Gå til innhold

Vival mot klaustrofobi ved MR

Fremhevede innlegg

Gjest Tromsøjenta
Skrevet

Hei!

Må i MR og har av min lege fått utskrevet Vival som beroligende middel fordi jeg har klaustrofobi. Fikk beskjed om å teste på forhånd hvilken virkning den ga, så jeg visste hvor mye jeg måtte ta. Jeg har også fått høre at man kanskje må ta mer før undersøkelsen enn under testen, fordi man da vil være mer stresset.

Jeg gruer veldig veldig til MR, og er selvsagt skeptisk til hvor mye Vival vil hjelpe meg. Kan noen fortelle noen gode erfaringer med Vival?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk selv Vival ifm MR. Hos meg fungerte det veldig bra! Testet ut en dose på 5 mg i forkant, og tok 10 mg da jeg tok undersøkelsen.

Og så gikk jeg rett hjem og sov i 5 timer... :)

Gjest Yellow Taxi
Skrevet (endret)

Jobbet i røntgen ekspedisjon på offentlig sykehus og så et par mer eller mindre hysteriske personer i forkant av MR. Da ordnet vi med en pille der og da og jeg opplevde aldri at noen ikke klarte å gjennomføre, så de fungerer nok ganske godt.

Endret av Yellow Taxi
Gjest Tromsøjenta
Skrevet

Jobbet i røntgen ekspedisjon på offentlig sykehus og så et par mer eller mindre hysteriske personer i forkant av MR. Da ordnet vi med en pille der og da og jeg opplevde aldri at noen ikke klarte å gjennomføre, så de fungerer nok ganske godt.

Hvor lang tid i forkant bør man ta Vival, og hvor lenge varer den?

Gjest Tromsøjenta
Skrevet

Jeg fikk selv Vival ifm MR. Hos meg fungerte det veldig bra! Testet ut en dose på 5 mg i forkant, og tok 10 mg da jeg tok undersøkelsen.

Og så gikk jeg rett hjem og sov i 5 timer... :)

Takk - høres lovende ut dette da.

Gjest Yellow Taxi
Skrevet (endret)

Hvor lang tid i forkant bør man ta Vival, og hvor lenge varer den?

Jeg er ikke lege (eller farmasøyt, - må jo ikke fornærme noen her) så min kunnskap på området er begrenset. Hva jeg vet er at da noen møtte opp hysteriske (eller bare ønsket det selvfølgelig) så fikk de en pille av oss, måtte vente i 30 min på at den skulle funke, også gikk det alltid fint :)

Endret av Yellow Taxi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...