Gå til innhold

Ble nesten kastet ut av butikken

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg handler så liker å se godt på varene for å se om de er i orden og sånt, jeg ser også på innholdet for det er ting jeg ikke tåler. I dag så kom en som jobbet i butikken bort til meg og kjeftet på meg og sa at "enten får du kjøpe eller så får du dra deg ut av butikken, dette er ikke noe biblotek". Er det noe regler mot dette i en butikk da? Dette har heller aldri skjedd før. Jeg står ikke der med forstørrelsesglass heller og jeg legger det jo fort og forsiktig tilbake i gjen.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ringt rett til hovedkontoret til buttiken!

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

jeg har et spm...var klokken over stengetid eller ikke?

• Liker 1
Skrevet

Hva slags butikk var dette? Er jo ganske vanlig å ville vite hva ting inneholder, uansett om det er mat, kosmetikk eller materiale på klær.

AnonymBruker
Skrevet

Kunder som bruker mye tid og kikker på ting lenge er et klassisk kjennetegn på forsøk på naskeri, så "alarmen" gikk nok av hos den butikkansatte.

Det er ikke regler, men jeg har iallefall vært ansatt på steder der vi skal kontakte kunder som oppfører seg sånn og spørre om de trenger hjelp, og i større type butikker si at hvis de ikke skal ha noe så må de gå ut.

Men lang tid er jo relativt, og det er jo ikke spesielt hyggelig for deg når du ikke hadde "skumle hensikter" i det hele tatt, og den ansatte velger å formulere seg sånn. Tror han bare har gjort et uheldig forsøk på å gjøre jobben sin:) Hvis det skjer igjen kan du jo bare spørre om det du står og lurer på, så blir vedkommende sikkert forlegen og hjelper deg mer enn gjerne.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

jeg har et spm...var klokken over stengetid eller ikke?

Med mindre ikke butikken stenger tidlig i dag, nei. Det var i 12.30-13 tiden ca i dag.

• Liker 1
Skrevet

Den personen har ikke noe med å jobbe i butikk i hvertfall. Makan til oppførsel.

Jeg opplevde noe lignende da jeg var 18år. Var sammen med ei venninne i en leiesjappe og brukte lang tid på å bestemme oss for hvilken film vi skulle leie. Dama bak disken ble tydeligvis irritert og sa at hvis vi ikke skulle ha noe, så fikk vi se til å komme oss ut.

Frista ikke så veldig å komme tilbake dit senere. Mulig hun trodde vi skulle stjele noe eller noe sånt. Men man oppfører seg ikke slik mot kunder. Skulle ønske jeg hadde mot til å klage på henne da.

Vet om ei som ble trakkasert av ei kassadame som ikke likte henne av en eller annen grunn. Hun oppdaget ved en tilfeldighet at denne kassadama satt på et internettsamfunn og baksnakket og spredde ondsinnede og falske rykter om henne (begge er fra et lite sted hvor de fleste kjenner eller kjenner til hverandre)og skrev blant annet at hun skulle prøve å svindle henne for ekstra penger ved å taste inn en vare eller pose for mye. Dette ble det tatt printscreen av og sent til sjefen til kassadama. Hun hadde ikke jobb lenger etterpå for å si det sånn.

• Liker 5
Skrevet (endret)

Så lenge man ikke står i veien for noen så ser jeg ikke problemet. Jeg sjekker ofte innholdsfortegnelsen på produkter selv, og hadde ikke akseptert å blitt snakket til sånn av en butikkansatt.

Endret av Chance
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kunder som bruker mye tid og kikker på ting lenge er et klassisk kjennetegn på forsøk på naskeri, så "alarmen" gikk nok av hos den butikkansatte.

Det er ikke regler, men jeg har iallefall vært ansatt på steder der vi skal kontakte kunder som oppfører seg sånn og spørre om de trenger hjelp, og i større type butikker si at hvis de ikke skal ha noe så må de gå ut.

Men lang tid er jo relativt, og det er jo ikke spesielt hyggelig for deg når du ikke hadde "skumle hensikter" i det hele tatt, og den ansatte velger å formulere seg sånn. Tror han bare har gjort et uheldig forsøk på å gjøre jobben sin:) Hvis det skjer igjen kan du jo bare spørre om det du står og lurer på, så blir vedkommende sikkert forlegen og hjelper deg mer enn gjerne.

Lurer veldig på hva slags steder dette er? Kunne du vært så grei å fortalt det?

Det er veldig ufint å mistenke/beskylde kunder for nasking!! Da er det bedre å la noen skyldige slippe unne enn å beskydle uskyldige!

• Liker 1
Skrevet

Jobber selv i stor dagligvarebutikk-kjede, og det å sende en handlende kunde ut av butikken for å sjekke innholdsfortegnelsene ville glatt gitt noen en kraftig(!) advarsel her hos oss.

Ville sagt ifra til daglig leder eller sjef neste gang jeg var innom, forklart historien din, slik at den ansatte kan bli fortalt av sjefen at det er ikke slik man behandler kunder. Man kan heller ikke annta at folk skal stjele om de leser innholdsfortegnelsene. Ingen har stjålet noe før de har gått forbi kassa uten å betale varen.

Så sørg for at leder/sjef får vite dette. En slik hendelse kan fort gjøre at usikre kunder aldri setter en fot innenfor døra igjen = tapt business, dermed en veldig alvorling ting å gjøre av den ansatte.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er snakk om en større matbutikk og en mindre butikk med dilldall som jenter i 14-15års alderen gjerne plukker med seg. Begge stedene var utpreget plaget med nasking, og svinnet ble så stort at de "måtte" innføre drastiske tiltak. Har ingen mening om hvorvidt det er riktig å gjøre det, for det er utrolig frekt å snakke til kunder som ikke har de intensjonene på en sånn måte, samtidig ser jeg at de føler de må gjøre noe når svinnet bare øker og øker. Jeg var aldri komfortabel med å si de tingene selv, men særlig ungdomsgjenger måtte vi bare snakke til når de oppholdt seg lenge i matbutikken uten å gjøre tegn til å kjøpe noe, ellers ble vi konfrontert med at vi lot være.

Lurer veldig på hva slags steder dette er? Kunne du vært så grei å fortalt det?

Det er veldig ufint å mistenke/beskylde kunder for nasking!! Da er det bedre å la noen skyldige slippe unne enn å beskydle uskyldige!

Skrevet

Har jobba i butikk jeg også og vi ble ikke lært opp til å hive ut folk om de ikke ville ha noe. Med mindre vi faktisk tok de på fersken i å stjele.

Jeg pleier å gå i butikker å bare se en gang i blant jeg også uten noen planer om å kjøpe noe. Hadde blitt rimelig pissed om jeg skulle ha blitt bedt om å forlate butikken pga. det. Det er vel ikke kjøpetvang?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Med mindre ikke butikken stenger tidlig i dag, nei. Det var i 12.30-13 tiden ca i dag.

okei.da ville jeg helt klart sendt en klage!!!!

AnonymBruker
Skrevet

Er snakk om en større matbutikk og en mindre butikk med dilldall som jenter i 14-15års alderen gjerne plukker med seg. Begge stedene var utpreget plaget med nasking, og svinnet ble så stort at de "måtte" innføre drastiske tiltak. Har ingen mening om hvorvidt det er riktig å gjøre det, for det er utrolig frekt å snakke til kunder som ikke har de intensjonene på en sånn måte, samtidig ser jeg at de føler de må gjøre noe når svinnet bare øker og øker. Jeg var aldri komfortabel med å si de tingene selv, men særlig ungdomsgjenger måtte vi bare snakke til når de oppholdt seg lenge i matbutikken uten å gjøre tegn til å kjøpe noe, ellers ble vi konfrontert med at vi lot være.

Bullshit!!

Buttikker taper enda mer penger om de jager vekk kundene sine!

• Liker 1
Gjest Nuppdupp
Skrevet

Var det kiwi? De er lei av folk som ser på datovarer for å få dem gratis. Det har jeg iallefall sett tråder om her på kg. Gå tilbake i dag eller i morgen og si du skal snakke med sjefen. Så sier du hva som skjedde.

Gjest avocadoen
Skrevet

Jeg har jobbet i butikk som har solgt skruer o.l før, og når folk åpnet pakkene med skruene oppi, måtte vi bare kaste hele pakka om det var en skrue for lite oppi. Dette taper butikken massevis på og er svært irriterende for oss som jobber der. Men det er spørs hva du har åpnet egentlig. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...