Gå til innhold

Eraring med Lamictal

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bivirkninger osv.

Er i startfasen og litt nyskjerrig :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått på Lamictal siden jeg ble diagnosert med epilepsi som seksåring. De eneste bivirkningene jeg fikk var ulvehunger ( var sulten hele tiden og spiste konstant ) og humørsvingninger. Den dag idag er det riktignok borte. Det hærjet verst da jeg var barn :)

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Jeg går på lamictal for psykiske problemer. De funker gull til det også :jepp:

AnonymBruker
Skrevet

Takk :)

Har begynt på de pga svingninger, svingninger fra normal til depresjoner.

Har en uke som er ok, vanlig. Så faller jeg ned. I de verste periodene kan det svinge fra time til time, og oftere enn det.

Satser på at livet mitt kan bli litt mer stabilt. At jeg ikke HELE tiden må vente på at jeg skal falle ned igjen. Kunne planlegge noe.

Merker jeg blir sykt trøtt av de tablettene og litt hoven i ansiktet. Men ellers føler jeg meg litt lettere...kanskje bare innbilning.

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Takk :)

Har begynt på de pga svingninger, svingninger fra normal til depresjoner.

Har en uke som er ok, vanlig. Så faller jeg ned. I de verste periodene kan det svinge fra time til time, og oftere enn det.

Satser på at livet mitt kan bli litt mer stabilt. At jeg ikke HELE tiden må vente på at jeg skal falle ned igjen. Kunne planlegge noe.

Merker jeg blir sykt trøtt av de tablettene og litt hoven i ansiktet. Men ellers føler jeg meg litt lettere...kanskje bare innbilning.

Ok, om du ikke bruker det for epilepsi så kan jeg fortelle mere om hvilken effekt de har på meg. Hadde du skullet bruke de til epilepsi hadde jeg ikke hatt noen erfaring :)

Jeg har gått på de i 7 år og det er de pillene som har gitt meg minst bivirkninger og som hjelper. Jeg har nettopp økt dosen til 200mg så litt vondt i hodet, mye tørst hoven i ansikt og hender og føtter. Men det går over fort. Smaker dine også solbær?

Og viktigst av alt er jo at de fungerer, både de rundt meg og jeg merker veldig godt når jeg ikke tar dem.

Skrevet

Har brukt de i en mnd nå (trappet opp). Merker egentlig ikke noe forskjell i humør, dessverre. deprimert. men har vært veldig mye sliten og det er blitt veldig hardt å stå opp om morgenen. fikk litt utslett i starten, men det gikk over.

Håper å merke noe effekt på humøret, lei av svingningene..

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Har brukt de i en mnd nå (trappet opp). Merker egentlig ikke noe forskjell i humør, dessverre. deprimert. men har vært veldig mye sliten og det er blitt veldig hardt å stå opp om morgenen. fikk litt utslett i starten, men det gikk over.

Håper å merke noe effekt på humøret, lei av svingningene..

Det tar en god stund før man merker full effekt, et halvt år mener jeg det var psykiateren sa. Hvor stor dose har du fått?

Skrevet

Det tar en god stund før man merker full effekt, et halvt år mener jeg det var psykiateren sa. Hvor stor dose har du fått?

Trappet opp fra en halv tablett - til en - til to. så er bare oppe i 50 mg siste to uker.

Får vel være tålmodig ja :)

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Trappet opp fra en halv tablett - til en - til to. så er bare oppe i 50 mg siste to uker.

Får vel være tålmodig ja :)

Det var den dosen jeg startet med også, og så mistet de effekten etter noen år så jeg måtte øke dosen. Lykke til, håper de funker like bra for deg som de har gjort for meg :)

AnonymBruker
Skrevet

Tja.. Eneste bivirkningen jeg fikk som var veldig merkbar var ordblindhet, men jeg brukte det mot epilepsi.

Den bivirkningen var imidlertid så hemmende at jeg byttet så brukte det ikke så lenge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...