AnonymBruker Skrevet 19. mai 2012 #1 Skrevet 19. mai 2012 Hei alle sammen Oppdaget en liten kul i brystet mitt idag.. en liten har kul(?) på innsiden av brystet, 1 cm fra "kløften" om jeg kan si det.. den er også på høyde med armhulen..Har bestandig hørt at man må dra til legen med en gang man oppdager kuler i brystene! Og jeg har tenkt til å bestille time!! Bedre med en gang for mye, enn en gang for lite! Men saken er den at jeg er litt usikker på om det er en kul, egentlig! oppdaget den ved en ren tilfeldighet, den er helt hard, og kansje litt mindre enn en ert, og den er ikke bevegelig. Når jeg kjenner med 3 fingre, med sånne runde sirkelbeveglser så kjennes den rund og hard ut, og er ikke vond å ta på.. Jeg er 22år, og tenker at det ikke er noe farlig, for det trenger jo ikke være det...Meen man vet jo aldri! Har noen av dere opplevd en slik kul? og hva sa legen?
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2012 #2 Skrevet 19. mai 2012 jeg er like gammel som deg og fant en kul i brystet mitt. det var en infeksjon.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2012 #3 Skrevet 19. mai 2012 jeg er like gammel som deg og fant en kul i brystet mitt. det var en infeksjon. Var den vond eller noe slik? så bra det var en infeksjon, og ikke noe annet farlig
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2012 #4 Skrevet 19. mai 2012 ja den første tiden var den vond.så ble det mindre og mindre vondt.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2012 #5 Skrevet 19. mai 2012 ja den første tiden var den vond.så ble det mindre og mindre vondt. Okei
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2012 #6 Skrevet 19. mai 2012 Hei alle sammen Oppdaget en liten kul i brystet mitt idag.. en liten har kul(?) på innsiden av brystet, 1 cm fra "kløften" om jeg kan si det.. den er også på høyde med armhulen..Har bestandig hørt at man må dra til legen med en gang man oppdager kuler i brystene! Og jeg har tenkt til å bestille time!! Bedre med en gang for mye, enn en gang for lite! Men saken er den at jeg er litt usikker på om det er en kul, egentlig! oppdaget den ved en ren tilfeldighet, den er helt hard, og kansje litt mindre enn en ert, og den er ikke bevegelig. Når jeg kjenner med 3 fingre, med sånne runde sirkelbeveglser så kjennes den rund og hard ut, og er ikke vond å ta på.. Jeg er 22år, og tenker at det ikke er noe farlig, for det trenger jo ikke være det...Meen man vet jo aldri! Har noen av dere opplevd en slik kul? og hva sa legen? Vi vil alle oppdage før eller siden kuler i brystet. Heldigvis så er de fleste ufarlig. Legen kan ikke avgjøre om den er farlig-ufarlig. Du må til mammografi. evt biopsi. I ung alder er det ofte man kjenner slik. Skal du ha mensen nå? Alle kuler i bryst skal undersøkes
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2012 #7 Skrevet 19. mai 2012 Vi vil alle oppdage før eller siden kuler i brystet. Heldigvis så er de fleste ufarlig. Legen kan ikke avgjøre om den er farlig-ufarlig. Du må til mammografi. evt biopsi. I ung alder er det ofte man kjenner slik. Skal du ha mensen nå? Alle kuler i bryst skal undersøkes Hehe, ja sant nokk! skal ikke ha mensen før om 2 uker ca!
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2012 #9 Skrevet 19. mai 2012 Kanjse lurest og ringe lege på mandag da Ja får gjøre det! men den er jo så liten!
ablaze Skrevet 20. mai 2012 #10 Skrevet 20. mai 2012 (endret) Jeg oppdaget en rar kul/hevelse. Var usikker på om jeg overdrev, men konkluderte at det ble for dumt å ikke ringe og så viste det seg at det faktisk var noe. Ringte legen og fikk time neste dag. Dette er noe de ikke tar lett på og lar deg ikke gå i to uker før du får time.. Ring tidlig på morgenen så får du forhåpentligvis time samme dag. Det er mest sannsynlig ingenting, men det er bedre å få det avkreftet. Edit: det var ikke noe i mitt tilfelle.. Endret 20. mai 2012 av ablaze
Honnikorn Skrevet 22. mai 2012 #11 Skrevet 22. mai 2012 Ring legen, du får time ganske med en gang. Bedre å sjekke det enn at du skal gå og lure. Jeg fant en kul føre jul, ringte legen og kom inn samme dag. Han kjente og sendte meg til sjekk på et brystsenter hvor jeg fikk time etter 6 dager. De bruker trippeldiagnostistikk: mammografi, ultralyd og vevsbiopsi. Fikk svar på biopsien på 20 minutter (!) Var godartet og blir fulgt opp, hvis den ikke blir mindre på 6 mnd vil de gjerne fjerne den for sikkerhetsskyld. Det hele var fort gjort og det var godt å få et svar så fort.
Gjest Sobril Skrevet 22. mai 2012 #12 Skrevet 22. mai 2012 Jepp. Ring legen og du får time med det samme. Fant en kul engang jeg også, men den sprakk under undersøkelsen. Viste seg at det var en verkebyll.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå