Gå til innhold

Rare idoldommere


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Timien skrev:

Gidd å les hva jeg skriver da! Komentarene!! Hvor skrev jeg at de som kom til oslo ikke fortjente det?

Hvis du ergrer deg så vanvittig over kommentarene, har du ikke skjønt hva Idol dreier seg om, i tillegg til at man faktisk seriøst forsøker å finne et virkelig idol - nemlig underholdning. Selvfølgelig kunne de bare sagt - "du er med" og "du er ikke med", men da hadde vel få giddet se på.

Madam Felle skrev:

Hun derre dama som er dommer i år har jeg ikke sansen for, virker som om hun prøver å være strengest mulig. Men hun ser da bare sur ut.

Du vet vel at det er Anneli(E?) Drecker fra Bel Canto? Ettersom du skriver "hun derre dama"... Det er dame som kan synge, og hun vet hva hun snakker. Ut i fra hva jeg har lest om dommerne i forkant av programmet, er det hun som har "rollen" som den snille og trøstende, mens sjefsdommer'n sjøl "skal" være ekkel, dette for å skape kontraster og ytterpunkter. Synes det kommer tydelig fram, er ikke enig med deg i at hun prøver å være strengest mulig, snarere tvert om. I kun ett tilfelle synes jeg hun har vært litt rar, det var da Stavangerfolket skulle prøve seg, og hun "ombestemte" seg, likte ikke "attituden" til hun som sang, mente hun hadde avbrutt henne. Så reprisen i dag og så spesielt etter - hun som sang avbrøt så aldeles ikke. Dessuten kommenterte hun (dommeren) noe etterpå om at "hun trodde vi dømte henne fordi hun var tjukk", hun som sang gjorde eller sa ingenting som skulle tilsi at hun trodde det. Men ellers synes jeg Drecker virker mye mildere enn de andre dommerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Madam Felle
Tviler på at Madam Felle vet hvem Anneli Drecker er og hvilken fantastisk stemme hun har.

Om hun hadde vært dronnigen av Saba spiller vel liten rolle. Hun virker sur og tverr, og det er ikke ofte det kommer et smil på leppene hennes.

Skal jeg mene at hun er dyktig ol bare for at hun synger bra? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg mene at hun er dyktig ol bare for at hun synger bra? :roll:

Det at du omtaler henne som "hun derre dama" synes jeg sier mer enn nok. Å ha en dommer som virkelig kan synge er gull verdt for å finne de Idol deltagerne som er verdige til å gå videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Abelone

Jeg synes de som stiller opp på auditon fortjener å få ei ordentlig tilbakemelding fra dommerne. Ærlig, men respektfull. Jeg reagerer negativt på de gangene dommerne vil "underholde" oss som ser på med stygge, unødvendige og nedrakkende kommentarer. Det blir for dumt...

Jeg syns Anneli Drecker er den som gir best tilbakemeldinger. Hun har peiling, og klarer ofte å finne noe som er positivt, selv om det er noen som synger fælt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Det at du omtaler henne som "hun derre dama" synes jeg sier mer enn nok. Å ha en dommer som virkelig kan synge er gull verdt for å finne de Idol deltagerne som er verdige til å gå videre.

Smaken er som baken, nemlig delt om du ikke har fått det med deg. Selv om hun mener noen er dyktig så er det ikke dermed sagt at den norske befolkningen synes det.

Men nå var det ikke det det var snakk om, men rett og slett at hun er direkte ufin, og selv om en kan synge gir det en ikke rett til å være så ufin. Hun er sur, grinte og tverr, og jeg forstår ikke at hun har fått rollen som den snille og trøstende. For den jobben passer hun ikke i. Om hun så synger som en dronning har ingeting med saken å gjøre på hvordan hun oppfører seg enkelte ganger.

Eller kanskje du mener at en skal få lov til å rakke ned på folk bare for at en kan synge selv? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, Abelone Anneli har jo smak og hjerte synes jeg - - men Thomas sleipski er rett og slett det ekleste jeg har sett på lenge - og han jatter og forsøker å være kul - og nei og nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten kommenterte hun (dommeren) noe etterpå om at "hun trodde vi dømte henne fordi hun var tjukk"' date=' hun som sang gjorde eller sa ingenting som skulle tilsi at hun trodde det.[/quote']

Nei jasså gitt :ler: da hun kom ut døren bekreftet hun jo nøyaktig det Anneli hadde tatt henne på, nemlig at hun gikk inn i forsvarsposisjon med en gang hun skjønte at hun ikke hadde sunget godt nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seleena

Eg syntest forøvrig at dommarane er kjempe flinke. Likar at Anneli er kritisk. Det må ein jo vere, man kan da ikkje sleppe kven som helst til Oslo, kan vi vel?

Men saknar OleIdole, hadde sansen for han eg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Gjorde hun? Det må jeg ha overhørt. Uansett - mener ikke å si at hun sang bra, altså, bevares... Men mens hun var inne hos dommerne, sa eller gjorde hun da noe i den retning, Coffee?

Thomas - det er han til venstre, ikke? Synes han opptrer ganske annerledes i denne runden enn i forrige. Det er tydelig at man har jobbet med konseptet, og at han skal være slem.

