Gå til innhold

Hva er dette symptomer på?

Fremhevede innlegg

Gjest Tutti
Skrevet

Vil unngå å skrive for mange detaljer i frykt for at noen skal bli gjenkjent, så går bare rett på sak:

En gutt jeg kjenner på 17 år har blackouts(kortvarig hukommelsestap) når møtt med mye stress(frykt, sinne). Mens han har slike blackouts viser han ekstremt aggressiv og voldelig adferd, men når det går over er han forferdelig forvirret og kan ikke huske noe som helst. Av denne har denne gutten isolert seg selv mer og mer i frykt for å skade noen :tristbla:

Jeg er rimelig overbevisst han ikke gjør noe med vilje, så det får meg til å lure på om det er noe nevrologisk? Noen som har peiling?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bipolar. Ingen tvil.

Skrevet

Bipolar. Ingen tvil.

overhodet ikke !!! Du tuller og leker hobbypsykolog du Kråke :kjefte:

Jeg synes det er da heilt feil å spør oss ( med mindre noen av oss er psykolog ) .

Ts skrev da altfor lite til å kunne sette en diagnose på grunnlag av det.

Send kompisen heller til en DPS ( Distriktspsykiatisk senter ) via fastlegen slik at han kan få riktig diagnose og behandling.

• Liker 1
Skrevet

Mener jeg hørte på en forelesning en gang vi var innom epilepsi, at en av de mange typene som finnes kunne forårsake slike symptomer, men jeg vet ingenting sikkert.

Skrevet

overhodet ikke !!! Du tuller og leker hobbypsykolog du Kråke :kjefte:

Raseriutbrudd med blackout utløst av stress er da veldig vanlig for bipolare. Ikke kom her og påstå noe annet.

AnonymBruker
Skrevet

Det kan være både nevrologiske, metabolske og psykiatriske diagnoser som kan gi slike symptomer. Men uten MR, EEG, blodprøver og en mer utfyllende sykehistorie, er det umulig å stille en diagnose ;)

• Liker 1
Gjest gjest
Skrevet

Raseriutbrudd med blackout utløst av stress er da veldig vanlig for bipolare. Ikke kom her og påstå noe annet.

Ja, men du skriver også "uten tvil", noe som er en rimelig grunnløs og urimelig påstand. Det kan være at han er bipolar, men det kan og være mye annet. En grundig undersøkelse er uansett på sin plass.

• Liker 1
Skrevet

Det kan kanskje høres ut som en dissossiativ lidelse..

Skrevet

Jo det gjør jeg etter egen erfaring med jobb på psykiatrisk avdeling og 2 med den diagnosen i vennekrets/ familie.

Det er i allefall ikke det mest typiske kjennetegnet mener nå jeg.

Skrevet

Det er i allefall ikke det mest typiske kjennetegnet mener nå jeg.

Alle bipolare har ikke slike raseriblackouts, men alle med raseriblackouts er bipolare.

Alle i rimelighetens forstand.

Gjest gjest
Skrevet

Alle bipolare har ikke slike raseriblackouts, men alle med raseriblackouts er bipolare.

Alle i rimelighetens forstand.

Feil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...