?? :sjokkert:

Noen med forslag til selvbehandling..? :fnise:

Varmeflaske ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, det viktigste er vel kanskje å ikke sitte så lenge av gangen i utgangspunktet? Det er vel sikkert blodgjennomstrømningen som blir begrenset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, da! Det hørtes ikke godt ut :( Jeg har heller ikke noe annet råd enn å ta pauser i sittingen, men hvis du har prøv det uten at det funker, vet jeg sannelig ikke :vetikke: Prøv varmeflaske, du! Kanskje det hjelper :jepp:

God natt til deg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noen andre tips enn varmeflaske jeg heller.. Høres ikke noe godt ut å måtte sitte på en piano krakk i 10 timer til uka. Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for tips, damer! :danse:

Jeg tror jeg rett og slett skal prøve meg med litt forsiktig hofterulling når jeg har sittet for lenge, gå til innkjøp av varmeflaske (HVOR kjøper man det..??), og variere sittingen mer :nigo:

Teite ræv! :ler:

Jeg GIDDER ikke - rett og slett - å bli dårlig i bekkenet allerede! Neih! :riste:

Imorgen tidlig skal jeg jammen meg dra i svømmehallen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjans til å få snakket med en kiropraktor? Det hjalp meg veldig... Det trenger ikke nødvendigvis være bekkenløsning nemlig, og hvis det kun er snakk om låsninger og stive muskler (halebeinet består jo av flere knokler), så kan en kiropraktor være til god hjelp! De kan også jobbe med musklene, i tillegg til knoklene. Så dersom du vet om en god kiropraktor, ville jeg ringt hvis jeg var deg :jepp: Det er ikke noe godt å gå rundt med vondt i rumpa!

Svømmebasseng er for øvrig deilig uansett :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjans til å få snakket med en kiropraktor? Det hjalp meg veldig... Det trenger ikke nødvendigvis være bekkenløsning nemlig, og hvis det kun er snakk om låsninger og stive muskler (halebeinet består jo av flere knokler), så kan en kiropraktor være til god hjelp! De kan også jobbe med musklene, i tillegg til knoklene. Så dersom du vet om en god kiropraktor, ville jeg ringt hvis jeg var deg :jepp: Det er ikke noe godt å gå rundt med vondt i rumpa!

Svømmebasseng er for øvrig deilig uansett :jepp:

Jepp, jeg skal gjøre det dersom det kommer tilbake. Fikk noen navn av legen, som hun anbefaler sterkt.

Har ikke kjent noe idag :jepp: Jeg har bare vært sliten i hele setet, lissom.. Piano-sittingen gikk greit idag også, så det ække så verst :) Nu er beina plantet høyt på sofaen, så tror rumpa har det greit. Det var litt verre med ryggen.. ;):ler:

MENNEH.. Detgårsåfintatte! Så lenge knotten sparker og lager seg plass i magen (begynner jo å bli trangt nå!), så er det helt greit! :strix:

NUH - kveldsmat!!! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med rundt halebeinet da! :sjenert: Har dessverre ikke noen flere tips enn du allerede har fått... Men ja, du spurte hvor man kan kjøpe varmeflaske: Apoteket og sånne helsebutikker har det i allefall :) Og Enklere liv, den typen butikker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppendeglad: for 26 uker, Nuttapia!

Har litt de samme smertene som deg ser det ut til, og det beste jeg vet er å sette på setevarmen når jeg kjører bil, det er herlig lindring for min del i allefall ;)

Håper du har en kjempefin tirsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med rundt halebeinet da! :sjenert: Har dessverre ikke noen flere tips enn du allerede har fått... Men ja, du spurte hvor man kan kjøpe varmeflaske: Apoteket og sånne helsebutikker har det i allefall :) Og Enklere liv, den typen butikker...

Ja.. Men det går seg nok til! Jeg må være flinkere til å være i bevegelse, egentlig :jepp:

Supert, takker for tips :hjerte: Da skal jeg få kjøpt meg ei varmeflaske. Trenger det til lillemannen uansett. Vi har litt småkjølig hus, så kanskje det er godt for ham å ha lunket dyne når han skal sove i senga eller vugga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppendeglad: for 26 uker, Nuttapia!

Har litt de samme smertene som deg ser det ut til, og det beste jeg vet er å sette på setevarmen når jeg kjører bil, det er herlig lindring for min del i allefall ;)

Håper du har en kjempefin tirsdag!

Tusen takk, Mala! Og grattis med dine 23 :strix:

Setevarmeren ja, den vakke dum!! :jepp:

Bare at jeg blir så innmari varm av den :ler: Men skal sette meg i bilen dersom det blir skikkelig ille :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 uker idag.. Kun 2 uker igjen til 3.trimester..!! :sjokkert:

Kjenner jeg gruer meg litt egentlig, til tiden fremover.. Men gleder meg til å få denne høsten overstått, merker jeg! Og når lillemannen kommer, så går tiden fort til våren igjen! Det blir bra!

Lille tassen er veldig aktiv til tider.. Når jeg ligger på ryggen med "flat" mage, så stryker jeg over ham (kjenner konturene veldig godt), og da svarer han med å stikke rumpa ut! :ler: DEN kulen som kommer opp på venstre siden av magen :rodmer: Er ganske sikker på at det er rumpa. Hodet kjenner jeg dypere inn på høyre siden.

Ellers:

-Mye neseblod..

-Mye utflod (har gått med truseinnlegg siden uke 10 eller no)

-Tørr råmelk på brystvortene hver morgen

-Fort sliten i ryggen

-Kan sove 12-18 timer uten problemer..!

post-31659-0-07447500-1350987278_thumb.jpost-31659-0-37601500-1350987286_thumb.j

Endret av Nuttapia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Mala! Og grattis med dine 23 :strix:

Setevarmeren ja, den vakke dum!! :jepp:

Bare at jeg blir så innmari varm av den :ler: Men skal sette meg i bilen dersom det blir skikkelig ille :klemmer:

Takk for det! :hjerte:

Blir veldig varm jeg også, men det får liksom ikke hjelpe når det er så godt for ryggen :fnise:

Edit: Magen din er kjempefin!

Endret av -Mala-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For ein fin kulemage. Terapimaster hos fysio er veldig godt for vond rompe og bekken. Min verker allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelige magen din!! :)

Tenk at vi bare har to uker igjen til siste trimester!

Begynner å merke det godt i ryggen nå jeg også, lesesal med dårlige stoler er ikke optimalt nei!

Misunner deg som kan kjenne konturene av den lille!<3 er ikke så kjekt med morkake som gjemmer han bort! :(

Skriver under på det med utflod, råmelk og søvn! Føler meg som en zombie for tiden! Vi får håpe tiden frem til jul går fort og at vi ikke får flere plager!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 26 uker!! :hoppendeglad:

Herregud, for en nydelig mage du har :rodmer: Du kan jo ikke ha lagt på deg andre steder?? Nydelig!! :klemmer:

Deilig å kjenne konturer av den lille, da :jepp: Er så merkelig å tenke på at det vokser mennesker inni magene våre :jepp: Kroppen er fantastisk!!

Ha en fin kveld :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...