lolrita Skrevet 19. mai 2012 #1 Skrevet 19. mai 2012 Jeg skal jobbe i utlandet i 3 måneder, og samboer må klare seg alene med matlaging Jeg tenkte å være søt å lage noen middager som kan fryses i porsjonsstørrelser, har noen av dere tips til hva som er greit å fryse? Tenkte lasagne, shepherd's pie, gryteretter, fiskegrateng
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2012 #2 Skrevet 19. mai 2012 Jeg kunne sikkert ha gitt deg noen råd, men ærlig talt Du snakker ikke om en helg, men om 3 mnd. Gi heller mannen en kokebok for nybegynnere. 3
Brunhilde Skrevet 19. mai 2012 #3 Skrevet 19. mai 2012 Eksemplene du nevnte er gode ideer, ellers kan du jo lage *kjøttkaker i brun saus (da må han koke poteter og grønnsaker) *Pastasaus (han må koke pasta) Eller, som AB sa, kjøpe han en god kokebok så han kan benytte sjansen til å ta kontroll over kjøkkenet og egen mat. 1
lolrita Skrevet 19. mai 2012 Forfatter #4 Skrevet 19. mai 2012 Ja jeg prøver å vise litt, og har kokebøker som fra boller til burritos som er greie for alle. Selvfølgelig skal jeg ikke lage 90 middager til ham! :gjeiper: Men tenkte det kunne være kos å ha 10-15 middager i fryseren
Brunhilde Skrevet 19. mai 2012 #5 Skrevet 19. mai 2012 Jeg tenkte det var grunnen, men kom ikke på andre forslag i tillegg til de du har nevnt. Jo, du kan lage hjemmelaget pizza. Lag bunn og halvstek den. Så legger du på saus, ost og annet fyll og fryser ned før du pakker inn. Blir akkurat like enkelt som å steke en grandis, og så uendelig mye bedre.
dobby Skrevet 19. mai 2012 #6 Skrevet 19. mai 2012 Synest dette var ein søt ide, eg! Fiskekaker, kjøtkaker, karbonader og slikt er ypperleg å lage i store porsjonar, og fryse ned. Så er det berre å tine dei, og velje det tilbehøret ein vil ha. 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2012 #7 Skrevet 19. mai 2012 Pannekakerøre(men han må steke de selv) :gjeiper: Pølsegrateng Pizzasnurrer, pizzahorn Lapskaus Tomatsuppe Pai Kjøttkaker Pizza
Thorn Skrevet 20. mai 2012 #8 Skrevet 20. mai 2012 Vårruller! Kjempegreit å lage en haug av og ha i frysen Kjøttboller og pastasaus i porsjonsbeger. Kanskje hjemmelagde burgere?
Ryvre Skrevet 20. mai 2012 #9 Skrevet 20. mai 2012 Burgere er jo kjempeenkelt å lage. Kjøttdeig, finhakket hvitløk og chili, litt salt og pepper og sånn saus jeg aldri husker hva heter (worcestershiresauce eller noe i den duren) Form dem til burgere og frys ned Grønnsakssupper kan fryses ned i porsjoner. Bare ha i vann og buljong og grønnsaker etter hva man liker. Kan godt ha oppi noe kjøtt også. Lasagne. Lager du en stor form så kan du jo dele den opp og fryse ned.
hobbychef Skrevet 25. mai 2012 #10 Skrevet 25. mai 2012 Stor gryte med bolognese, og så kan han bare koke pasta til eller hva med noen hjemmelagde greske kjøttboller som han kan spise med pitabrød, salat og kebabdressing. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå