cornflake_girl Skrevet 20. mai 2012 #1 Skrevet 20. mai 2012 Noen som har noen tips til hvordan å på best mulig måte komme seg igjennom en lang skriveeksamen med f**** så vondt i skulderen (gjør dødsvondt å skrive!)? Alle tips mottas med TAKK!
Mamma1 Skrevet 20. mai 2012 #2 Skrevet 20. mai 2012 Har ikke tips, men kom deg til lege.. Hilsen en som ikke gikk til lege og nå har forkalking i skuldra..
Mamma1 Skrevet 20. mai 2012 #3 Skrevet 20. mai 2012 Har ikke tips, men kom deg til lege.. Hilsen en som ikke gikk til lege og nå har forkalking i skuldra..
cornflake_girl Skrevet 20. mai 2012 Forfatter #4 Skrevet 20. mai 2012 Har planer om det, men er nødt til å få gjennomført denne eksamenen i morgen først...
Gjest Daenerys Skrevet 20. mai 2012 #5 Skrevet 20. mai 2012 Skriv som en helt, og dra rett til lege etterpå. Du må ha betennelsesdempende og komme deg til naprapat eller fysioterapaut.
kråkefjas Skrevet 20. mai 2012 #6 Skrevet 20. mai 2012 Skriv med en hånd? Går vel noe saktere, men det er sikkert bra nok.
Gjest Daenerys Skrevet 20. mai 2012 #7 Skrevet 20. mai 2012 Skriv med en hånd? Går vel noe saktere, men det er sikkert bra nok. SKrive med en hånd? Er det ikke det man gjør til vanlig da? Skriftlige eksamener er normalt sett håndskrevne, du tenker vel på pc.
cornflake_girl Skrevet 20. mai 2012 Forfatter #9 Skrevet 20. mai 2012 Jøss. Skriver man for hånd på skolene i 2012? På universitetet gjør man ihvertfall det
cornflake_girl Skrevet 20. mai 2012 Forfatter #10 Skrevet 20. mai 2012 (endret) Skriv som en helt, og dra rett til lege etterpå. Du må ha betennelsesdempende og komme deg til naprapat eller fysioterapaut. Hmmm. Åkej. Blir ikke lege før tirsdag isåfall, er ikke ferdig med eksamen før fire, og da rekker jeg jo ikke lege etterpå. Men haster det SÅ voldsomt da? Trodde egentlig det bare var "å ta det litt med ro" noen dager, også går det over? Edit: tusen takk for svar, forresten! Endret 20. mai 2012 av cornflake_girl
Gjest Daenerys Skrevet 20. mai 2012 #11 Skrevet 20. mai 2012 Hmmm. Åkej. Blir ikke lege før tirsdag isåfall, er ikke ferdig med eksamen før fire, og da rekker jeg jo ikke lege etterpå. Men haster det SÅ voldsomt da? Trodde egentlig det bare var "å ta det litt med ro" noen dager, også går det over? Edit: tusen takk for svar, forresten! Hvis du skal bli kvitt det trenger du behandling, hvis ikke kommer det igjen hver gang du overbelaster deg. Snakker av erfaring her Du kan sikkert vente til onsdag, men jeg ville dratt mens det enda var "akutt" vondt og legen kan kjenne på det.
Mamma1 Skrevet 20. mai 2012 #12 Skrevet 20. mai 2012 Legene driter i senebetennelse, det er min erfaring. Jeg har fått betennelsesdempende noen ganger, det er det. Aldri tilbud om fysio eller noe annet. Jeg visste ikke at det kunne bli så ille.. I fjor kunne jeg knapt bevege høyrehånda mi, var fryktelig vondt. Legene ville bare operere.. Jeg dro til naprapat og fikk behandling der, fire eller fem ganger og var bra i mange mnd. Men jeg har ikke råd til å gå dit mer, så nå er det snart like ille.. Sleng på et par tre ibux før du går fra hjemme, kanskje det hjelper.
Gjest Wolfmoon Skrevet 20. mai 2012 #13 Skrevet 20. mai 2012 Du kan jo også prøve smertestillende salve, bare for å komme gjennom eksamen.
ninuska_ Skrevet 21. mai 2012 #14 Skrevet 21. mai 2012 Jeg forstuet fingrene på begge hendene kvelden før eksamen - og da hjalp det å smøre på smertestillende salve. Øvde meg litt på hvordan jeg skulle holde blyanten morgenen før... men jeg satt og gråt etter et par timer mens jeg fullførte - men jeg skulle ikke gi meg Stå-på-vilje er vel ordet.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2012 #15 Skrevet 21. mai 2012 Jeg har lest at det er noen muskler i skulderen som ofte er ansvarlige for betennelser, og at det derfor er lurt å tøye dem, for å unngå det. Men vet ikke hva du skal gjøre nå
Minya Skrevet 21. mai 2012 #17 Skrevet 21. mai 2012 Har du tilfeldigvis noe voltaren liggende, tar du en sånn før du drar på eksamen. Ibux og paracet kombinert er en god smertelindrer når det er litt akutt. Etter eksamen, bestiller du time hos en manuellterapeut.
cornflake_girl Skrevet 21. mai 2012 Forfatter #18 Skrevet 21. mai 2012 Takk for svar, alle sammen! Knasket Ibux og Paracet på eksamen, og kom meg igjennom med et nødskrik. Nå er det AUAUAUAU, men skal dra meg til legen i morgen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå