Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eks sjefen min har svindlet meg for penger og skrevet "min" underskrift på kontrakten.

Altså sjefen har laget en ny kontrakt hvor det står at jeg kun er deltids medarbeider, når jeg egentlig var ansatt som fulltids og skrevet under med mitt navn forså å "late" som at det er meg som har skrevet det når vi begge vet at det er sjefens håndskrift.

Dette kan forresten bevises klatt og skyfritt.

Jeg har allerede kontaktet advokat men vurderer å anmelde dette itillegg.

Hva ville du ha gjort?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Anmeld, definitivt.

• Liker 16
Gjest Bella111
Skrevet

hadde ringt advokaten umiddelbart og så anmeldt.

• Liker 3
Skrevet

anmeldt. svindler er en svindler.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Skal sette meg inn i tanke boksen. Jeg har utrolig mange forskjellige beviser. Telefonsamtaler som har blitt tatt opp, meldinger m.m.

Det som sårer litt, er at en person kan lyve på den måten som sjefen gjør. Rett og slett motbydelig.

ts

AnonymBruker
Skrevet

hadde ringt advokaten umiddelbart og så anmeldt.

Jo, jeg har gjort et grundig arbeid ang dette. Tatt bilder av meld osv. Så det blir lett dette.

Lurte bare på om det var en annen måte å "fikse" dette på. Har lest at slike ting kan man risikere 4 års fengsel for.

Men siden sjefen synker til et barnslig og uproff nivå, er det vel ingen annen utvei??

Må si at jeg blir uvel av slik oppførsel.

ts

Gjest Lille-pus
Skrevet

Tråden ryddet for spekulasjoner rundt trådstarters identitet.

Lille-pus (mod)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Flere råd mottas gjerne. :)

Gjest Cessie
Skrevet

Du må selvfølgelig anmelde. Kan sjefen ha gjort det samme mot andre ansatte? Og kan du eventuelt finne det ut? Da kan dere anmelde sammen. Hvis sjefen ikke blir stoppet, kommer flere til å oppleve det samme som deg.

• Liker 2
Skrevet

Anmeld. Må være mulig å se på underskriften at den er forfalsket? Er vel ingen som klarer det 100%. Men du har jo uansett andre beviser, så du har nok en god sak :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fire års fengsel? :skratte:

AnonymBruker
Skrevet

Anmeld. Må være mulig å se på underskriften at den er forfalsket? Er vel ingen som klarer det 100%. Men du har jo uansett andre beviser, så du har nok en god sak :)

Ja, man ser det lett at det er sjefens underskrift. Lengre opp så har h*n skrevet sitt navn også, og det er helt samme skrift som der mitt navn står.

Pluss h*n har skrevet min underskrift på timelisten, hvor h*n også har innrømmet dette. Det h*n ikke viste var at tlf samtalen ble tatt opp.

ts,

• Liker 1
Skrevet

Ja, man ser det lett at det er sjefens underskrift. Lengre opp så har h*n skrevet sitt navn også, og det er helt samme skrift som der mitt navn står.

Pluss h*n har skrevet min underskrift på timelisten, hvor h*n også har innrømmet dette. Det h*n ikke viste var at tlf samtalen ble tatt opp.

ts,

Haha, hvor dum er det mulig å bli. Du har en vanntett sak, og sjefen din har driti seg loddrett ut. Er usikker på om samtalen kan brukes som bevis, mener å ha lest at begge må vite at den blir tatt opp. Men det gjør jo ikke noe for du har skriftlige bevis :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fire års fengsel? :skratte:

Eg har sett at det kan gå så langt at det blir 6 år.

Skrevet

Hvorfor skal du tenke på det? Er da bare å kontakte advokat og anmelde saken det.

Gjest Nuppdupp
Skrevet

:skratte:

Hva er det du ler sånn av? Det er inntil 4 år, men blir sikkert veldig sjeldent så mye. Han får nok en bot.

AnonymBruker
Skrevet

ts,

Ja, hadde bare sjefen din vært like "smart" som deg ts.. :popcorn:

Skrevet

Det h*n ikke viste var at tlf samtalen ble tatt opp.

ts,

Ulovlig overvåkning og opptak uten samtykke gjelder ikke som bevis i norge, så jeg håper du har noe mere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...