Gå til innhold

Teorien


Auroressa

Anbefalte innlegg

Skal ta teori prøven den 15 Juni, å leser og leser, men det vil IKKE sitte :kjefte:

Noen som har noen "pugge" tips til meg? Har prøvd meg et par ganger på prøven på www.prove.no , betalt for og få alle spørsmålene etc, men har ligget på 22 feil, og det minste 20.. Ah irriterende.

Noen som har noen gode historie og fortelle om at dem og strøk første gang dem tok teorien? Hehehe.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest finurlig

Jeg strøk første gang, hadde èn feil for mye da, så det er ikke i nærheten det du antakelig håper på..

Gode studieteknikker derimot, har jeg masse av.

- Skriv korte notater av det du leser, som du finner viktig (regler, forskrifter, etc)

- Les sammen med noen, og snakk jevnlig om hva dere har lest, gjerne forklar det du har lest til en utenforstående

- Les et avsnitt, legg hånda over og forklar deg selv hva du nettopp leste

Håper dette hjelper! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg strøk første gang, hadde èn feil for mye da, så det er ikke i nærheten det du antakelig håper på..

Gode studieteknikker derimot, har jeg masse av.

- Skriv korte notater av det du leser, som du finner viktig (regler, forskrifter, etc)

- Les sammen med noen, og snakk jevnlig om hva dere har lest, gjerne forklar det du har lest til en utenforstående

- Les et avsnitt, legg hånda over og forklar deg selv hva du nettopp leste

Håper dette hjelper! :)

Du klarte jo det ganske bra, men en feil for mye må ha vært surt! Men absolutt ikke dårlig!

Og tusen takk for lesehjelp, det skal jeg ta med meg, tusen takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg strøk også på teorien første gang, hadde 11 feil. Fullt og helt min egen feil fordi jeg satset på at jeg hadde lært nok fra kjøretimene.

Jeg innstilte meg på at jeg skulle ta den. Jeg satte av 2 dager til dette. Jeg delte boken i to. Leste halve boken og brukte resten av dagen på å ta tester på teoritentamen.no. Dette var, for meg, en god måte å repetere det jeg hadde lest på den dagen. Neste dag leste jeg siste halvdel av boka, og brukte resten av dagen på å ta prøver på teoritentamen. Og jeg tok mange av de! Tror jeg tok ca 30 tester på teoritentamen, hvor jeg strøyk på kun 5-6 av dem. Da sa jeg meg fornøyd!

Tok prøva dagen etter, fikk 4 feil :D

Husk: Sitt for deg selv. Sitt på et stille sted og ikke ha på tv'en eller musikk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har begynt å kjøre enda så burde du det, for der lærer man mye:) Selv bestemte jeg meg først for å få teorien unna før jeg begynte å kjøre noe som ikke funka for meg. Strøk på teorien 4 ganger.

Ellers kan du jo skaffe deg en sånn bok med masse spm som er ganske like de man får på selve prøven :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du har fått mange fine råd, øvelseskjør noe først, ta notater, få noen til å høre deg osv. Jeg strøk 2 ganger, første gangen hadde jeg 2 feil for mye (husker ikke hvor mange man kunne ha), andre gangen 1 feil for mye, og siste gangen akkurat de feilene man kunne ha for å bestå :P

Jeg brukte en nettsiden (noen år siden så husker ikke dessverre) med teoriprøver, og brukte den mye. Lykke til :buss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg brukte ikke boka forutenom når jeg skulle slå opp betydningen av skilt og for å få nærmere forklaring på ting som jeg ikke skjønte på nett-testene (brukte prove.no og teoritentamen.no).

Jeg får heller ikke ting til å "sitte" når jeg leser i bøker, fordi det er for umotiverende og uinteressant. Så jeg brukte rett og slett bare teoritestene og besto med 3 feil :)

Dessuten trodde jeg ikke jeg var god nok til å bestå teorien. Jeg bare stakk innom og prøvde for å få et innblikk i hvordan den var. Og den var lettere enn jeg trodde, og derfor besto jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har begynt å kjøre enda så burde du det, for der lærer man mye:) Selv bestemte jeg meg først for å få teorien unna før jeg begynte å kjøre noe som ikke funka for meg. Strøk på teorien 4 ganger.

Ellers kan du jo skaffe deg en sånn bok med masse spm som er ganske like de man får på selve prøven :)

Har allerede begynt og øvelseskjøre, og gjort det endel ganger nå, og leser boken , og prøver meg på slike tester på nett, men er mye jeg ikke får til og sitte i hodet, og det jeg gjør på veien er litt "herming" av andre bilister :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte ikke boka forutenom når jeg skulle slå opp betydningen av skilt og for å få nærmere forklaring på ting som jeg ikke skjønte på nett-testene (brukte prove.no og teoritentamen.no).

Jeg får heller ikke ting til å "sitte" når jeg leser i bøker, fordi det er for umotiverende og uinteressant. Så jeg brukte rett og slett bare teoritestene og besto med 3 feil :)

Dessuten trodde jeg ikke jeg var god nok til å bestå teorien. Jeg bare stakk innom og prøvde for å få et innblikk i hvordan den var. Og den var lettere enn jeg trodde, og derfor besto jeg :D

Det er virkelig ikke dårlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta flere prøver på nett, og merk deg de rette svarene når du evt. tar feil.

Dette er spørsmål som minner endel om det du får på teoriprøven.

Jeg tok teorikurs, leste igjennom teoriboka 1 gang og tok endel prøver på nett.. Jeg besto på første forsøk. :)

Bremselengde, vikeplikt, førstehjelp, lese vognkort.. husker jeg var sentrale deler av prøven min.

Lykke til!!! :D les les les

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta flere prøver på nett, og merk deg de rette svarene når du evt. tar feil.

Dette er spørsmål som minner endel om det du får på teoriprøven.

Jeg tok teorikurs, leste igjennom teoriboka 1 gang og tok endel prøver på nett.. Jeg besto på første forsøk. :)

Bremselengde, vikeplikt, førstehjelp, lese vognkort.. husker jeg var sentrale deler av prøven min.

Lykke til!!! :D les les les

Jo takk takk :-) Skal lese ekstra mye nå framover, har vært litt på latsiden, men skal prøve meg nå den 15. Går inn med hodet hevet og hodet hevet ut igjen , uansett hvordan det går ! :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk takk :-) Skal lese ekstra mye nå framover, har vært litt på latsiden, men skal prøve meg nå den 15. Går inn med hodet hevet og hodet hevet ut igjen , uansett hvordan det går ! :-)

Helt riktig innstilling :jepp:

Det gjør ingenting å stryke! :)

Vet om dem som har strøket 5 ganger liksåm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også ta teorien den 15 , det er første forsøk ;) leser i bok + prove.no , får ikke til teoritentamen.no

Men, noen som vet om en skulle være så uheldig å stryke, hvorlenge må en vente for å kunne prøve på ny?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok prøve-teorien på nettet, omatt og omatt helt til jeg alltid satt med maks 3 feil. Det blir mye terping, men det går inn i hjernens logikk på en måte som var helt suverent for meg. Boken var det ingen poeng i å åpne. Så da jeg dro og tok teoriprøven, sa jeg til meg selv at jeg skulle bare se åssen det gikk. Og besto prøven! Jeg satt også bare 20 minutter av tiden og svarte på oppgavene omtrent helt mekanisk. Det tror jeg at jeg kan takke test-prøvene på nettet for.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen områder du føler du er spesielt svak på? Kan jo være at noen har konkrete tips om hvordan akkurat de er enklere å lære :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok prøve-teorien på nettet, omatt og omatt helt til jeg alltid satt med maks 3 feil. Det blir mye terping, men det går inn i hjernens logikk på en måte som var helt suverent for meg. Boken var det ingen poeng i å åpne. Så da jeg dro og tok teoriprøven, sa jeg til meg selv at jeg skulle bare se åssen det gikk. Og besto prøven! Jeg satt også bare 20 minutter av tiden og svarte på oppgavene omtrent helt mekanisk. Det tror jeg at jeg kan takke test-prøvene på nettet for.

Lykke til!

Så du klarte prøven, men du har egentlig ikke lært noenting. Gratulerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har lest boken tre ganger, markert alt jeg føler er viktig i boken, og pugger nå det, tar prøven et par ganger på prove.no, kjøpt slik tilgang i 10 dager, og håper jeg skal klare prøven den 15 juni, vist ikke går jeg baaaaare tilbake ! :)

Men syntes fremdeles det er litt vanskelig, er så lurespørsmål på prøvene, så grugleder meg til og se hvordan den virkelige prøven er :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du klarte prøven, men du har egentlig ikke lært noenting. Gratulerer!

Tror du at du ikke lærer noe av å sitte og terpe på de prøvene? Og teorikurset?

Da bør du tro om att. Jeg besto nemlig med glans på oppkjøringen like etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Jeg tok teoriprøven for en drøy måned siden og besto. Jeg leste to forkjellige bøker. Leste Veien til førerkortet og en annen som har gult cover. Leste begge 2 ganger, tok prøvene på teoritentamen.no og besto. Prøvene på teoritentamen er de som er tilnærmet like de du får på den skikkelige, har fått fler av de samme spørsmålene på begge teoriprøvene jeg har tatt Klasse b og moped. Som min kjørelærer anbefalte meg, ta prøvene på nett, og bruk boka som oppslagsverk, du lærer ikke mer av og nilese

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...