Paprica Skrevet 20. mai 2012 #1 Skrevet 20. mai 2012 Jeg har notert meg at "planken" skal være bra for å trene magen og ryggen. Men tar den sideflesket også? Tusen takk hvis noen har andre forslag til øvelser som kan gjøres med bare egen kroppsvekt som motstand.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2012 #2 Skrevet 20. mai 2012 For å få vekk sideflesk, eller "flesk" generellt så er det ikke øvelser du skal fokusere på, men mest kardio og noe styrke på si Fettprosenten må ned om du skal få vekk flesket du ikke er fornøyd med, og da er jogging og løping det beste. 2
Paprica Skrevet 20. mai 2012 Forfatter #3 Skrevet 20. mai 2012 Ok... Tenkte å legge inn mer intervall gåing/løping et par ganger i uka også. Burde kanskje fokusere mer der da. Takk for svar!
lilletuss87 Skrevet 21. mai 2012 #4 Skrevet 21. mai 2012 Lett jogg/ rask gange kan hjelpe deg på vei, samtidig som du tar noen styrkeøvelser Også er det lurt å ikke begynne for hardt.. Dvs ikke trene hver dag, men sånn 2-3- 4 ganger i uka, alt ettersom hva som passer deg. Går man for hardt til verks så mister man ofte motivasjonen etter en stund... Lykke til!
Sailor Skrevet 21. mai 2012 #5 Skrevet 21. mai 2012 Anbefaler deg å jogge lengre økter. Gjerne begynn med 5 km (om du klarer, hvis ikke kan 2 km også være en god start ). Sit ups hjelper ikke, så gjerne søk etter andre mageøvelser. Har her jeg funnet litt: http://www.kk.no/890616/disse-mageovelsene-funker-best http://www.ba.no/nyheter/helsemagasinet/trening/article5433481.ece For ryggen: http://treningstips.org/rygg%C3%B8velser/ http://www.trening.no/treningstips/7034.o2.html Roing og kettlebell er også veeeeldig bra! Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2012 #8 Skrevet 21. mai 2012 Når skal folk slutte å spørre om punktslanking? Selv om du kan mye om det punktslanking, så betyr det ikke at andre kan det. Folk må jo få lov til å spørre. 4
muttra Skrevet 21. mai 2012 #9 Skrevet 21. mai 2012 pilates eller fysiopilates kan anbefales for kjernemusklaturen(mage-, små rygg-,bekkenbunns- musklene og diafragma), og planken er en av øvesene, sterk kjerne hjelper på alle andre treninger en gjør
Envy Skrevet 21. mai 2012 #10 Skrevet 21. mai 2012 Selv om du kan mye om det punktslanking, så betyr det ikke at andre kan det. Folk må jo få lov til å spørre. Jeg kan ingenting om punktslanking, for det eksisterer ikke. Det går ikke an å punktslanke. 3
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2012 #11 Skrevet 21. mai 2012 Jeg kan ingenting om punktslanking, for det eksisterer ikke. Det går ikke an å punktslanke. Greit, men ALLE vet ikke at det ikke eksisterer. 3
Paprica Skrevet 21. mai 2012 Forfatter #12 Skrevet 21. mai 2012 Takk for svarene! Skal sjekke linkene i kveld. Dette dreier seg egentlig ikke om punktslanking, men det er liksom det området jeg er mest ivrig etter å gjøre noe med:)
Gjest *Maja* Skrevet 22. mai 2012 #13 Skrevet 22. mai 2012 Jeg kan anbefale jogging kombinert med pilates. Har aldri hatt så definert kropp før
Sportiva Skrevet 22. mai 2012 #14 Skrevet 22. mai 2012 Ca 50/50 kondisjonstrening (gjerne intervaller) og styrketrening
Gjest Tidssone Skrevet 22. mai 2012 #15 Skrevet 22. mai 2012 Man blir jo slankere rund rumpen dersom man kjører styrkeøvelser på den. Er ikke det punktslanking da? Man får mindre omkrets på armene dersom man tar bicepscurls fem ganger i uken. Er ikke det å slanke et punkt?
Envy Skrevet 22. mai 2012 #16 Skrevet 22. mai 2012 Man blir jo slankere rund rumpen dersom man kjører styrkeøvelser på den. Er ikke det punktslanking da? Man får mindre omkrets på armene dersom man tar bicepscurls fem ganger i uken. Er ikke det å slanke et punkt? Blir ikke slankere av å kjøre styrke. Blir muligens strammere fordi man strammer opp muskelen, og muskelmassen øker. Eneste som brenner fett er nettopp å brenne fett, altså at man bruker flere kcal enn man inntar. Hvordan man velger å gjøre dette er opp til hver enkelt, men det enkleste er utholdenhetstrening. Trener du utholdenhet brenner du fett fra hele kroppen, og hvor kroppen velger å brenne først er litt individuelt. Bare bra å trene styrke ved siden av, da dette som sagt strammer opp. Men at man får mindre omkrets på f.eks overarmene av å trene bicepscurl er jo bare tull. 1
kråkefjas Skrevet 22. mai 2012 #17 Skrevet 22. mai 2012 Men at man får mindre omkrets på f.eks overarmene av å trene bicepscurl er jo bare tull. Ikke nødvendigvis. Er du i kaloriunderskudd vil jo armene bli tynnere etterhvert uansett hvor mye du pumper.
Gjest Tidssone Skrevet 22. mai 2012 #18 Skrevet 22. mai 2012 Blir ikke slankere av å kjøre styrke. Blir muligens strammere fordi man strammer opp muskelen, og muskelmassen øker. Eneste som brenner fett er nettopp å brenne fett, altså at man bruker flere kcal enn man inntar. Hvordan man velger å gjøre dette er opp til hver enkelt, men det enkleste er utholdenhetstrening. Trener du utholdenhet brenner du fett fra hele kroppen, og hvor kroppen velger å brenne først er litt individuelt. Bare bra å trene styrke ved siden av, da dette som sagt strammer opp. Men at man får mindre omkrets på f.eks overarmene av å trene bicepscurl er jo bare tull. Men når man blir strammere, så får man mindre omkrets, ja? Jeg gjør i alle fall. Jeg kan punktslanke omlag hele meg, bortsett fra sideflesket. Det får jeg ikke fatt på.
Gjest Tidssone Skrevet 22. mai 2012 #19 Skrevet 22. mai 2012 Mmmmmm. Jeg elsker den faste, fine punktslankede kroppen min! 1
Envy Skrevet 22. mai 2012 #20 Skrevet 22. mai 2012 Ikke nødvendigvis. Er du i kaloriunderskudd vil jo armene bli tynnere etterhvert uansett hvor mye du pumper. Det blir noe helt annet. De blir jo ikke mindre fordi du pumper, og da er jo egentlig hele poenget med å pumpe borte. Mmmmmm. Jeg elsker den faste, fine punktslankede kroppen min! Tror du er en av veldig få som har en punktslanket kropp i såfall Når du har holdt på med denne slankingen, har fettprosenten på resten av kroppen forholdt seg stabil da, eller har du gått ned i fettprosent på resten av kroppen også?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå