AnonymBruker Skrevet 19. mai 2012 #1 Skrevet 19. mai 2012 Føler vel det er mye sexpress i dagens samfunn, at en "må" ha sex før fylte 18, eller helst yngre, år - ellers er man en "gammel" jomfru. Det førte til at jeg stresset, hadde ufrivillig sex selv om den var frivillig og angrer veldig på valget mitt. Jeg føler meg så skitten, billig, delvis brukt og kjempedum som ga etter for presset, eller "presset", jeg vet ikke hva som passer best for å beskrive den usynlige presset jeg følte som førte til de valgene jeg tok, og som jeg angrer bittert på. Eller driver jeg med ansvarsfraskrivelse? Mvh, Ulykkelig 18-åring. 1
Bjørn82 Skrevet 19. mai 2012 #2 Skrevet 19. mai 2012 Føler vel det er mye sexpress i dagens samfunn, at en "må" ha sex før fylte 18, eller helst yngre, år - ellers er man en "gammel" jomfru. Det førte til at jeg stresset, hadde ufrivillig sex selv om den var frivillig og angrer veldig på valget mitt. Jeg føler meg så skitten, billig, delvis brukt og kjempedum som ga etter for presset, eller "presset", jeg vet ikke hva som passer best for å beskrive den usynlige presset jeg følte som førte til de valgene jeg tok, og som jeg angrer bittert på. Eller driver jeg med ansvarsfraskrivelse? Mvh, Ulykkelig 18-åring. Du er ikke den første som sitter igjen med disse følelsene etter første runde i halmen.. Er kjipt, men er bare å akseptere at gjort er gjort.. Sånn er det.. Du kan ikke endre det, du må bare leve med det.. Men husk nå på at du ikke er noe mindre verdt, noe skittnere, noe billigere eller noe annet grellt fordi du har gjort det... Du er deg uansett.. 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2012 #3 Skrevet 19. mai 2012 Herregud, du har bare hatt sex. Slapp av. 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2012 #4 Skrevet 19. mai 2012 Du er ikke den første som sitter igjen med disse følelsene etter første runde i halmen.. Er kjipt, men er bare å akseptere at gjort er gjort.. Sånn er det.. Du kan ikke endre det, du må bare leve med det.. Men husk nå på at du ikke er noe mindre verdt, noe skittnere, noe billigere eller noe annet grellt fordi du har gjort det... Du er deg uansett.. Ja..akkurat nå så klarer jeg ikke å leve med det, det er ekkelt å tenke på det. Herregud, du har bare hatt sex. Slapp av. For meg er sex noe veldig personlig - så for meg er det ikke bare-bare. Og nei, jeg vil ikke slappe av. 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2012 #5 Skrevet 19. mai 2012 Nei, en må ikke ha sex, eller moteklær, eller plettfri hud. Men det er lettere å følge strømmen enn å gå på tvers av den. Når det gjelder valg som er gjort finner jeg at det beste er å ta ansvar for egne handlinger. Det er helt i orden å angre på dem - det kommer flere, gjerne større, slike ting å angre på i livet - og det er viktig å lære av dem. Men om du tar ansvaret på egne skuldre vil du vokse på det, og vil neste gang kunne ta en mer veloverveid beslutning. Om du skylder på andre, på "preset", er det lett å føle seg maktesløs og liten, som er en vond følelse. Ellers så blekner alt med tiden. Gi det tid og finn noe å gjøre eller noen å prate med. 5
Gjest Bella111 Skrevet 19. mai 2012 #6 Skrevet 19. mai 2012 vel samfunnet i dag er ikke som det engang var. jeg synes det er ganske synd på mange måter(mange ting er bra og,missforstå meg rett). man begynner med sex alt for tidlig og kler seg som horer i en meget ung alder. det er trist at det er blitt sånn. Men når det gjelder ansvaret ligger det hos deg. vil du ikke ha sex må du si fra. jeg har venner som har vært jomfru lengre enn deg og har alltid vært flinke med å uttrykke seg å si nei! 5
Bjørn82 Skrevet 19. mai 2012 #7 Skrevet 19. mai 2012 Ja..akkurat nå så klarer jeg ikke å leve med det, det er ekkelt å tenke på det. For meg er sex noe veldig personlig - så for meg er det ikke bare-bare. Og nei, jeg vil ikke slappe av. OK, du skal bare piske deg selv så mye du vil.. Du blir jo ikke noe dårligere menneske av den grunn.. Dine følelser for deg selv er irrasjonelle og helt meningsløse. Du har gjort noe som er feil, noe som suger for deg selv. Greit, jeg skjønner at du synes dette er skikkelig fucked nå.. Men sannheten er det at du er bare en av hundretusenvis av jenter/gutter som føler det samme som deg. Bare ta lærdom av det som skjedde, så du slipper å gjøre noe sånt igjen.. Er jo sånn vi mennesker er satt sammen.. Vi lærer av feilene vi gjør.. Ikke slapp av, gjør som du vil.. Men selvpiningen din er bare tull mener jeg da. 