Gjest anonym Skrevet 18. mai 2012 #1 Skrevet 18. mai 2012 gi meg en god grunn til at jeg ikke skal gjøre det
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2012 #2 Skrevet 18. mai 2012 det kan jeg ikke. Det er jo ditt valg, du kan jo ikke laste det over på andre. 3
zebra Skrevet 18. mai 2012 #3 Skrevet 18. mai 2012 Det finnes veldig mange andre måter å få utløp for følelsene sine. For mange er kutting en kortsiktig måte å håndtere vonde følelser. Veldig mange angrer også i ettertid. 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2012 #4 Skrevet 18. mai 2012 gi meg en god grunn til at jeg ikke skal gjøre det Det er nok desverre ditt eget ansvar hva du velger å gjøre. Du vet nok at du kommer til å få mange medlidende meldinger om at du er verd noe, og slikt, men det får du ikke av meg. Det kan du få på en annen måte. Ved å stille det spørsmålet skyver du ansvaret for dine handlinger over på andre mennesker, og det er dårlig gjort. 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2012 #5 Skrevet 18. mai 2012 En god grunn: Det er jævlig kjipt når du i ettertid må svare for hva de arrene kommer fra! Trust me.
Thomasine Skrevet 18. mai 2012 #6 Skrevet 18. mai 2012 Syns det er rart at slike innlegg som trådstarter her har ikke blir slettet av en moderator??? Søk hjelp er det eneste rådet du får av meg!
Gjest Vodka Skrevet 18. mai 2012 #7 Skrevet 18. mai 2012 Arr er stygt og pinlig. Løp deg en tur ut med musikk i ørene heller.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2012 #8 Skrevet 18. mai 2012 gi meg en god grunn til at jeg ikke skal gjøre det Hva vil du oppnå da? Oppmerksomhet? 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2012 #9 Skrevet 18. mai 2012 en god grunn - du vil mislike arrene senere når du har jobbet deg ut av dette ta fram støvsugeren og vaskebøtta og vask huset/leiligheten som en hvirvelvind med høy og rask musikk, bli skikkelig svett og etterpå gi deg selv en klapp på skuldra fordi du ikke kuttet deg men gjorde noe annet i stedet håper du får kommet deg ut av selvskadingen
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2012 #10 Skrevet 18. mai 2012 du får stygge arr. jeg har de selv, ikke spesiellt pene.
Kraula Skrevet 18. mai 2012 #11 Skrevet 18. mai 2012 Her er 13. http://www.buzzfeed.com/mjs538/13-simple-steps-to-get-you-through-a-rough-day
Kraula Skrevet 18. mai 2012 #12 Skrevet 18. mai 2012 Og her er en til. http://www.buzzfeed.com/daves4/text-from-dog-is-the-best-tumblr-about-text-messag?ref=13things
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2012 #13 Skrevet 18. mai 2012 Hva vil du oppnå da? Oppmerksomhet? Vet du at de fleste ikke er ute etter oppmerksomhet når de kutter seg? De fleste gjør det for at smerten på innsiden er så hinsides stor at de må få det ut på en eller annen måte. Sånn er det for de aller fleste som sliter med selvskading. Ikke ta alle sammen under en kam, er du snill.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2012 #14 Skrevet 18. mai 2012 Fordi jeg, og mange andre, automatisk tenker at du er en 14 år gammel jente som ønsker oppmerksomhet. Ikke vondt ment.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2012 #15 Skrevet 18. mai 2012 Trådstarter - si 1 god grunn til å kutte deg selv. Det finnes ingen god grunn til å kutte seg selv. Alt du oppnår er stygge arr.. Og blikk/kommentarer fra andre mennesker som kommer til å dømme deg for din fortid. Slutt med selvskaing nå, det finnes andre måter å få utløp for følelsene og tankene sine på.. (med mindre du ikke er ute etter oppmerksomhet da)
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2012 #16 Skrevet 18. mai 2012 Vet du at de fleste ikke er ute etter oppmerksomhet når de kutter seg? De fleste gjør det for at smerten på innsiden er så hinsides stor at de må få det ut på en eller annen måte. Sånn er det for de aller fleste som sliter med selvskading. Ikke ta alle sammen under en kam, er du snill. Det heter å skjære alle over en kam sånn til informasjon
Minsten Skrevet 18. mai 2012 #17 Skrevet 18. mai 2012 Visst jeg var deg hadde jeg kjøpt meg en bok. Skriv ned alt du føler, rett ut. Drit i om det høres teit ut, bare få det ut. Ingenting er verre enn å gå rundt med så mange tanker at en ikke klarer å tenke en hel tanke.. Etterpå, visst du er redd noen skal lese det. Brenn det, riv det i stykker, spiller ingen rolle. Bare få tankene ut fra hodet!! Du er ikke alene i verden om å ha sånne tanker, det må du aldri tro. Å uansett hvor vondt du har det akkurat nå, lover jeg deg det blir bedre.. Klem
Rainbow Skrevet 18. mai 2012 #18 Skrevet 18. mai 2012 Tråden stenges. Vi tillater ikke tråder om selvskading her på Kvinneguiden, fordi vi ikke vet hva slags svar du kan få. Vi anbefaler heller at du tar kontakt med Mental Helse eller på telefon 116 123. Rainbow81, mod. 1
Fremhevede innlegg