Gå til innhold

17 mai = bråk så mye dere vil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg må si jeg er rimelig oppgitt over lydnivået man skal måtte tolerere av unger på 17. mai. Disse 17mai tutefløytesakene, herregud for en støy! Det er jo helt til å bli gal av. Vi var så heldige å ha nogenlunde være ute, så vi prøvde å ha besøket ute på terassen. Det gjorde naboen også. Med ørten unger, som hylte og skrek og fløytet så jævlig hele tiden at vi til slutt måtte flytte besøket inn, det var ikke værendes ute.

Jeg observerer det samme andre steder. På 17 mai skal ungene ha så støyende leker som overhodet mulig, og fritt frem å bruke dem.

Lar dere ungene deres holde på slik, og i så tilfelle, hvorfor? Hvorfor teller ikke normal folkeskikk og hensyn til omgivelsene på 17?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Ungene mine får ikke lov til å bråke så mye de vil 17 mai. Fløyteting er mer eller mindre forbudt hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke så ille her på 17.mai, men jeg bor ikke langt unna en barneskole, og fy som de kan bråke! Av og til er jeg bare nødt til å kikke ut vinduet for å se om det ikke er noen som kanskje har skadd seg.

Skjønner ikke at foreldrene ber barna ro ned på bruken av bråkete leketøy...Det gjelder vel bare når de er hjemme?

Dette har ikke bare om barn å gjøre,men alle type folk som skal hyle og bråke så mye at det er alt man hører i 15 minutter i strekk. AU.

(Må legge til at som oftest er barna snille og gode, og har gode foreldre :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest notetur nomen

Ja, det er grusomt med glade, levende unger på barnas dag, som fløyter og har det artig og feirer nasjonaldagen. Barn skal sees og ikke høres! :kjefte:

:ironi:

Én dag i året må man tåle noen barn som blåser i plastikkinstrumenter og lager litt støy.

Jeg tviler på at besøket ditt led noen nød.

Hvilket forhold har du til russ, forresten? :plystre:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var barn fikk vi blodkjeft om vi bråkte for mye. Pussig nok kan jeg likevel huske at vi hadde det gøy på 17 mai likevel.. Det er fullt mulig å ha det gøy uten å løpe rundt og skrike så høyt man kan, og blåse i tidenes mest bråkete leke.

Jo, besøket mitt led nød. Vi måtte sitte inne en fin vårdag, fordi det var så mye støy fra naboene at det ikke gikk an å føre en samtale ute. Det var faktisk ganske kjipt, spesielt når vi hadde pyntet og greier ute, og gjestene ble irriterte av bråket.

Hvorfor MÅ ungene bråke for å ha det gøy da? Kan du ikke tenke deg noen andre aktiviteter som er gøye?

Og hvorfor skal ikke voksne få ha en kjekk 17 mai også? Det er grunnlovsdagen, ikke "barnas dag". BÅDE barn og voksne skal ha det kjekt. Hvorfor må ungene få lov til å bråke så innforjævlig akkurat den dagen vi feirer grunnloven?

Jeg har aldri opplevd russ som støyer slik på dagtid, faktisk. Skjønner ikke helt hva russen har i diskusjonen å gjøre?

Ja, det er grusomt med glade, levende unger på barnas dag, som fløyter og har det artig og feirer nasjonaldagen. Barn skal sees og ikke høres! :kjefte:

:ironi:

Én dag i året må man tåle noen barn som blåser i plastikkinstrumenter og lager litt støy.

Jeg tviler på at besøket ditt led noen nød.

Hvilket forhold har du til russ, forresten? :plystre:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en forskjell på å ha det gøy og bråke til det uendelige.

Trodde det var Norges dag jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må si jeg er rimelig oppgitt over lydnivået man skal måtte tolerere av unger på 17. mai. Disse 17mai tutefløytesakene, herregud for en støy! Det er jo helt til å bli gal av. Vi var så heldige å ha nogenlunde være ute, så vi prøvde å ha besøket ute på terassen. Det gjorde naboen også. Med ørten unger, som hylte og skrek og fløytet så jævlig hele tiden at vi til slutt måtte flytte besøket inn, det var ikke værendes ute.

Jeg observerer det samme andre steder. På 17 mai skal ungene ha så støyende leker som overhodet mulig, og fritt frem å bruke dem.

Lar dere ungene deres holde på slik, og i så tilfelle, hvorfor? Hvorfor teller ikke normal folkeskikk og hensyn til omgivelsene på 17?

Noen foreldre vil ikke lære barna at man skal ta hensyn til naboer.

En mor sa (bor i rekkehus) bråk får de bare finne seg i,så lenge de bor der det bor barn.

Nei, naboer skal ikke finne seg i det. Barn kan ha et høyt lydnivå,men man har naboer. Naboer som slapper av i solen, tar seg en kaffe ute,men det er et helvete hos naboen.

Lær unger å dempe seg, slik blir det trivelig for alle.

Disse foreldrene, er de som sutrer først når ungene er blitt store

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chiki

Jenta mi var strålende fornøyd med en sann hun holder i hånden som snurrer i vinden, glad jeg ikke kjøpte en blåse eller lignende, man kan jo bli tulen av samme lyden opp og opp igjen!

Synes det er greit å ha det gøy og lage lyd i toget, er jo ofte konkuranse mellom klassene å bli hørt mest. Og på skoleplassen etterpå. Men når man kommer hjem å naboene sitter i hagen for å hygge seg og spise god mat synes jeg man kan senke lydnivået litt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt vannvittig hva folk kan prestere å klage på nå til dags...

La nå unger få være unger den ene dagen i året med is, pølser, brus, ballonger, sang og leker. Jeg ville blitt mer deprimert hvis jeg ikke hørte barnelek på 17.mai!

Og vær nå glad for at de kun løper rundt med fløyter ennå på dagtid, blir værre om noen år når det er høy musikkføring og høyt alkohol-inntak som gjelder :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...