Ellers skjønner jeg fremdeles ikke at noen kan mene at Anneli Drecker framstår som sur, grinete og tverr?? Hun har en rolig og balansert måte å være på, ærlig og direkte, ja, men hun opptrår gjerne trøstende, etter hva jeg har registrert.

Abelone, er forsåvidt enig i det du skriver i det første avsnittet ditt. Men hele opplegget går jo ut på å bedrive underholdning, gjøre oss flaue på enkelte deltageres vegne, dommerne er jo helt klar over hva de gjør. Skulle ikke forundre meg om de egentlig føler seg skikkelig stygge noen ganger, og ikke har lyst til å si det de faktisk sier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Abelone
[

Abelone, er forsåvidt enig i det du skriver i det første avsnittet ditt. Men hele opplegget går jo ut på å bedrive underholdning, gjøre oss flaue på enkelte deltageres vegne, dommerne er jo helt klar over hva de gjør. Skulle ikke forundre meg om de egentlig føler seg skikkelig stygge noen ganger, og ikke har lyst til å si det de faktisk sier...

Jeg vil la meg underholde av selve konseptet, ikke dårlig behandling av mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns dommerne stort sett gjør riktige valg jeg da. Mange av de som stiller opp kan jo absolutt ikke synge, og allikevel blir de såå mugne når de får avslag :roll: Skjønner de virkelig ikke at de ikke har talent i den retning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dommerne har rett til å si det de sier.

Når en stiller opp på audition i en konkurranse som Idol, må kan tåle å høre kritikk. Det virker som om en del av deltakerne virkelig ikke hører seg selv når de synger, og da gjør det heller ikke noe om dommerne banker det inn i hodene deres.

Det er hva jeg mener. Virker muligens litt hardt og kaldt, men jeg sier bare mitt perspektiv på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg vil la meg underholde av selve konseptet, ikke dårlig behandling av mennesker.

Er helt enig med deg, Abelone, blir heller ikke særlig underholdt av Idol. Men jeg tror at denne krasse behandlingen nettopp er en del av konseptet.

Samme gjest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror en ting det er lett for oss som ser på å glemme er at disse dommerne faktisk har vært med å dømme 7000 auditions iløpet av 3 dager.. Dvs ca 2300 stykker i hver by. Det er som å servere på en uteplass til 2300 stykker og man forventes til å smile uansett hva som blir sagt og uansett hva slags folk man må hanskes med. Dommerne klarer seg bra mener jeg. Konstruktiv tilbakemelding får de også. Jeg har merket at om f.eks Thomas kun sier, 'ja, det var flott' så begrunner andre i panelet hvorfor det var det det var. Det med at Anneli er grinete kan ikke stemme for jeg merker at hun er en veldig humorstisk person. I enkelte tilfeller kan det faktisk distrahere de som skal synge om dommerne smiler og de fleste er nervøse fra før. At de setter folk på plass, det må de få lov til. Jeg er fremdeles sjokkert over hvor mange som faktisk tror de kan synge og så viser det seg at de er helt tonedøv.

Thomas er forøvrig ikke han som har vært med ifjor. Det er Jan Fredrik (han til venstre).

Men som vanlig har tråden sporet av litt og jeg har ikke nevnt så mye om kommentarene de gir, men jeg mener at de utfyller hverandre på det området. Ikke alle føler for å gi en saklig kommentar når personen som synger er helt høl i huet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele 2003 var det avisskriverier om idol, og da selvsagt også idoldommerne. Alle som melder seg på, vet at sjansen for at de får negativ tilbakemelding er der!

Dersom du ikke tåler kritikk, har du ikke noe der å gjøre...dette bør folk ha fått med seg, siden det har vært så ofte diskutert.

Dommerne er der kun for å fortelle sin ærlige mening, og når noen synger helt rævva, så får de også den tilbakemeldinga.

Og det synes jeg er helt greit!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det var vel meningen med hele Idolgreia at det skulle engasjere. Noe det ser ut til å ha gjort.

Jeg savner Thomas og Harald, men tiåringen her i huset nyyyyter hvert eneste sekund......

Ellers har jeg ikke noe forhold til hverken Idoldommere eller mer eller mindre lite-utviklede potensielle popstjerner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Jeg synes Douglas Carr er den verste av det "det firehoda trollet". Han hevdet innledningsvis i Idol-fesjået at han hadde sett seg lei på folk som skulle inn i popbransjen basert på utseendet. Denne gangen skulle man ha tak i folk som kunne SYNGE. Og så driter han seg ut med å be damer med talent om å slanke seg. Utrolig stakkarslig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Diva i.i.
Hmm.. Jeg synes Douglas Carr er den verste av det "det firehoda trollet". Han hevdet innledningsvis i Idol-fesjået at han hadde sett seg lei på folk som skulle inn i popbransjen basert på utseendet. Denne gangen skulle man ha tak i folk som kunne SYNGE. Og så driter han seg ut med å be damer med talent om å slanke seg. Utrolig stakkarslig.

:Nikke: :enig_animasjon:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...