Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har akkurat lest i tråden om hvilke kaker vi ikke liker, og kjenner jeg fikk lyst på kake :sjenert: så: hvilke kaker liker vi?

Jeg er veldig glad i:

Klissete kaker. Gjerne med masse sjokoladekliss involvert.

Kaker med nøtter/nøttebunn. Gjerne med sjokolade involvert her og...

Saftige paier! Syns for eksempel den frosne paien med bringebær og bjørnebær er supergod når den er oppvarmet og serveres med vaniljesaus til :sikle: Også veldig glad i eplepai med is :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Napoleonskake :sikle:

• Liker 1
Skrevet

Les her, du!

Du får ikke mindre lyst på kake etterpå! :ler:

:heks:

AnonymBruker
Skrevet

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=655794

Jeg kan vel ikke komme på en kake jeg ikke liker. Selvfølgelig er noen bedre enn andre.

Jeg er glad i enkelte sjokoladekaker, men ikke de fleste.

En vanlig eplekake er bare vanlig, men du får også spenstige varianter som min yndling som er en eplepai med masse krydder, sitron og rosiner.

Aller mest er jeg glad i kaker som andre har lagd og hvor jeg er i en setting der jeg har lov til å spise tre kakestykker.

Skrevet

Les her, du!

Du får ikke mindre lyst på kake etterpå! :ler:

Oh-lala!

Og - sånn går det når man er bedagelig og ikke gidder å sjekke side 2 for å se om det er en identisk tråd med den man tenker lage... Beklager :sjenert:

Skrevet

brownie ikke fra pose. mamma lager de beste :wow:

Skrevet

Oh-lala!

Og - sånn går det når man er bedagelig og ikke gidder å sjekke side 2 for å se om det er en identisk tråd med den man tenker lage... Beklager :sjenert:

Fort gjort? Hadde nok ikke husket den hvis det ikke var for at jeg svarte der, men mye godt var det jo, ikke sant? :ler:

Er forresten veldig glad i (nesten) alle slags kaker, og en god marsipankake er aller best. Så kommer tunge sjokoladekaker uten juice og lignende i glasuren, fransk flan, napoleonskake... Gjærbakst er også godt, og takk til deg Kosemose, nå MÅ jeg bake! :kjefte:

Skrevet

Sjokoladekake med masse lyst fyll.

Suksesskake

Verdens beste

Nam!

Skrevet

(...), og takk til deg Kosemose, nå MÅ jeg bake! :kjefte:

Bare hyggelig :fnise:

Jeg hater forøvrig å bake, liker bare å spise det ferdige produktet jeg :sjenert:

• Liker 2
Skrevet

Min egen ostekake med pekannøtt-bunn. Selve fylle har en ren smak av ekte vanilje. Med blåbærsaus til synes jeg rett og slett denne er perfeksjon:D

Skrevet

Sjokoladefondant med frisk frukt og bær ved siden av :gjeiper: Det er orgasme på tunga!

Skrevet

Terter, de med jordbær eller med sitron (gjerne marengs i tillegg)

Makroner

Bløtkake

Nøttekake som jeg får servert hjemme

Lørdag i dag...

Skrevet

Verdens beste og nøttekake er favorittene. :)

Skrevet

Som jeg skrev i den andre tråden:

* Fyrstekake

* Marvposteier

* Rullekake med bringebærsyltetøy

* Daimiskake

* Eplesmuldrekake

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet (endret)

Eplesmuldrekake hørtes veldig godt ut for meg som er så glad i eplepaier og den slags :) ... oppskrift? :sjarmor:

Jeg har en favorittkake som jeg ikke aner hva heter. Men den består av en slags eggehvite-eggedosis/marengs (altså eggedosis uten eggeplomme), som røres sammen med en blanding bestående av noe tyktflytende sjokolademasse iblandet grovhakkede mandler. Kaken inneholder masse smør, fløte, sjokolade, sukker, eggehvite og mandler, og man legger på seg bare ved å tenke på den... Den er uansett vanvittig klissete og supergod. Noen som vet hvilke jeg mener, og som kanskje har oppskrift? :blomst:

Endret av Kosemose
  • 2 uker senere...
Skrevet

Jeg liker disse best:

Sara Bernard

Verdens beste

Pavlova

Napoleonskake

Epleterte med vaniljeis

Bløtkake med vaniljekrem

Skrevet

Ostekake, jeg elsker deg!

post-60902-0-11607800-1338402244_thumb.j

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...