Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag starter jeg et nytt og bedre liv osv... Etter litt for mange utskeielser 17. mai og dagene etter, så skal jeg bli strengere med kostholdet igjen. Har vært periodevis veldig flink, men har det problemet at jeg blir fort lei av å spise den samme maten hele tiden. Det vil si, jeg kan finne noe jeg liker godt, og så spiser jeg det til jeg plutselig er drittlei. Derfor denne tråden, for å høste litt inspirasjon og bli flinkere til å variere.

Du som er på en eller annen form for lavkarbo - skriv inn hva du har spist i dag! Frokost, lunsj, mellommåltider, middag, kveldsmat, snacks osv. Link til oppskrifter er veldig fint! :):spise:

Og hvis du skeier ut med noe usunt så skriv ned det også, da er det lettere å la være, er det ikke?

I dag har jeg bare hatt i meg to kopper kaffe ennå, men oppdaterer når jeg har spist frokost. :kaffekopp:

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Frokost

Toast av frøbrød (selges i coop-butikker - 19 g karbo per 100 g) med pesto, ost og skinke

Tomat, ruccola og parmesan ved siden av, med olivenolje og balsamicoeddik på

Deilig med god tid før jobb i dag :)

• Liker 1
Skrevet

Lunsj/middag

Har laget innbakte pølser som jeg skal ha med meg på jobb. Kanskje med en liten salat til. Disse er fine å ha liggende til kveldsmat også :)

Må ha en liten lunsj før jeg drar også, da tenker jeg det blir et par fiberrik med skinke og majones, eller makrell i tomat.

• Liker 1
Skrevet

Drar opp tråden litt og håper noen andre også vil bidra. :lete:

Uplanlagt mellommåltid: Is :sjenert: Typisk situasjon der det var uhøflig å takke nei, selv om jeg ikke hadde lyst på en gang. Men men.

Middag

Kjøttboller med brokkoli, blomkål og litt potet, med smør og dressing til

• Liker 1
Skrevet

Mine måltider idag er

lunch: eggerøre av fire egg, masse fløte ost og tomat/paprika

middag: tre laksestykker med en stor salat til.

Skal jeg kose meg blir det bær eller sukkerfri sjokolade. Kaffi med fløte og sukrin. Pepsi max :)

God natt! :)

• Liker 1
Skrevet

Hørtes godt ut, redbull. Hva slags sukkerfri sjokolade kjøper du?

• Liker 1
Skrevet (endret)

I går:

Frokost; to skiver lavkarbobrød med smør og eggesalat. Et par cherrytomater, litt strandaskinke og jalapeñoost, litt helmelk.

Middag; salat av marinert kylling, marinert jarlsberg, cherrytomat, agurk, paprika, mais, kikerter, rødløk, oliven, kokte egg og litt fransk dressing.

Snacks; litt jordbær med sukrin og kremfløte. Egentlig fyy, men klarer ikke la være.

Kvelds; samme som frokosten.

I dag:

Frokost: eggerøre av 3 egg, en skive lavkarbobrød med smør, 5 skiver strandaskinke, 1 skive jalapeñoost, 3 cherrytomater, kaffe med fløte.

Endret av Zaphireh
  • Liker 1
Skrevet

Hvorfor er litt jordbær med fløte og sukrin fy? vil heller si at mais er fy ;)

• Liker 4
Gjest Vodka
Skrevet

Har lyst til å begynne på lavkarbo snart. Synes det her var en bra og inspirerende tråd :)

• Liker 2
Skrevet

Er ingen slavisk lavkarber per se, men unngår å spise brød, pasta etc. fordi jeg legger sånn på meg av det;S Poteter er min guilty pleasure... i alle former, kokt stekt etc - jeg diskriminerer den ikke;)

Idag har jeg bare spist frokost/lunsj (jeg spiser sjelden frokost):

Stekt igår; kjøttdeig med tomater på boks, krydder, hvitløk lagt i form. Over har jeg blomkålmos med kremost (hvitløk) og ost på toppen. Blir en utrolig deilig og mettende kjøttform! Også kan man ha i ennå mer grønnsaker, brokkoli og spinat f.eks om man vil:) Eller løk, paprika etc.

Ikveld blir det blomkålmos igjen, denne gangen med hjemmelagde hvitløksfiskekaker!:)

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor er litt jordbær med fløte og sukrin fy? vil heller si at mais er fy ;)

Er nok karbo jordbær for min del, og det er lett å spise litt for mye av det. En teskje mais i salaten er ikke verdens undergang. :)

• Liker 1
Skrevet

Frokost: 2 speilegg m ost, 1 kopp te m drøy ts cocosa og 1 gl tomatjuice. (min standardfrokost når jeg skal på jobb - er fantasiløs på morgenen og trives med det :fnise: )

Lunsj: 1 125gs laksefilet, stekt i ovn m litt olivenolje og masse sitronpepper. Isebergsalat og en bit agurk.

Mellommåltid: 1 ostebit (70-80 g) og en appelsin

Middag: regner med det blir rømmegrøt (kokt på rømme og fløte og jevnet med johannesbrødkjernemel).

Spiser omtrent aldri kveldsmat, iallfall ikke på hverdager.

I går spiste jeg nøyaktig det samme - bortsett fra middag som besto av 1 fiskekake (typen de selger på coop med 80% fisk) m en god ss reker og sikkert 2 gode ss majones, og blomkål/brokkoliblanding dampet i litt smør.

Og jeg hadde ikke hatt dårlig samvittighet for å spise jordbær - bær kan man jo spise på lavkarbo, i langt høyere grad enn frukt. (men jeg spiser altså litt frukt, iallfall på hverdager!)

• Liker 1
Skrevet

Frokost:

En fiberrik med leverpostei og majones

Lunsj:

En innbakt pølse fra i går + noen druer

Middag:

Fiskekaker med grønnsaker og litt potet + smør som saus

Skrevet

Hørtes godt ut, redbull. Hva slags sukkerfri sjokolade kjøper du?

Mjölk sjokolad fra Cloetta. Kjøpes i dagligvare butikken. Trekk ifra sukkeralkoholer fra karbohydratene, de blir nemlig ikke tatt opp i kroppen :)

Skrevet

Igår ble det rømmegrøt istedet for fiskekaker.. huffa;) Men jeg så noen andre her inne skrive om rømmegrøt og kom på at jeg hadde ein styck toro-rømmegrøt i det utenlandske skapet mitt! Da ble jeg sulten ;) Det ble både smør og sukker til... og idag blir det subway (kalkun og skinke) til middag. Det er så godt, selv om brød er fy;o

Jeg skeier ut med brød og poteter 1-2 ganger i uken, og merker faktisk at kroppen blir mer oppblåst etterpå. Burde sikkert kutte det helt ut, men det er så deilig iblant:)

Skrevet

Igår ble det rømmegrøt istedet for fiskekaker.. huffa;) Men jeg så noen andre her inne skrive om rømmegrøt og kom på at jeg hadde ein styck toro-rømmegrøt i det utenlandske skapet mitt! Da ble jeg sulten ;) Det ble både smør og sukker til... og idag blir det subway (kalkun og skinke) til middag. Det er så godt, selv om brød er fy;o

Jeg skeier ut med brød og poteter 1-2 ganger i uken, og merker faktisk at kroppen blir mer oppblåst etterpå. Burde sikkert kutte det helt ut, men det er så deilig iblant:)

:roll:

Skrevet

:roll:

hm?

Skrevet (endret)

Gårsdagen:

Frokost: Pannekaker (uten søtningsmiddel) med sukkerfritt blåbærsyltetøy

Lunsj: Samme som frokost

Middag: Hjemmelagde hamburgere med stekte grønnsaker

Dagens plan:

Frokost/lunsj: Karbonader

Middag: Taco (Jobbsamling, holder meg unna tacoskjell/lomper).

I morgen vet jeg bare at jeg kommer til å lage lavkarbopizza, frokost/lunsj er ikke bestemt enda.

Spiser som regel aldri mer enn to måltider om dagen, jeg har veldig liten matlyst om dagen.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet (endret)

Det er eksamenstid for meg nå, så da går det i relativt kjappe måltider:

frokost:

Cottage cheese, fløte, bringebær og stevia

lunsj:

Fiberrik med fenalår og brieost

middag:

ferdiggrillede kyllingklubber med salat

..Og så spiste jeg en bacon- og ostepølse som belønning etter utført eksamen:)

Ser du etterspør linker: Jeg skriver en matblogg, så har mange oppskrifter liggende ute der, der stort sett alt sammen er LCHF:) (link i signaturen(?) min)

Endret av Ingis
Skrevet

Fint med tips til kjappe måltider. :)

I dag har jeg spist alt for lite...

Frokost: To fiberrik med smør, skinke og litt tomat

Lunsj: Litt ruccolasalat med tomat og ost

Middag: Liten omelett og litt pølse

Må få i meg et skikkelig kveldsmåltid så jeg ikke tyr til noe usunt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...