Gå til innhold

Yndlingsvegetarrett!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Puh, langt ord, men overskriften sier det meste! :)

Jeg er ikke så veldig glad i kjøtt, og i hvert fall ikke av ikke så god kvalitet(som det blir når man er student), så jeg spiser litt vegetar. Har laget falafel og en god bønneburger, og begge var veldig bra! Nå vil jeg ha mer. :) Så kom med din yndlingsrett av arten vegetar, så blir jeg glad!

Videoannonse
Annonse
Gjest WendyClear
Skrevet

Taco med linser og bønner isteden for kjøttdeig! :)

Gjest tommeltott
Skrevet

Falafelrull :jepp: Istedet for kebabrull ;)

Skrevet

Jeg spiser endel vegetar innimellom. Klarer ikke plukke ut én favoritt, men siden du er ute etter billige retter så kan jeg jo nevne disse:

- kikertcurry

- fylte pannekaker med rødløk, spinat og fetaost som gratineres i ovnen. Lager du pannekakene grove (bytt ut noe av det fine melet med sammalt mel og havregryn) og har litt tørkede urter i røra så blir det både sunnere og mer spennende! :jepp:

- tomatsuppe med egg. Enkelt og greit.

- shakshuka: en nordafrikansk rett (egentlig frokost, men fungerer godt som middag og!) hvor egg posjeres i en krydret tomatsaus, og serveres med brød. Google det, så finner du forskjellige oppskrifter.

- grønnsakssuppe

- pai med spinat og ost

- vegetarlasagne: mettende og godt. Fyll kan være f.eks. squash og sopp stekt i skiver med en tomatsaus (og/eller hvit saus). Asparges, spinat, oster o.l. er også godt å ha i.

- salat! Kan jo varieres i det uendelige. Noen varienter jeg liker:

- stekt haloumi (ost) + mango + grønn salat + limedressing

- grønn salat + pære + valnøtter + blåmuggost

- kikerter, couscous, mynteblader og div. grønnsaker

- blomkålsuppe og brød

- omeletter med f.eks. brokkoli og sopp, eller paprika, soltørket tomat og feta.

- pastaretter: kok fullkornspasta, når den er ferdig kan den blandes med revet squash, soltørket tomat, ruccolablader og litt parmesan. Eller så kan du lage en carbonara-variant hvor du bytter ut bacon med f.eks. asparges og cherrytomater. Vil du ha litt mer smak på "sausen" så er det veldig godt å bare røre inn litt Philadelphia-ost i varm pasta. En enkel tomatsaus med hvitløk, gode oliven og litt tørkede utret + parmesan på toppen er også godt.

- sterk linsesuppe med tortillachips ved siden av

...oi, jeg tok litt av.

• Liker 4
Skrevet

"Spagetti"

* Risnudler

I steden for kjøttdeig/kjøttsaus:

* linser

* bønner

* kikerter

* sopp

* hakkede tomater

* oregano

* dill

"Potetmos med fyll"

* Overkok potetene

* Mos potetene sammen med en gaffel

* Spe på med rismelk til ønsket konsistens

* Ha oppi: linser, kikerter, tomater, dill, gressløk

* Sleng inn i micro'n. Evt kunne du tatt det i en form med ost oppå og hatt en nydelig gratinert rett.

Skrevet

Chana masala

Hjemmelaget vegetarpizza

Skrevet (endret)

Gulrotsuppe med godt brød til! :spise:

Endret av kaprifolen
Skrevet

* Pannekaker

* Grønnsakssuppe

Mvh Yvonne :heiajente:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...