Gå til innhold

50/50 og " holde på " barna..


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Tenker at de tilfellene jeg vet om er tilfeldig at det er denne delingen eller er det kanskje slik flere opplever det?

Har en venninne og en svigerinne som har slik deling på barna. Når de først har barna er de aldri med på noe. Ukene de ikke har barna snakkes det mye om alt de skal gjøre neste gang. Jeg er selv glad i å være ute. Ake, ski, turer, båling, fjæra osv. Det skrytes av hvor de gleder seg til å være med, men når de først "får" barna sitter de inne. Koser seg med film, mat og godteri spesielt den ene parten her. Det er liksom lørdag hele uken kan det virke som. Nabobarna ringer på men de blir aldri med ut.

Vi bor alle i samme gata og igår var jeg hos en annen nabo igjen. Og da fikk jeg høre at hun igjen hadde snakket med noen andre og det var utrykt bekymring fordi disse barna aldri er ute.

Ble kanskje rotete dette og får sikkert høre at jeg skal passe mine egne saker men jeg lurer bare på om dette er "normalt". Jeg er selv alenemor men uten samværsordning slik at jeg bestandig har hatt 100% omsorg. Har derfor ikke kjent på dette og ikke hatt behov for å falle for fristelsen til å leve etter utrykket "sirkuspappa".

Og når naboer sier de er bekymret. Er dette bekymringsverdige forhold eller er jeg bare sær siden jeg selv liker være masse ute?;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper ikke dette er normalt... :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og den andre foreldren har annenhver uke, og ungene har sitt liv enten de hos mor eller hos far. Dvs normale ettermiddager med lekser, middag, kompiser, treninger/kamper osv.. I tillegg har jeg møter både gjennom jobb, FAU, foreldremøter i skole/ idrett og vennebesøk, fellesturer mm, og det samme vet jeg det er de ukene jeg ikke har ungene.

Jeg ser at jeg legger litt mer tilrette for mat som de ønsker de ukene ungene er her,men der går grensen for "sirkus" her i huset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

barn som jeg kjenner som bor slik har det ikke bra. barna har ingen heim og blir flyttet rundt og har ikke fotfeste. foreldrene gleder seg til barne fri og barna har ingen gleder.

syns ikke denne ordningen er bra for barn,self. noen få. men hvem vil bo en uke i ett hus med noen regler og en uke i ett annet hus med andre regler?? dette er foreldre egoisme på hogt plan. ungene får ikke den trygge heimen dem fortjener,for foreldrene tenker bare på seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle folk som er utemennesker. Sånn er det bare.

Når det er sagt så mener jeg at en 50/50 fordeling er en ordning som er laget til for foreldrenes beste. Og det er helt feil, det er barna som skal være i fokus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...