AnonymBruker Skrevet 21. mai 2012 #1 Skrevet 21. mai 2012 Jeg har gått ned ca 10-15 kg og har utrolig mye slapp løs hud på magen, låra, armene, ryggen, puppene og rumpa. Uansett hvor mye jeg går ned i vekt så er den huden der..Spesielt på magen.. Kan legge meg rett ut i planken og ser at det dingler fettvalker over hele kroppen. Har nå i det siste gått ned litt ekstra i vekt for å få det bort, men det eneste jeg opnår er utstikkende bein under den slappe huden. Blir kvalm av og se meg selv i speilet.. Vil bare spy. Kroppen min er utrolig stygg.. Er det noe galt med meg? Hvorfor så mye løs hud når jeg bare har gått ned 10-15 kg? Magen min blir også fort oppblåst, ser ut som jeg er gravid og jeg har masse strekkmerker Kjennes ut som jeg har et mellomrom mellom magemusklene, er det delte magemuskler da?
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2012 #2 Skrevet 21. mai 2012 Jeg har gått ned ca 10-15 kg og har utrolig mye slapp løs hud på magen, låra, armene, ryggen, puppene og rumpa. Uansett hvor mye jeg går ned i vekt så er den huden der..Spesielt på magen.. Kan legge meg rett ut i planken og ser at det dingler fettvalker over hele kroppen. Har nå i det siste gått ned litt ekstra i vekt for å få det bort, men det eneste jeg opnår er utstikkende bein under den slappe huden. Blir kvalm av og se meg selv i speilet.. Vil bare spy. Kroppen min er utrolig stygg.. Er det noe galt med meg? Hvorfor så mye løs hud når jeg bare har gått ned 10-15 kg? Magen min blir også fort oppblåst, ser ut som jeg er gravid og jeg har masse strekkmerker Kjennes ut som jeg har et mellomrom mellom magemusklene, er det delte magemuskler da? Det er litt uvanlig å få så mye løs hud etter å ha gått ned bare 10-15 kg ja. Vet det er svært vanlig å få mye slapp hud når man har gått ned 40-50 kg osv, men etter 10-15 kg er det jo litt rart at du har fått så mye av det. Uansett, gå til din lege og få han/hun til å henvise deg til bukplastikk, slik at du får skåret bort all overflødig hud. Skal du gjøre dette på et offentlig sykehus, må du nok belage deg på en ganske lang ventetid. På et privat sykehus trenger du ikke å vente lenge, men til gjengjeld koster det flesk. Det høres jo ut som dette er svært plagsomt for deg, så jeg anbefaler at du tar en prat med legen din så fort som mulig.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2012 #3 Skrevet 21. mai 2012 Er kun 19 år, så det plager meg ekstremt mye. Rart at huden min er så lite elastisk?
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2012 #4 Skrevet 21. mai 2012 Er kun 19 år, så det plager meg ekstremt mye. Rart at huden min er så lite elastisk? Ja, det er jo litt rart, om problemet virkelig er så stort som du beskriver her. Folk i din aldersgruppe pleier jo å ha en nokså elastisk hud, men vi er jo alle forskjellig skapt Men er du sikker på at dette er så ille som du tror? Mange på din alder er jo ekstremt kroppsfikserte, og overdriver gjerne en smule når det kommer til kroppslige "skavanker". Få legen din til å vurdere det, og eventuellt henvise deg videre til en spesialist og/eller operasjon.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå