Gå til innhold

Elling


Gjest Reza08

Anbefalte innlegg

Gjest Reza08

Elling-trioen er tre dramafilmer, hvor Elling kom ut først, etterfulgt av Mors Elling og til slutt Elsk Meg I Morgen. Ingvar Ambjørnsen var god til å skrive, noe som gjenspeilet seg i filmene.

Jeg synes de er noen veldig betydningsfulle filmer innen norsk kultur, og mener de burde ligge høyt oppe på lista.

Man ser to utfordrende liv i både Elling (Per Christian Ellefsen) og Kjell Bjarne (Sven Nordin). Hvordan skal man komme seg igjennom hverdagen med alle de utfordringene som den innebærer?

Filmene viser heltklart vennskap, svik, krangel, utfordringer, lojalitet, kjærlighet, tillit og gråt med ett stort preg av diverse synsinntrykk.

Det er ett tårevått møte med noen utrolige bra filmer, med god samhandling, fortellende innhold og mange situasjoner man lett kan kjenne seg igjen i av og til.

Til slutt: Hva er dere andres mening om dette? Ingen svar er dumme.

Endret av Reza08
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har bare sett den første, men synes det er en fantastisk film.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid elsket elling filmene, husker jeg var på mors elling på kino tre ganger i en alder av 10 år. Var helt hekta en periode, syntes de var så fine! Må si det er lenge siden jeg har sett noen av filmene nå, men vil tro at jeg syntes de er like fine i dag som da. Er morsomt å tenke på hvordan en film kan likes så godt av forskjellige aldersgrupper og generasjoner ! :wow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Elling-filmene er ufattelig kjedelige.. Virkelig ikke min type film/humor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...