Gå til innhold

"Perifer" venninne.


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg lurer på hva "perifer" betyr? En her som nevnte noe om "perifer" venninne og jeg hadde aldri hørt det før. Irriterende at jeg ikke vet det, har prøvd å google uten å finne svar. Hvordan uttaler man perifer forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"fjern", ikke blant de nærmeste, men mer som en bekjent liksom.

per-i-fer uttaler du det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordboken sier:

peri|fe'r a1 (av peri- og gr pherein 'bære') som hører til, ligger i utkanten; uvesentlig p-e spørsmål

Perifer venninne betyr vel som forrige poster sier, en fjern venninne.. en bekjent nesten da tenker jeg.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

"fjern", ikke blant de nærmeste, men mer som en bekjent liksom.

per-i-fer uttaler du det...

Tusen takk :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ordboken sier:

peri|fe'r a1 (av peri- og gr pherein 'bære') som hører til, ligger i utkanten; uvesentlig p-e spørsmål

Perifer venninne betyr vel som forrige poster sier, en fjern venninne.. en bekjent nesten da tenker jeg.. :)

Takk, takk :takke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, tror kanskje det var jeg som skrev det. I den tråden så mente jeg at Ts, som var såret av venninnen sin, ikke trengte å regne med venninnen sin som en av de nærmeste. Jeg er ikke en kamphane selv, og ville ikke nødvendigvis hatt en konfrontasjon med min venninne. Derimot så synes jeg at det høres ok ut å dyrke andre, nære vennskap, slik at en ikke gjør seg så avhengig av kun én person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...