Gå til innhold

Mange/få venner på facebook

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For unge facebook - brukere er det vanlig å ha minst 300 venner, og mange har opptil 800, 1000 osv. Selv er jeg ung og har langt under 300 venner, men anser meg likevel som normal og oppegående. Er nok ikke av den supersosiale typen, og er langt fra utadvent, men det er jeg vell heller ikke alene om å være? Det jeg lurer på er hva du tenker om folk som har få venner?

Jeg tror og vet at mange dømmer andre etter hvor mange venner en har på facebook, uansett hvor teit det høres ut. Jeg sender sjelden venneforespørsler selv, fordi jeg syns det er direkte flaut å invitere folk jeg såvidt har hatt en samtale med. Personlig kunne jeg ikke brydd meg mindre om hvor mange venner jeg har, men irriterer meg likevel over at andre vil tenke at jeg er sær bare fordi jeg har få venner. Har flere ganger vurdert og skjule vennelista for alle, men tenker at det blir enda dummere.

Likevel skjønner jeg ikke hvorfor alle har så mange venner? Inviterer du selv? Blir du invitert? Eller er det en god blanding?

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Maaaange = Legger til hvem som helst.

Få = Har få venner (daah!) Eventuelt er veldig inaktiv på facebook.

• Liker 1
Gjest Mildrid
Skrevet

I min krets (eller hva man skal kalle det) så er det blitt normalt å slette de man faktisk ikke kjenner og bare ha venner/bekjente på listen sin. Det vil si at de fleste har mellom 100 til 200 venner på facebook.

Personlig ser jeg på mer en 300 som noe komisk, jeg regner med de da har en stor andel "venner" som de faktisk ikke hilser på om de møtes på gaten.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Når noen har få venner, så tenker jeg at vedkommende er kvalitetsbevisst og legger til de som faktisk er venner og familie, og ikke hva som helst.

• Liker 7
Skrevet

Likevel skjønner jeg ikke hvorfor alle har så mange venner? Inviterer du selv? Blir du invitert? Eller er det en god blanding?

Før jeg fikk nok av Facebooks manglende respekt for mitt privatliv og slette hele kontoen, hadde jeg rundt 600 venner. Grunnen til at jeg hadde så mange er fordi jeg er godt voksen og har bodd mange steder både i inn- og utland. Jeg har også hatt forskjellige verv som betyr at jeg kjenner mye folk.

Antallet "venner" sier jo ikke nødvendigvis så mye om hvor mange faktiske venner du har. Folk har en tendens til å henge seg opp i tall. Jeg vil nå si at det er viktigere å ha noen få gode venner enn hundrevis av "venner" du knapt kjenner.

• Liker 1
Gjest Bella111
Skrevet

jeg hadde en del flere på facebook før.slettet profilen min og lagde meg en ny.har ikke så mange nå og det er DEILIG. jeg er ikke interessert i å ha folk der jeg ikke kommer til å prate med. eller så vidt har møtt. hva folk tenker om hvor mange venner jeg har får de bare tenke. jeg er fornøyd så da er det greit for meg:)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ca 600 venner på FB. Mange av de er ikke gode venner, men er folk fra div foreninger og studier mm. Kan også legge til at jeg STOR familie (over 100 av de er familie).

Jeg sletter folk jevnlig fra FB. Tanken min er at om jeg ikke kan se for meg besøk hjemme av disse menneskene vil jeg ikke ha de som venn.

Gjest Meridius
Skrevet

Har ca. 300. Tiltross for at jeg vet at det maximale antallet venner man kan ha er 150... I følge forskning.

Skrevet

Tror ikke det er så normalt å døme folk etter hvor mange venner de har på facebook :) Jeg har nå runt 700 venner på facebook, men meste parten av disse er personer jeg kjenner gjennom organisasjonen 4H som jeg er veldig aktiv i, og ca 200 tidligere skolekamerater, kollegaer, osv.

Av disse 700 er det vel rund 50 -100 venner og familie jeg har jevnlig kontakt med :)

Så facebook venner sier ikke noe om det "dagligdagse" livet. Jeg reiser mye og har derfor mange bekjente

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nærmere 300 venner på facebook, og har nå begynt å slette de jeg ikke har snakket med på flere år, og som jeg heller ikke ville hilst på om jeg møtte de på gata.

Har en person få venner på face så tenker jeg enten at h*n heller ikke har mange venner i virkeligheten, eller at h*n gjør som meg, og ikke legger til personer h*n ikke snakker med ellers :)

Gjest Ludovie
Skrevet

Det tenker jeg absolutt ingen ting om.

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det er så normalt å døme folk etter hvor mange venner de har på facebook :) Jeg har nå runt 700 venner på facebook, men meste parten av disse er personer jeg kjenner gjennom organisasjonen 4H som jeg er veldig aktiv i, og ca 200 tidligere skolekamerater, kollegaer, osv.

Av disse 700 er det vel rund 50 -100 venner og familie jeg har jevnlig kontakt med :)

Så facebook venner sier ikke noe om det "dagligdagse" livet. Jeg reiser mye og har derfor mange bekjente

Da er det stor sjangs for at du er en av mine 600

#AB 20.12

Skrevet

Jeg har latt være å sende venneforespørsel til bekjente da jeg så at vedkommende hadde færre enn 100 på sin kontaktliste. Jeg tolker det som at de kun legger til nære venner/familie, og med mindre jeg anser meg selv å være i den kategorien, lar jeg en forespørsel være opp til dem.

• Liker 1
Gjest Yellow Taxi
Skrevet (endret)

Jeg har 50, men er ca 20 av dem jeg ikke kjenner. Men de la meg til fra studiet jeg går på så jeg har ikke hatt hjerte til å slette dem. Gikk i den fellen og legge til noen jeg ikke kjente og da måtte jeg jo godta alle.

Blir nok sletting snart :filer:

I forhold til hva jeg tenker om andre så er jeg skeptisk til de som har veldig mange venner. Ikke at jeg tenker noe vondt om dem, jeg tenker bare at de ikke er "my kind of people".

Endret av Yellow Taxi
Skrevet

jeg er ganske ung og har snart 150 venner på facebook. om du vil ha fler er det ganske lurt å ofte dra på fest og filmkvelder hos andre. da kan man sende forrespørsel til folk man har møtt der er vaffal sånn jeg har fått så mange :):)

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg ikke Facebook, men om jeg skulle hatt det, er jeg typen som bare hadde lagt til 30-40 stykker det hadde vært aktuelt å holde kontakten med utenfor Facebook. Heller aktiv kommunikasjon med relativt få, enn å legge til noen en egentlig er likegyldig til, eller som er likegyldig til en. (ser at jeg egentlig passer godt til å ikke ha Facebookprofil).

• Liker 1
Skrevet

Tenker sjeldent over hvor mange venner folk har der inne. Selv om jeg må innrømme at jeg ofte legger merke til det hvis noen har veldig mange, sånn +/- 1000 og opp...Lurer litt på hvor godt de kjenner alle :) Har ikke altfor mange selv, fordi jeg ikke er interessert i å ha personer jeg ikke faktisk kjenner/snakker med der. Det kan folk mene hva de vil om hvis de synes jeg har få venner :fnise:

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det er noe jeg faktisk ikke bryr meg noe som helst om.

Jeg har over 600 venner på facebook. Og jeg legger aldri til noen jeg ikke kjenner i det hele tatt. Men, du må huske på at noen av oss rett og slett har store nettverk.

Jeg har vært politisk aktiv i en del år. Av mine 600 venner er minst 300 mennesker jeg kjenner gjennom politikken. Ellers har jeg også vært aktiv innen idrett, og har vel 100 stykker derifra. Ellers er resten studiekamerater/gamle klassevenner, en del nettvenner og et fåtalls personer jeg kun har snakket med over nett og ikke har sett irl.

Jeg legger sjelden til folk på vennelista mi, men jeg ser ikke på det som negativt å ha mange venner. For meg er det en fin måte å holde meg oppdatert på, og jeg holder bedre kontakt med foreninger/lag etc.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 1
Gjest ms_kwang
Skrevet

Jeg har omkring 50 stk jeg :)

Får daglig venneforespørsler fra folk jeg vet hvem er.

F.eks idag logget jeg meg på, hadde 2 nye. Han ene er 14 år gammel, jeg vet hvem han er, men har aldri snakket med han. Hvorfor skal jeg legge deg til som "venn" på facebook, når jeg aldri har snakket med deg.

og nr2 er kjæresten til ei bekjent av meg, vi bodde på samme plass før.

Hvorfor skal JEG legge deg til? Jeg kjenner knapt dama di. Bare fordi vi har bodd på samme plass betyr ikke at JEG vil legge deg til på min FB.

Så har vi de folka som blir direkte sur fordi jeg ikke legger de til

"Jeg trodde vi var venner jeg!!" meg:" du har aldri sagt hei til meg. Vi har aldri vært venner."

Eller ett par andre, folk som alltid har vært sykelig sjalu på meg, lagt ut rykter, snakket drit bak ryggen på meg, prøver å legge meg til som venn. "hvorfor skal jeg legge deg til som venn, når du prøvde å ødelegge ungdomsårene mine?"

Jeg har bare nære venner og familie på min FB :)

Men har ei venninne av meg som har opp i mot 800 venner og 70% av de vennene hun har på sin FB er menn i 40-50årene som hun snakker med nesten daglig, hun selv er 20 x)

Skrevet

Bryr. Meg. Ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...