Gå til innhold

Syke foreldre etter barnehagestart


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det flere som har opplevd å være ekstremt mye syk selv, etter at barnet begynte i bhg?

Barnet mitt begynte i august, og både jeg og han har vært veldig mye syke. Jeg er nå syk igjen, og har kjempedårlig samvittighet ovenfor jobben, og føler at de ikke tror på meg.

Når stabiliserer det seg? Sønnen min var mer syk i høst/vinter enn han er nå, så ser ut som det er blitt bedre for han. Men jeg er fortsatt mye syk. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vettel

Barnet kan være mer syk det første året, så blir imunstystemet bedre og det stabiliserer seg. At den voksne blir syk har jeg derimot ingen erfaring med.

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, det er noe "alle" går gjennom. Første året med barnehagebarn er et h.... når det gjelder sykdom hos barnet og hos foreldrene. Sånn er det bare. Også de som begynner å jobbe på skole eller i bhg har det slik første året. Så - ta tran og belag deg på et år med mange egenmeldinger. Sjefen din har nok vært borti fenomenet før, og vet at det går seg til etter det første året :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var mye syke det første halve året (min sønn begynte også i august), men nå er det faktisk mange måneder siden vi har vært syke noen av oss. Det gir seg nok snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode svar :klem: Føles ikke greit å være så mye syk :( Fra august og ut året var jeg borte 3x3 dager. Og i 2012 har jeg vært borte 3 dager + 1 dag + 14 dager (sykemelding) + nå (mest sannsynlig 2 dager). I tillegg kommer alle sykt-barn dagene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WendyClear

Da jeg jobbet i barnehage var jeg syk ofte det første halvåret, etter det begynte immunforsvaret å takle alle barnebasillene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest pysepusen

Ja, jeg kjenner meg igjen! Lillegutt har vært veldig mye syk, men det har jammen meg jeg også. Det er visst helt normalt - det sier i hvert fall de erfarne damene jeg jobber med :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Niesen min på et og et halvt år begynte i barnehage etter jul. Hun har omtrent vært mer borte enn til stede i barnehagen. Den ene sykdommen har avløst den andre, hele tiden. Nå er hun atter en gang syk og måtte få penicillin. Foreldrene har også vært mye syke, og da spesielt faren. De har sluppet unna sykdom nå i det siste, men jenta sliter altså fortsatt. Det er ganske fortvilende, men lite å gjøre med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er litt merkelig her i huset er at junior er aldri syk.Hvis man ser bortifra vanlig forkjølelse.

Han har gått på kun en pencillinkur i sitt liv (2 1/2år nå).Hatt feber en gang i sitt liv.

Men jeg som mamma har vært mer syk siste året enn jeg noengang har vært.Deriblandt 3 streptokokkomganger på rad så dem mente dem skulle ta mandlene på meg.Det ga seg like brått som det kom så slipper det tipper jeg.Heldighvis.

Jobber som hjelpepleier så burde jo ha godt immunforsvar i bånn,men barnehagebasiller er nok tøffe ja..Det går seg til etter ett halvt års tid-opptil ett år skal du se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min jobb har faktisk sjefen beholdt vikarene fra permisjonen noen ekstra mnd til et halvår pga forventet sykefravær etter barnehagestart, så det er et kjent fenomen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vært mye syk etter at datteren min begynte i barnehage. Tror det er ganske vanlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisbeth Salander

Jeg har vanligvis stålhelse, og slapp unna både svineinfluensaen selv om jeg ikke er vaksinert (2/3 av klassene ved min skole der jeg jobber var borte), og hvert år det er omgangsyke-epidemier slipper jeg unna. Siste året som student jobba jeg på SFO ved siden av lærerstudiene, og året etter var første året mitt som lærer. Har aldri vært så mye syk i hele mitt liv!!! Jeg fikk gjentagende bihulebetennelser, ørebetennelser, bronkitt+++og var masse borte. Forferdelig ubehagelig og trasig, men sånn er det bare. Følte også på det, og pressa meg på jobb en dag syk og jævli, med det resultatet at rektor kommanderte meg hjem :sjenert: Auda. Syk er syk. Og det går over :klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært så mye syk som etter jeg fikk barn (i barnehage) og spesielt ille har det vært etter at minsten begynte. Får alt som han får, og ofte ting han ikke får også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikkje merka noko i det heile tatt her. Ungane har vore heime 3-4 dagar på likt) sidan dei starta i bhg i haust. Eg har ikkje vore sjuk i det heile tatt. Både eg og ungane er generelt veldig lite sjuke, heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også vært mer syke enn noen gang tidligere etter at mini begynte i barnehagen i august. Det roet seg veldig i løpet av mars, og nå er det et par måneder siden noen av oss har vært syke. Men mens det sto på, var mannen og jeg mye syke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn har vi hatt det også siden August. I slutten av 2011 var hun nesten like mye hjemme som i barnehagen. Og når hun ble syk så var alle syke. 2012 startet med omgangssyke, halsbetennelser, og langvarige forkjølelser på alle. Først nå har vi klart å holde oss friske. Hun har vært frisk i 9 uker nå og jeg er ikke fullt så paranoid med tanke på akkurat det lengre :fnise:

Det er helt normalt med tanke på at barna er i kontakt med mye mer bakterier som de også tar med seg hjem og deler med resten av familien. Og de vet nok garantert hvordan det er på jobben også :)

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...