AnonymBruker Skrevet 20. mai 2012 #1 Skrevet 20. mai 2012 Hei, har nettopp fått tannregulering Dette plager meg veldig.. det er vondt, stygt og ubehagelig og jeg kjenner den hele tiden. Har foreløpig bare oppe, men skal ha nede og om ca 1 måned. Jeg trodde ikke selvtilliten min kunne bli så mye verre(har dårlig selvtillit fra før), men det kunne den tydeligvis. Grunnen til at jeg har reguleringen er at jeg har mellomrom mellom fortennene og at de er skeive, står i v form liksom. Det er heller ikke særlig fint :/ Jeg fikk et valg å slipe vekk de 4 øverste tennene og sette på kroner. Men gjorde ikke dette, da mamma ikke ga sitt samtykke. Akkurat fylt 17 år. Nå må jeg gå rundt med regulering i hele 2 år Tanken på dette er ganske uutholdelig og jeg begynner å gråte hver gang jeg tenker på det. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre eller tenke. Hvorfor er dette en så står påkjenning for meg? Har mest lyst å bare ta den av og drite i hele greia, men jeg vil ha rette tenner.. Har noen av dere hatt regulering? Hvor lenge hadde dere den? Hvordan ble resultatet? Noen bivirkninger i ettertid? Og var det i det hele tatt verdt å ha den? Evt. andre erfaringer? Er veldig takknemlig hvis noen kunne hjulpet meg litt.. føler meg helt på bunn
Gjest Daenerys Skrevet 20. mai 2012 #2 Skrevet 20. mai 2012 Jeg hadde så ille tenner at tannlegen ikke kunne garantere meg noe. Gikk med regulering i 2 år, nå er de perfekte Var kjipt i starten, men du blir vant til det. De fleste har hatt regulering, ikke tenk så mye på det. Fokuserer du mye på det blir du bare mer deppa.. Reguleringen definerer deg ikke som person. Verd å ha den? Så absolutt, uten ville jeg ikke hatt tenner som fungerte i dag.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2012 #3 Skrevet 20. mai 2012 Jeg hadde 9mm overbitt og gikk med regulering i det som føltes som en halv evighet, men verdt det var det absolutt!
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2012 #4 Skrevet 20. mai 2012 2 år går fort. Her hadde tenåringe regulering i 4 år. Ble tatt av da h*n var 19 år. Det gjør ekstra vondt i starten da man blir øm pga presset på tennene. Det går seg til. Skjønner godt at det ikke ble godtatt å slipe ned tennene. En krone vil aldri være så sterk som egne tenner og du skal ha tennene resten av livet ditt. 1
-Turtle Skrevet 20. mai 2012 #5 Skrevet 20. mai 2012 Jeg hadde i 3 år tror jeg. Husker ikke helt. Men jeg fikk først enten oppe eller nede, og så fikk jeg på resten en god stund senere. Det har hjulpet VELDIG på mine tenner. Og etterhvert kjenner du ingenting til den.
Gjest foremma Skrevet 20. mai 2012 #6 Skrevet 20. mai 2012 det er kanskje ikke så fint nå, men husk at det blir utrolig fint etterpå! Dessuten tenker nok ikke andre like mye på det som det du gjør
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2012 #7 Skrevet 20. mai 2012 TS her! Takk for svar. Det hjelper litt å høre dere si at det ordner seg, selv om jeg sitter med tårer i øynene Hadde noen av dere noe form for ettervirkninger, når dere tok den av? Måtte dere bruke plate eller en streng? Eller ingenting?
Gjest foremma Skrevet 20. mai 2012 #8 Skrevet 20. mai 2012 TS her! Takk for svar. Det hjelper litt å høre dere si at det ordner seg, selv om jeg sitter med tårer i øynene Hadde noen av dere noe form for ettervirkninger, når dere tok den av? Måtte dere bruke plate eller en streng? Eller ingenting? streng bak, men den merker jeg ikke. Plate i to uker ellernoe hele tiden, så kun om natten.
LadyStarlight Skrevet 20. mai 2012 #9 Skrevet 20. mai 2012 Jeg hadde regulering oppe og nede i 3år. Var mer vanlig å ha regulering enn å ikke ha det. Brukte strikker på natten det siste året, og gom i 1-2år på natten etter at regulering var fjernet. Tennene har stort sett holdt seg i samme posisjon, er minimalt nede som har flyttet seg pga visdomstenner Jeg er veldig glad for at jeg hadde regulering. Husk at det er bare et par år av livet ditt, tennene dine skal du jo ha med deg lenge
Rosalie Skrevet 20. mai 2012 #10 Skrevet 20. mai 2012 (endret) Jeg hadde regulering i fire år. Det var vondest i begynnelsen, etterhvert merket jeg knapt at den var der (med unntak av når jeg spiste røykelaks, som tvinnet seg fast i reguleringen, eller fikk harde skudd i ansiktet på håndball, slik at leppa satt som spikret i reggisen og måtte dras ut igjen med makt. Mmmmmm, bloood!) To år går fort. Og om du er nøye med tannhygiene så vil du heller ikke merke ettervirkninger, som hull etc. Og den følelsen av helt glatte tenner den dagen du tar av reguleringen er helt ubeskrivelig deilig. Etterpå hadde jeg streng nede noen år, og brukte nattgom i et par år. Endret 20. mai 2012 av Rosalie
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå