AnonymBruker Skrevet 18. mai 2012 #1 Skrevet 18. mai 2012 Ung,tynn jente som alltid har en liten oppblåst bolle på magen. Når jeg ikke spiser er den selvfølgelig helt flat, men i løpet av dagen,når jeg har spist så er blir den oppblåst. Prøvde lenge å slanke det bort, jogge,styrketrening, spise sunt til ingen nytte. Har bmi på nesten undervektig, så jeg skjønner ikke hvorfor jeg skal føle meg så "feit", har også "treg"mage. Hva kan jeg gjøre for å få flatere mage? Lurer jeg meg selv og er dette ekstra fett? spiser veldig lite, og trener innimellom, så skjønner det ikke
Mixelite Skrevet 18. mai 2012 #2 Skrevet 18. mai 2012 Det er vel helt normalt at magen utvider seg litt når man får mat og drikke ned i den? 1
Gjest "gjest" Skrevet 18. mai 2012 #3 Skrevet 18. mai 2012 Kan være du har irritert tarm og ikke tåler enkelte matvarer.
Gjest _La Femme Skrevet 18. mai 2012 #5 Skrevet 18. mai 2012 Hvis det kommer når du spiser, kan du jo begynne med å se på hva kosten din består av. Mange matvarer gir luft i magen, som igjen gjør at man føler seg oppblåst: Kunstige søtningsstoffer (som du finner i blant annet light-produkter) Gjær Hvetemel Laktose-produkter Salt (binder også vann, noe som kan gjøre at man ser større ut) Røkt mat Rå grønnsaker Brus og andre produkter med kullsyre Mye fiber (i for eksempel grove kornprdoukter som brød) Dette er selvfølgelig eksempler, og det er ikke sikkert du reagerer på alle eller noen av de. Det beste er bare å kutte ut enkelte matvarer i gangen og se om det bedrer seg. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå