Gå til innhold

Familiebil


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi skal ha barn, og skal kjøpe ny bil. Vi har sett på Audi, Volvo, BMW, Mercedes og Volkswagen Passat.

Vi tenker mellom 150 000 og 200 000. Det er viktig med god plass til barnevogn, og litt plass i baksetet.

Kjørekomfort er viktig, men utseende er og viktig!

Hiunday, Toyota og Ford er ikke aktuelt..

Del gjerne deres erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har veldig god erfaring med Passat :)

Går som ei klokke, og svikter aldri. Dyr når den må repareres, men det er jo de fleste biler.

Men jeg stusser litt over formuleringen din. Dere skal kjøpe "ny" bil, kan bruke 150-200 000, og har barn, og vil ha komfort og utseende?

Never gonna happen, baby. Vi har et større bilbudsjett enn dere (kjøpte bla nybil), men kjører en Nissan Evalia. Stygg som nøkken og ikke spesielt komfortabel, men med nok plass til bikkje, bokhylle eller halve fotballaget, ryggekamera, GPS og femårsgaranti. En ren fraktmaskin, men utseendet og komforten får vente til ungene flytter ut... (og da skal vi ha både mamma- og pappabil, men det er en annen historie).

Ville uansett gått for Passat eller noe lignende, som er lavere i pris. BMW og Audi er flott hvis dere har penger til nybil eller ikke bryr dere om skraper, riper og rot som ungen fører meg seg. Men ellers er det bare tull å investere i flott eksteriør.

Tenk praktisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en 2005 BMW, 525. Er utrolig fornøyde, spessielt med tanke på kjørekomfort og plass.

Jeg sitter godt i baksetet, selv om samboer på 1,90 sitter i setet framme. Bagasjerommet og er romselig og fint.

I tillegg bruker den relativt lite diesel. Den er ikke over 0,6 på langkjøring.

minuset er at det er en litt dyrere bil, vi betalte litt over 300 000 for vår.

Vi har også en passat for tiden, som vi tenker på å selge.

Blir for dyrt med to såpass nye biler på tunet.

Passaten er samme årsmodell som BMW'en, men den er bare halvparten så dyr. Man merker jo på kvalitetsfølelsen at BMW'en ligger i en høyere prisklasse, det er ikke vanskelig å se heller.

MEN, passaten er likevel en bra bil.

Jeg ville valgt passat viss jeg skulle bruke 150-200 000 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...