Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal til roma i sommer, men lurte på hvor vi burde bo? Det er jo utrolig mange områder , og vi vil ha et hotell som ligger nær attraksjonene. Og hvor stort er egentlig Roma? Er det snakk om 3 timer buss fra den ene enden til den andre, eller er det som London?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal til roma i sommer, men lurte på hvor vi burde bo? Det er jo utrolig mange områder , og vi vil ha et hotell som ligger nær attraksjonene. Og hvor stort er egentlig Roma? Er det snakk om 3 timer buss fra den ene enden til den andre, eller er det som London?

Sentrum er ganske lite. Vi gikk overalt, fra Spansketrappen til Vatikanet :) Tok ikke buss eller taxi i det hele tatt.

Sånn sett kan du nesten bo hvor som helst, men jeg ville unngått Termini-området. Trastevere er superkoselig! Jeg har selv bodd rundt Pantheon og det var helt fint. Min søster bodde ved Spansketrappene og syntes det var litt kjedelig at det var så tomt der på kveldstid. Altså, det er veldig lite restauranter akkurat der.

Drar tilbake om fire uker! :)

Skrevet

Bo sentralt. Noe i nærheten av Trevi-fontenen eller Phanteon.

Roma er veldig kompakt, men det blir en del gåing om du skal ha med deg "alt". Ta taxi om du er sliten, det er billig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...