Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2012 #1 Del Skrevet 20. mai 2012 Jeg lurer på hva "perifer" betyr? En her som nevnte noe om "perifer" venninne og jeg hadde aldri hørt det før. Irriterende at jeg ikke vet det, har prøvd å google uten å finne svar. Hvordan uttaler man perifer forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jimmi Skrevet 20. mai 2012 #2 Del Skrevet 20. mai 2012 "fjern", ikke blant de nærmeste, men mer som en bekjent liksom. per-i-fer uttaler du det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoftKitty Skrevet 20. mai 2012 #3 Del Skrevet 20. mai 2012 Ordboken sier: peri|fe'r a1 (av peri- og gr pherein 'bære') som hører til, ligger i utkanten; uvesentlig p-e spørsmål Perifer venninne betyr vel som forrige poster sier, en fjern venninne.. en bekjent nesten da tenker jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2012 #4 Del Skrevet 20. mai 2012 "fjern", ikke blant de nærmeste, men mer som en bekjent liksom. per-i-fer uttaler du det... Tusen takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2012 #5 Del Skrevet 20. mai 2012 Ordboken sier: peri|fe'r a1 (av peri- og gr pherein 'bære') som hører til, ligger i utkanten; uvesentlig p-e spørsmål Perifer venninne betyr vel som forrige poster sier, en fjern venninne.. en bekjent nesten da tenker jeg.. Takk, takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jay Skrevet 20. mai 2012 #6 Del Skrevet 20. mai 2012 Haha, tror kanskje det var jeg som skrev det. I den tråden så mente jeg at Ts, som var såret av venninnen sin, ikke trengte å regne med venninnen sin som en av de nærmeste. Jeg er ikke en kamphane selv, og ville ikke nødvendigvis hatt en konfrontasjon med min venninne. Derimot så synes jeg at det høres ok ut å dyrke andre, nære vennskap, slik at en ikke gjør seg så avhengig av kun én person. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå