Gå til innhold

Jeg greier ikke slå HARDT.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Her engang på fest havnet jeg i en veldig fæl krangel med en ukjent person. Man skal aldri ty til vold, men i fylla skjer det dessverre mye fælt. Jeg ble slått til i ansiktet og knyttet neven, klar til å brekke nesen på personen som sto foran meg. Men i det jeg skulle til å slå, mistet jeg all styrken i armene! Jeg greide rett og slett ikke å slå. Kraften ble borte og det ble liksom bare et "puff" i nesen på personen. Latterlig, men la han i bakken når jeg ikke greide å slå, haha. :fnise:

Uansett, jeg drømmer ofte at jeg skal slå til noen i drømmene mine, men så greier jeg det ikke! Jeg blir heller den som blir jult opp. Er litt bekymret for dette, for da greier jeg ikke å forsvare meg om noe skal skje. Jeg blir rett og slett nervøs i armene. Jeg er ganske sterk i armene (trener effektivt med vekter og har ganske sterke armer), men jeg GREIER det bare ikke. Hva er dette? :klo:

Selvfølgelig er det egentlig ikke et problem, men hvorfor drømmer jeg også om at jeg aldri greier å slå til en person?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror du drømmer om det fordi du lurer på det selv, bevisst og underbevisst..

AnonymBruker
Skrevet

Det kan være. Håper ingen tror at jeg faktisk ØNSKER å slå noen, det gjør jeg ikke, er snill som et lam. Men jeg får det ikke til når jeg først i en eller annen situasjon MÅ. Forstår det bare ikke. Greier å gjøre alt annet, men å slå går bare ikke....

Trådstarter, er forresten jente.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var forresten sånn som deg før..

.. Helt til eksen min prøvde å drepe meg. Det er utrolig hvordan jeg sparket, slo, bet og angrep ham for å komme fri. Men hverken før eller etter ham har jeg vært i stand til å slå med full styrke, eller slå noe særlig i det hele tatt.

Det må stå om livet før jeg slår fra meg, det er en indre sperre, tror jeg.

Skrevet (endret)

40 % av kraften i et slag henter du fra hofta. Sett høyrefot bak, mens du har venstrefoten som "ledende" fot, det samme gjelder hendene. Hender skal beskytte mage og ansikt. Albuene tar magen, mens knyttneven skal være på høyde med øyenbrynet ditt :) Det var de tørre fakta for "stancen". Stance er ikke humbug, men et effektivt verktøy for å holde balanse, og å utnytte energien i kroppen !

slaget: Du får mest kraft ut av en "hook". Det er veldig vanskelig for meg å beskrive, men det ligger jo veldig i navnet. Utfør slaget i en fiskekrokbevegelse. Dette er den jeg bruker til K.O. Husk; utnytt kraften fra hofta, overdriv gjerne litt.

Om det virkelig er snakk om en nødsituasjon vil jeg angripe pelvis området på kroppen. Treffer du rett der, vil du slå personen ut av balanse, uansett størrelse, og sjansen for at personen kommer seg opp er minimal. Søk opp pelvis på google om du er i tvil. Men som sagt, bare i ytterste nødsituasjon.

- Jeg synes egentlig ikke at det er noe lurt å sloss på fylla(eller noen som helst plass) i grunn, så håper du holder deg unna. Snakketøyet ditt hjelper deg bedre enn et slag, og du vil få mye mer respekt, tro meg :)

Endret av Matmet
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar. Er klar over at å sloss i fylla ikke er noe greit, har som oftest kjeften på plass, men blir jeg slått til og eventuelt angrepet er det jo klart at jeg ønsker å forsvare meg selv. :)

AnonymBruker
Skrevet

Haha. Jeg har akkurat samme problem. Jeg klarer ikke å slå noen hardt - i ansiktet - vel og merke.

Det er som en slags brems på armen min når den strekker seg ut for å slå ned en person, haha. Armen min bare mister all kraften RETT før knyttneven min treffer ansiktet til en person. Helt latterlig.

AnonymBruker
Skrevet

Godt å høre at jeg ikke er alene om dette iallefall! Det er så merkelig! Hvorfor har vi en slik sperre!? ts

Skrevet

Godt å høre at jeg ikke er alene om dette iallefall! Det er så merkelig! Hvorfor har vi en slik sperre!? ts

Nå skal dere få en mindblower; Vi har egentlig potensiale til å være nærmest like sterke som sjimpanser. Potensialet er der, men vi har en merkelig mental sperre, som gjør at vi ikke klarer det. Men grunnen til at vi har det, er nok fordi vi egentlig ikke har bruk for det i dagens samfunn. Men folk i nødsituasjoner har faktisk klart å bryte denne "sperra". Det ligger i oss :)

Gjest Loverdose
Skrevet (endret)

Feil tråd.

Endret av Loverdose
Skrevet

Vær glad du ikke klarer å slå hardt. En dag treffer du kanskje litt for hardt på feil plass, også endres livet ditt for alltid.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...