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2012 #9 Skrevet 19. mai 2012 man begynner med sex alt for tidlig og kler seg som horer i en meget ung alder. det er trist at det er blitt sånn. Men når det gjelder ansvaret ligger det hos deg. vil du ikke ha sex må du si fra. jeg har venner som har vært jomfru lengre enn deg og har alltid vært flinke med å uttrykke seg å si nei! For det første: jeg kler meg ikke som en hore, heller konservativt. For det andre: ikke alle er like sterke eller tøffe som deg og venninnene dine.
Gjest Bella111 Skrevet 19. mai 2012 #10 Skrevet 19. mai 2012 For det første: jeg kler meg ikke som en hore, heller konservativt. For det andre: ikke alle er like sterke eller tøffe som deg og venninnene dine. det at folk kler seg som horer var ikke ment mot deg men mot samfunnet og hvordan det er blitt annerledes enn det var før. nei det er sant. men jeg mener folk må lære seg å si fra. å stå opp for sine meninger. det kan være vanskelig når alle gjør ditt eller datt osv men da er det ekstra viktig å stå på hva man mener.nå har du allerede hatt sex ikke noe å gjøre med det. men du må nesten bearbeide følelsene du har rundt det. det finnes forresten noe som er å bli ny jomfru da teorien er at du kan bli ny jomfru ved å ikke ha sex på lenge. kansje det er noe for deg? 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2012 #11 Skrevet 19. mai 2012 Jeg hadde ufrivillig sex da jeg var 19. Gikk på fhs, og det virket som om alle meg hadde hatt sex. Det var så slitsomt å føle seg mindre verdt fordi en ikke hadde kjæreste, og var jomfru. Det var mange som fikk meg til å føle meg stygg og mindre verdt enn de jentene som hadde kjæreste og regemessig sex. Jeg skulle ønske jeg ventet med sex, for jeg var ikke klar for det. Men det skjedde, og jeg lot det skje, men jeg ville egentlig ikke. Etterpå slet jeg med meg selv i lang tid, det gikk 3 år. Da møtte jeg plutselig en koslig mann, og vi ble etterhvert sammen. Jeg gråt da jeg fortalte om den dårlige er erfaringen da jeg var 19, men han hadde god forståelse og støttet meg. Da vi skulle ha sex for første gang, var det ganske fint. Personlig syns jeg det er beste å ha sex med en man er trygg på, enn å bare ha sex med noen man ikke føler noe for. 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2012 #12 Skrevet 19. mai 2012 Ja..akkurat nå så klarer jeg ikke å leve med det, det er ekkelt å tenke på det. For meg er sex noe veldig personlig - så for meg er det ikke bare-bare. Og nei, jeg vil ikke slappe av. Hvis du på død og liv vil skape deg et problem må du for guds skyld gjøre det. 1
kråkefjas Skrevet 19. mai 2012 #13 Skrevet 19. mai 2012 hadde ufrivillig sex selv om den var frivillig hæ
Cannavaro Skrevet 19. mai 2012 #14 Skrevet 19. mai 2012 Nei du driver ikke ansvarsfraskrivelse, men heller en refleksjon over en handling. Bare det er beundringsverdig. I dagens samfunn så står vi overfor press og valg vi hele tiden må ta, ung som gammel. Det er fint at du tar deg tid til å tenke etter hva som har skjedd. Gjennom egne opplevelser vil du skape din egen identitet og integritet. En del av voksenlivet er jo nettopp sex, og presset som følger i din aldersgruppe. Greit, så har du gitt etter for presset, men du er ikke skitten av den grunn. Kall det en erfaring på veien, blant mange erfaringer du allerede har og vil få. At du betviler at din handling var rett beskriver bare deg som en person med refleksjon over egne gjøremål. Du bestemmer over ditt liv og hva du ønsker å gjøre. Uansett vil vi gjøre noen feil og noe riktig på veien. Du har ikke gjort noe galt, du er bare i ferd med å skape din identitet. 2
Bjørn82 Skrevet 19. mai 2012 #15 Skrevet 19. mai 2012 TS.. Hva kan vi hjelpe deg med? Du virker ikke som at du har særlig lyst å høre på fornuft akkurat nå.. Jeg kjenner meg litt igjen.. Ikke i sammenheng, men på en irrasjonell måte liksom.. Du er da ikke noe bedre/verre en hva vi andre er.. Ta deg sammen, du har enda en erfaring mere i bagasjen din nå.. Du har tatt lærdom, du kommer ikke til å gjøre dette mot deg selv en gang til!!! Slapp av, ro ner...
Gjest Cuntzilla Skrevet 19. mai 2012 #16 Skrevet 19. mai 2012 Og nei, jeg vil ikke slappe av. Er det bedre å gnage på det for å pine seg selv? Gjort er gjort. Anerkjenn det du gjorde, ta lærdom av det, aksepter det og så slipp det. 1
SemperFi Skrevet 19. mai 2012 #17 Skrevet 19. mai 2012 Nei, vent til du er klar selv. Jeg tror mange angrer for at det skjedde for fort, eller i fylla. Sistnevnte gjelder for meg, jeg husker såvidt hva som skjedde. Kjipt? Ja.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2012 #18 Skrevet 20. mai 2012 Jeg er klar over at jeg har gjort noe forferdelig dumt. Jeg reagerer på at en del av dere prøver å bagatellisere dette, når jeg har gitt uttrykk for at dette ikke er en bagatell for meg. For meg er sex en veldig intim og personlig greie som man ikke deler med hvem som helst, i hvertfall for meg, så det føles som et stort tap, ikke bare at jeg har hatt det med en som ikke betyr noe for meg, men på mange andre områder som integritet, mot og styrke for å nevne noe. At man "bare har hatt sex" er ikke en holdning jeg klarer å dele. Jeg bare ikke vet helt hvordan jeg skal klare å se "forbi" dette, uten at folk skal få meg til å føle meg dum, ikke bare i denne tråden, men også RL...
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2012 #19 Skrevet 20. mai 2012 Jeg hadde ufrivillig sex da jeg var 19. Gikk på fhs, og det virket som om alle meg hadde hatt sex. Det var så slitsomt å føle seg mindre verdt fordi en ikke hadde kjæreste, og var jomfru. Det var mange som fikk meg til å føle meg stygg og mindre verdt enn de jentene som hadde kjæreste og regemessig sex. Jeg skulle ønske jeg ventet med sex, for jeg var ikke klar for det. Men det skjedde, og jeg lot det skje, men jeg ville egentlig ikke. Etterpå slet jeg med meg selv i lang tid, det gikk 3 år. Da møtte jeg plutselig en koslig mann, og vi ble etterhvert sammen. Jeg gråt da jeg fortalte om den dårlige er erfaringen da jeg var 19, men han hadde god forståelse og støttet meg. Da vi skulle ha sex for første gang, var det ganske fint. Personlig syns jeg det er beste å ha sex med en man er trygg på, enn å bare ha sex med noen man ikke føler noe for. "Godt" å høre at andre har gått på samme smell som meg, men 3 år...bra du møtte en mann som tok deg på alvor og viste deg respekt, i hvertfall. Siste setningen er jeg helt enig i.
Gjest Bud Skrevet 20. mai 2012 #20 Skrevet 20. mai 2012 tenker du på at den første gangen burde være noe magisk med en spesiell person så kan du bare slå fra deg den tanken med en eneste gang. Javisst, den første personen er sannsynligvis spesiell (ta dobbeltbetydningen), den første gangen er 99% sikkert en regelrett tragedie. Drit i at det var med feil person, glem at det ble en tragedie, se heller fremover enn å gråte over spilt melk. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå