Gå til innhold

Sutring under lek


juliane91

Anbefalte innlegg

Jenta vår er tre år og når vi skal leke noe, hun, pappaen og jeg, og hun ikke er det absolutte sentrum blir det alltid sutring! Eksempler kan være hvis vi spiller fotball og hun ikke får ha ballen hele tiden. Eller hvis en av oss velger noe hun helst ville ha, den rosa spaden for eksempel.

Jeg finner dette uhyre irriterende! Hun sutrer så og si aldri ellers! Og hvis hun skulle dra frem underleppa er det nok å si at "slik vil vi ikke ha det hos oss" før hun blir stille igjen.

Dette er vanskelig for når vi leker gjør vi jo det for at hun skal ha det gøy, men samtidig har vi også lyst til å få noe ut av det. Når vi har aktive leker, som fotball, pleier faren og jeg og benytte sjangsen til å få løpt litt og fått opp pulsen.

Er vi for kravstore når vi vil at vi skal stille mer på lik linje her? Siden det tross alt er hun vi leker for mener jeg? Har noen noen forslag til aktiviteter der det er lettere at man gjør litt "hver sin" ting?

Det bør legges til at hun er enebarn, hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun bør vennes til å ikke være i sentrum, ja. Hvordan skal det ellers gå senere når hun skal samarbeide og leke med andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men hvordan skal vi gjøre det? Noen erfaringer? Vi vil jo ikke at hun skal vokse opp med å tro hun er sentrum i universet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei venninne som har barn i den 3årsalderen, hun bare poengterer hele tiden at det er viktig å leke sammen, dele osv, oppmuntre til felles lek og sånn.. Dere må vel bare hive dere med i leken og leke sammen med henne, la henne vise at dere er flere om det? Slik dere alt har gjort? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...