Karmosin Skrevet 22. mai 2012 #21 Skrevet 22. mai 2012 Akkurat, dette skal sjekkes ut.Du husker ikke tilfeldigvis hva noen av de restaurantene heter? Peder Oxe, Huks Fluks og Skildpadden, i hvert fall. Jeg husker dessverre ikke alle jeg har spist på, men jeg har spist meg rundt hele torvet noen ganger :gjeiper:
hobbychef Skrevet 23. mai 2012 Forfatter #22 Skrevet 23. mai 2012 Peder Oxe, Huks Fluks og Skildpadden, i hvert fall. Jeg husker dessverre ikke alle jeg har spist på, men jeg har spist meg rundt hele torvet noen ganger :gjeiper: Så bra, og så morsomme navn,da gleder meg til å sjekke de ut....
ANONYM1987 Skrevet 23. mai 2012 #23 Skrevet 23. mai 2012 Hei annbefaler Hotel Phoenix http://www.phoenixcopenhagen.dk/ et fantastisk hotell med gangavstand til nyhavn strøget slottet og mye mer å se på. Annbefaler båt turene fra nyhavn de er utrolig sjekke å ta for å få med seg byens historie,, ellers er faktisk en liten tur innom Imperial den store kinoen i byen absolutt verdt å få med seg kansje en 3D film:) .. Cafe Norden midt på strøget er veldig kjent og maten smaker himmelsk.
hobbychef Skrevet 23. mai 2012 Forfatter #24 Skrevet 23. mai 2012 Hei annbefaler Hotel Phoenix http://www.phoenixcopenhagen.dk/ et fantastisk hotell med gangavstand til nyhavn strøget slottet og mye mer å se på. Annbefaler båt turene fra nyhavn de er utrolig sjekke å ta for å få med seg byens historie,, ellers er faktisk en liten tur innom Imperial den store kinoen i byen absolutt verdt å få med seg kansje en 3D film:) .. Cafe Norden midt på strøget er veldig kjent og maten smaker himmelsk. Takk så mye, Anonym1987. Båttur, ja, det hadde jeg ikke tenkt på en gang.Her blir det mye å søke på og diverse prioriteringer.
Sails Skrevet 24. mai 2012 #25 Skrevet 24. mai 2012 Hei annbefaler Hotel Phoenix http://www.phoenixcopenhagen.dk/ et fantastisk hotell med gangavstand til nyhavn strøget slottet og mye mer å se på. Annbefaler båt turene fra nyhavn de er utrolig sjekke å ta for å få med seg byens historie,, ellers er faktisk en liten tur innom Imperial den store kinoen i byen absolutt verdt å få med seg kansje en 3D film:) .. Cafe Norden midt på strøget er veldig kjent og maten smaker himmelsk. Å kalle det et fantastisk hotell vil være å ta i litt for mye, synes jeg. Absolutt et koselig og bra hotell, og liker spesielt det at du føler deg litt mer hjemme der enn på store upersonlige hotell, men de slitte rommene og hotellet generelt samt dårlig frokost trekker ned. Vi kom ganske nylig hjem fra København, og vi bodde på First Hotel skt. Petri. Et nokså moderne og sentralt hotell med fine rom og stor og god frokost. Kan absolutt anbefale det. Vi har vært i København nesten hvert år, og bodd på blant annet Phoenix. Skt. Petri vil jeg påstå var den beste hotellopplevelsen så langt etter Hotel d'Angleterre (som nå desverre er stengt mens det pusses opp)
FruLuna Skrevet 24. mai 2012 #26 Skrevet 24. mai 2012 Jeg vil anbefale å spise på Madklubben: Link. Jeg har bare vært på den i Store Kongensgade (Bistro-de-luxe), men liker konseptet deres. Maten er veldig god og flott anrettet, men til fornuftige priser. Veldig god service uten at det blir for stivt. Men de har ikke så mange retter å velge mellom (noe jeg ser på som et kvalitetstegn) - så dere kan jo sjekke ut menyen på forhånd hvis noen av dere er kresne. Her bør det reserveres bord hvis det er aktuelt. Danhostel er et overraskende bra alternativ hvis dere vil spare inn litt penger på overnatting. Det ligger et i HC Andersens boulevard (ikke langt fra Tivoli) hvor dere kan få firemannsrom (to køyesenger) for 600-700 kr natten.
hobbychef Skrevet 24. mai 2012 Forfatter #27 Skrevet 24. mai 2012 Å kalle det et fantastisk hotell vil være å ta i litt for mye, synes jeg. Absolutt et koselig og bra hotell, og liker spesielt det at du føler deg litt mer hjemme der enn på store upersonlige hotell, men de slitte rommene og hotellet generelt samt dårlig frokost trekker ned. Vi kom ganske nylig hjem fra København, og vi bodde på First Hotel skt. Petri. Et nokså moderne og sentralt hotell med fine rom og stor og god frokost. Kan absolutt anbefale det. Vi har vært i København nesten hvert år, og bodd på blant annet Phoenix. Skt. Petri vil jeg påstå var den beste hotellopplevelsen så langt etter Hotel d'Angleterre (som nå desverre er stengt mens det pusses opp) Akkurat. Skjønner hva du mener. I hvilken prisklasse ligger de andre hotellene du nevner?
hobbychef Skrevet 24. mai 2012 Forfatter #28 Skrevet 24. mai 2012 Jeg vil anbefale å spise på Madklubben: Link. Jeg har bare vært på den i Store Kongensgade (Bistro-de-luxe), men liker konseptet deres. Maten er veldig god og flott anrettet, men til fornuftige priser. Veldig god service uten at det blir for stivt. Men de har ikke så mange retter å velge mellom (noe jeg ser på som et kvalitetstegn) - så dere kan jo sjekke ut menyen på forhånd hvis noen av dere er kresne. Her bør det reserveres bord hvis det er aktuelt. Danhostel er et overraskende bra alternativ hvis dere vil spare inn litt penger på overnatting. Det ligger et i HC Andersens boulevard (ikke langt fra Tivoli) hvor dere kan få firemannsrom (to køyesenger) for 600-700 kr natten. Kjempebra tips. Takk Fru Luna. Det med 4-mannsrom er helt uaktuelt. Du vet, mor, far og to jenter på 19 år.......
Sails Skrevet 24. mai 2012 #29 Skrevet 24. mai 2012 (endret) Akkurat. Skjønner hva du mener. I hvilken prisklasse ligger de andre hotellene du nevner? Skt. Petri har relativt mange forskjellige rom, du kan sjekke prisene her. Fra 1400 til mange tusen for suitene. Endret 24. mai 2012 av Sails
FruLuna Skrevet 24. mai 2012 #30 Skrevet 24. mai 2012 Kjempebra tips. Takk Fru Luna. Det med 4-mannsrom er helt uaktuelt. Du vet, mor, far og to jenter på 19 år....... Haha, jeg leste av en eller annen grunn at de var 9 år. Men da skjønner jeg veldig godt at det er uaktuelt
hobbychef Skrevet 25. mai 2012 Forfatter #31 Skrevet 25. mai 2012 Skt. Petri har relativt mange forskjellige rom, du kan sjekke prisene her. Fra 1400 til mange tusen for suitene. Takk, Sails.
hobbychef Skrevet 25. mai 2012 Forfatter #32 Skrevet 25. mai 2012 Haha, jeg leste av en eller annen grunn at de var 9 år. Men da skjønner jeg veldig godt at det er uaktuelt Ja, ikke sant? Forresten, FruLuna er et skikkelig bra nick......
mia83 Skrevet 4. juni 2012 #33 Skrevet 4. juni 2012 Flere tips til ting å gjøre/se? Ikke meningen å kuppe tråden din hobbychef.
hobbychef Skrevet 11. juni 2012 Forfatter #34 Skrevet 11. juni 2012 Flere tips til ting å gjøre/se? Ikke meningen å kuppe tråden din hobbychef. No problem, mia83
Mischa Skrevet 22. juni 2012 #36 Skrevet 22. juni 2012 Anbefaler også Madklubben! Uformell stemning, men fine restauranter (har bare forsøkt Vesterbro). God mat til en billig penge og morsomt konsept. Ellers syntes jeg Retour Steak hadde fantastisk mat, men du bør like biff for det er nesten det eneste på menyen Nyhavn 14 hadde god pizza og realtivt rimelig 3-retters. Vi bodde på Copenhagen Island hotell og det var fine rom, høy standard og veldig hyggelig i sommermånedene, eneste minuset er at det er litt langt å gå til kjernen av sentrum (Ca 20 minutter), men kun ett stopp med metro.
hobbychef Skrevet 9. juli 2012 Forfatter #37 Skrevet 9. juli 2012 (endret) Da vil jeg bare si at turen ble vellykket,litt demper med alt regnet : , men alt i alt en fin tur. Vi bodde på Richmond hotell, 3 stjerner, som lå veldig sentralt og til en grei pris.Vi var 4 med to dobbeltrom i 3 døgn for 6000 kroner. De hadde også en bra frokost og grei størrelse på rommet.Kona ble ihvertfall fornøyd med overraskelses-turen .Det blir nok en retur til kongens by, ja, da uten våre to jenter på 19 år Endret 9. juli 2012 av hobbychef 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå