Gå til innhold

Gode snille vakthunden min:)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du kan mene hva du vil om meg og mine hundekunnskaper. Men å applaudere en hund som biter utfra beskrivelsen som gis over synes jeg blir helt feil. At du mener noe annet, mener jeg sier noe om dine hundekunnskaper, men verken dine eller mine hundekunnskaper har noe med saken å gjøre.

du har jo ikke egen hund engang, så jeg skjønner ikke helt hvorfor du diskuterer på dyreforumet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

OK, kanskje det. Men da blir vel saken henlagt av mangel på ressurser. Politiet har nemlig bare ressurser til å trampe i stykker 17. maiballonger og til å ta folk som sitter på en benk med ei flaske pils. ;)

*facepalm*

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

du har jo ikke egen hund engang, så jeg skjønner ikke helt hvorfor du diskuterer på dyreforumet?

Såvidt jeg kan se av reglene på dette forumet, kan jeg diskutere akkurat hvor jeg vil og når jeg vil her inne. Har vi ikke nok med denne dumme hersketeknikken inne på barn og familie forumet :klo:

:riste:

Endret av Wolfmoon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dette tilfellet synes jeg det er HELT greit og i orden at hunden biter fra seg. Hunden merker at eieren blir redd og skjønner at dette ikke er greit. Hvorfor skal ikke en hund få lov til å kunne gjøre noe i slike tilfeller? Hvor rettferdig er det å måtte avlive hunden etter slike hendelser? At hunden biter i dette tilfellet vil jeg sammenligne med at "jeg" hadde hoppet på raneren og slått han ned, skal man avlive meg også da? Nei dette synes jeg var en flink hund. Man vet vel aldri om raneren hadde hatt våpen og at hunden avverget at raneren rakk å ta opp feks. en pistol.

Men det er ikke greit å ha en ustabil og aggressiv hund blandt voksne og barn, det er to vidt forskjellige ting. Dette var ett "ekstremt" tilfelle og siden hunden er ett flokkdyr vil den selvfølgelig vokte lederen sin. Hva hadde man ikke gjort for hunden sin dersom noen hadde vært slemme mot den? Jo jeg vet hva jeg hadde gjort, jeg hadde vel sørget for at personen som skadet "barnet" mitt hadde ligget ganske så livløs på bakken. Jeg er så utrolig lei av mennesker som tror at en hund skal finne seg i ALT, selvfølgelig en oppdragen hund skal tåle det meste, MEN den skal ikke ta i mot vold uten å kunne si ifra, det synes jeg bare er hundens rett. Hunden kan faktisk ikke snakke og den må få lov til å forsvare seg. Dette er min mening da, mange meninger her:) Det er like mange meninger som det er mennesker!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink bisk!

Vil ikke kuppe tråden, men kunne hunden faktisk blitt avlivet? Det er jo ikke snakk om et uprovosert angrep.

Den kunne blitt avlivet, men det blir faktisk sett på med litt skjønn om det er en farlig situasjon... Hvis bikkja hadde flydd på raneren hadde det vært noe annet, men et lite glefs trur jeg neppe hadde gjort at hunden hadde blitt avlivet. Kanskje en bot!

De som har skrevet her at angrepet var uprovosert burde studere litt mer hundepsykologi først =P Hunden min merker på meg om jeg misliker et menneske og begynner automatisk å mislike samme menneske. Han som mamma var sammen med før kunne ikke bevege seg utenfor stallen når hunden sto inni en boks uten at han begynte å knurre =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hørte et svakt knurr men tenkte ikke over det før hylet kom:)

NB hunden min er svært snill og kosete mot folk flest,faktisk så kan mine barn klø og kose med den:) mens andre fremmede barn og voksne kan klappe den og får en slikk på hånden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert! :)

Men litt sånn flisespikkete; bør ikke hunder signalisere før de biter? :klo:

De kan gi mange signaler først! Men vi mennesker er ikke flinke til å se dem alle.

Et lite blikk,hvordan hode forandrer stilling,stirrendes øyne,ører forrover,beinstilling osv.

Mye som kan bety advarsel,men som kan være vanskelig å oppfatte.

Et knurr betyr nødvendigvis ikke Pass deg jeg biter.Det er de signaler FØR knurret en skal se på.Men der trenger en av og til video,for å få med alt.

fant noen linker som kan forklare litt :

http://www.solveigtr.com/dempende-nor-tr.htm

http://dyresiden.no/hund/forsta-hundens-signaler/

Endret av Kårky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg kan se av reglene på dette forumet, kan jeg diskutere akkurat hvor jeg vil og når jeg vil her inne. Har vi ikke nok med denne dumme hersketeknikken inne på barn og familie forumet :klo:

:riste:

Nå er heller ikke innleggene dine fri for hersketeknikker akkurat. Selvfølgelig har du lov til å diskutere og mene hva du vil, men du kan ikke automatisk underkjenne andres erfaringer bare fordi du mener at det ikke er rett, spesielt hvis du ikke har erfaring på området selv. Hvis du ikke har hatt hund selv må du tåle at andre påpeker ditt manglende erfaringsgrunnlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Nå er heller ikke innleggene dine fri for hersketeknikker akkurat. Selvfølgelig har du lov til å diskutere og mene hva du vil, men du kan ikke automatisk underkjenne andres erfaringer bare fordi du mener at det ikke er rett, spesielt hvis du ikke har erfaring på området selv. Hvis du ikke har hatt hund selv må du tåle at andre påpeker ditt manglende erfaringsgrunnlag.

Jeg sier at det ikke nytter å sitte på nett og uttale seg om andre sine kunnskaper, fordi det blir påstand mot påstand og totalt unyttig. Det var et svar på et svar til meg.

Kanskje du burde tenke deg om før du trekker konklusjoner om andres erfaringsgrunnlag basert på en AB's innlegg på nett, som er basert på mine andre innlegg her inne. Hele min erfaring med hund kommer selvfølgelig ikke til uttrykk i noen innlegg på et nettforum. Men både hund og hundetrening interesserer meg.

Ellers har jeg hatt hund selv, jeg er oppvokst med hund. Heldigvis har hunden jeg er oppvokst med et veldig tydelig kroppsspråk og "stemme", det er mulig det er derfor jeg reagerer på en hund som utfra ts sitt hovedinnlegg ser ut til å bite noen uten noen form for advarsler.

Så nei, jeg vil fortsatt ikke oppmuntre det at en hund biter på måten det ble beskrevet i hovedinnlegget. Dere må mene hva dere vil om meg og mine hundekunnskaper, men for meg blir dette uansett feil. Men jeg ser at enkelte har raser som tydeligvis ikke er så "verbale" og med et så tydelig kroppsspråk, og advarer over lengre tid, slik som min hund.

Hadde dere forresten forsvart det like godt om ts f.eks. hadde blitt skremt av en person, som egentlig ikke var en trussel. La oss si at noen kommer brått på henne på kveldsturen og hun blir redd, er det greit om hunden biter da også :klo: Jeg bare lurer på hvor langt man strekker dette og forsvarer en hund som biter for å forsvare eieren? (Og nei, dette er ikke et forsøk på hersketeknikk eller fremstå bedre enn andre, etter å ha lest diskusjonen her inne så lurer jeg oppriktig på hvor langt dette kan strekkes).

Jeg ser at andre, med erfaring fra andre raser, tydeligvis trekker helt andre konklusjoner enn meg. Jeg ville aldri akseptert noe sånt fra min hund (og da snakker jeg altså om hunden jeg er oppvokst med).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...