Gå til innhold

Piercing i navle

Fremhevede innlegg

Gjest Jente, 16 år
Skrevet

Jeg har lyst til å ta hull i navlen (på tirsdag om en og en halv dag), men er usikker på om det passer for meg pga. tidligere betennelse i piercing i ørene. Jeg tok hull, hos en klinikk, en gang i øret over "det vanlige hullet" og en gang i brusken. Begge gangene fikk jeg betennelse, så er det et dumt valg å ta piercing i navlen da? Og er det forresten vondere å ta hull i navlen enn å ta hull i brusken i øret?

Videoannonse
Annonse
Gjest barista
Skrevet

Jeg har tatt hull både i navlen og brusken i øret, og brusken i øret er helt klart verre.

Jeg måtte ta ut mine fra brusken på ørene på grunn av betennelse. Jeg fikk også betennelse i navlen. For min del handlet dette om en allergisk reaksjon på metallet. Jeg kan f.eks. kun gå med ekte smykker og ringer, og når det kommer til piercing må jeg kun bruke kirurgisk stål.

Kanskje du skal finne ut hvorfor du reagerer, og har fått betennelse før du velger å ta ett nytt hull? Det er ikke noe poeng i å bruke penger og tid på å ta en piercing som må fjerne.

Gjest Jente, 16 år
Skrevet

Jeg har tatt hull både i navlen og brusken i øret, og brusken i øret er helt klart verre.

Jeg måtte ta ut mine fra brusken på ørene på grunn av betennelse. Jeg fikk også betennelse i navlen. For min del handlet dette om en allergisk reaksjon på metallet. Jeg kan f.eks. kun gå med ekte smykker og ringer, og når det kommer til piercing må jeg kun bruke kirurgisk stål.

Kanskje du skal finne ut hvorfor du reagerer, og har fått betennelse før du velger å ta ett nytt hull? Det er ikke noe poeng i å bruke penger og tid på å ta en piercing som må fjerne.

Takk for svar! Hvor/hvordan skal jeg finne ut hvorfor jeg har reagert før ? :)

• 10 måneder senere...
Gjest helene
Skrevet

du går til legen din og skjekker deg.

Gjest avocadoen
Skrevet

Jeg har piercing i navlen, og også tatt to hull i ørene på hver side, men på øreflippen. Har hatt betennelse i øreflippen, men har ikke fått betennelse i navlen.

Det er ikke særlig vondt å ta det i navlen, men jeg vil tro det kommer an på hvor godt du tåler smerte. Min venninne som var med hadde tatt før og hun sa at hun synes det gjorde helt utrolig vondt. Men det er uansett over på ett sekund.

Det eneste som var vondt var ett par dager etterpå da jeg skulle reise meg fra stolen, og hekta piercingen litt i kjøkkenbordet :P Gikk heldigvis bra da, men.

Men du skal aaaldri kjøpe navlepiercing hos butikker og på nett om du ikke vet 100% sikkert at det er titan, så derfor bør du helst kjøpe hos de som setter piercingen din (og vær sikker på at det er et seriøst studio der den som setter den har tatt utdanning i det).

Gjest avocadoen
Skrevet (endret)

Er vel titan og ikke kirurgisk stål som er de man skal bruke.

http://www.piercing.no/?short=smykker

Endret av avocadoen
Gjest snoopy_93
Skrevet

Jeg reagerer på titan piercing, men har aldri reagert på kirurgisk stål.

Jeg har hull i tragus - aldri hatt problemer med den, merket heller ingenting i tiden etterpå.

Hull i navelen - aldri hatt problemer. Merket kun at det svei litt samme dagen også gjorde det bittelitt vondere i dagene etterpå. Renset godt og fikk vekk det meste av det gul-grønne pusset som var inni hullet.

Jeg tok også minst mulig på smykkene og passet på hygienen dersom jeg skulle fikse noe i området rundt.

Skrevet (endret)

Vil bare komme med et råd: Får du antydning til betennelse, prøv klorhexidin!

Da jeg tok piercing i navlen gikk jeg med betennelse over et halvår. Renset som en gal med sterilt saltvann (NaCl). Nektet selvfølgelig å ta den ut, så stakk til legen. Hun anbefalte noe som het klorhexidin. Etter to dager med denne var alt helt fin å rent.

Endret av Therrie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...