Gå til innhold

Gode snille vakthunden min:)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var og tok ut penger av minibanken igår i byen, tok med meg voffsen min som var pyntet med 17 mai sløyfe på halsbåndet:) Mens jeg stod og tok ut penger hører jeg en stemme som truer meg for penger rett bak meg, men plutselig går stemmen over i et smertehyl, da har voffsen min glefset raneren i hånden, og bjeffer som en gal, raneren stikker av med en gang. :) Hunden reddet pengene mine og meg fra å bli ranet, skal kjøpe en saftig biff til den etter jobb idag:)

• Liker 28
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flink hund!!

Og jeg må legge til,flink raner som ikke anmeldte hunden.Da kunne den blitt begjært avlivet

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Visst han hadde anmeldt hunden min, så hadde jeg anmeldt han for ransforsøk og forklart slik det hang sammen kort og greit. Hunden har vært min trofaste følgesvenn i 10 år nå:)

• Liker 2
Gjest Raindrops
Skrevet

Flink bisk!

Vil ikke kuppe tråden, men kunne hunden faktisk blitt avlivet? Det er jo ikke snakk om et uprovosert angrep.

• Liker 1
Gjest Wolfmoon
Skrevet

Flink bisk!

Vil ikke kuppe tråden, men kunne hunden faktisk blitt avlivet? Det er jo ikke snakk om et uprovosert angrep.

Ikke uprovosert :klo: Jeg tviler på at hunden skjønte trusselen den fremmede kom med, og selv om jeg nok hadde blitt lettet selv, så hadde jeg nok satt meg ned for å se på adferden til hunden min hvis noe slikt hadde skjedd.

• Liker 1
Skrevet

Ikke uprovosert :klo: Jeg tviler på at hunden skjønte trusselen den fremmede kom med, og selv om jeg nok hadde blitt lettet selv, så hadde jeg nok satt meg ned for å se på adferden til hunden min hvis noe slikt hadde skjedd.

Da har du ikke mye peiling på hunder. Hunder er flokkdyr og TS og hunden er i samme flokk sett fra hundens øyne. Hunden forsvarte flokken sin rett og slett. En hund som har vært med menneske i 10 år kan lett lese kroppspråk og toneleie til et menneske på et grunnleggende nivå og dermed forstå om det er en trusselsituasjon.

• Liker 8
Gjest Wolfmoon
Skrevet

Da har du ikke mye peiling på hunder. Hunder er flokkdyr og TS og hunden er i samme flokk sett fra hundens øyne. Hunden forsvarte flokken sin rett og slett. En hund som har vært med menneske i 10 år kan lett lese kroppspråk og toneleie til et menneske på et grunnleggende nivå og dermed forstå om det er en trusselsituasjon.

Du kan mene hva du vil om meg og mine hundekunnskaper. Men å applaudere en hund som biter utfra beskrivelsen som gis over synes jeg blir helt feil. At du mener noe annet, mener jeg sier noe om dine hundekunnskaper, men verken dine eller mine hundekunnskaper har noe med saken å gjøre.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Du kan mene hva du vil om meg og mine hundekunnskaper. Men å applaudere en hund som biter utfra beskrivelsen som gis over synes jeg blir helt feil. At du mener noe annet, mener jeg sier noe om dine hundekunnskaper, men verken dine eller mine hundekunnskaper har noe med saken å gjøre.

Nå er dette et diskusjonsforum så mine og dine kunnskaper har definitivt noe å si.

En hund er ikke et menneske. En hund reagerer på hunders vis. Det er forskjell på en hund som er aggresiv og går til angrep på mennesker og en hund som går til angrep for å forsvare seg selv (les: flokken). Du skriver at du tviler på at hunden skjønte at den ble provosert. Selvfølgelig gjorde den det.

Hva så om hunden bet en gang i hånden? Enten får det bli totalforbund mot å ha hund eller så må man akseptere at hunder er hunder. Jeg ser ikke på bittet som noe værre enn om TS hadde prøvd å slå seg ut av situasjonen. Det er ingen grunn til å bli hysterisk bare fordi en hund biter.

Endret av pressplay
  • Liker 2
Skrevet

En hund etter mitt hjerte! Men desverre er det slik at en raner som er frekk nok til å anmelde forholdet kan gi hundeeieren mye bråk. Uansett, at en raner får smekk på fingeren av en hund synes jeg er helt på sin plass. For politiet er jo aldri der når man trenger dem, og blir raneren anmeldt er det stor sjanse for at anmeldensen henlegges "av mangel på bevis". Mens RANERENS anmeldelse IKKE henlenges. Norsk rettvesen tar nemlig mer hensyn til forbryteren, ikke offeret..

AnonymBruker
Skrevet

En hund etter mitt hjerte! Men desverre er det slik at en raner som er frekk nok til å anmelde forholdet kan gi hundeeieren mye bråk. Uansett, at en raner får smekk på fingeren av en hund synes jeg er helt på sin plass. For politiet er jo aldri der når man trenger dem, og blir raneren anmeldt er det stor sjanse for at anmeldensen henlegges "av mangel på bevis". Mens RANERENS anmeldelse IKKE henlenges. Norsk rettvesen tar nemlig mer hensyn til forbryteren, ikke offeret..

Alle minibanker har vel et overvåkningskamera. Det burde vel være nok bevis.

• Liker 3
Skrevet

Raneren må være ganske dum når han raner noen med hund :fnise:

• Liker 3
Skrevet

OK, kanskje det. Men da blir vel saken henlagt av mangel på ressurser. Politiet har nemlig bare ressurser til å trampe i stykker 17. maiballonger og til å ta folk som sitter på en benk med ei flaske pils. ;)

• Liker 2
Gjest _La Femme
Skrevet

Fantastisk historie!! :)

Hvilken hund var dette? Ser for meg en slags Rottweiler, eller noe i den duren som har et ekstremt vokterinstinkt overfor eieren sin, men det er jo stor sjanse for at jeg tar feil der også. Derfor må jeg spørre, hehe.

Til pass åt den frekke raneren. Tror nok ikke han tør å anmelde hunden din. "Hei jeg skal anmelde en hund som bet meg i går, utenfor en bank, mens jeg ranet eieren". Jeg er ganske sikker på at banker har overvåkningskameraer også.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det må jeg si.. :) Hva slags hund har du TS?

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Nå er dette et diskusjonsforum så mine og dine kunnskaper har definitivt noe å si.

En hund er ikke et menneske. En hund reagerer på hunders vis. Det er forskjell på en hund som er aggresiv og går til angrep på mennesker og en hund som går til angrep for å forsvare seg selv (les: flokken). Du skriver at du tviler på at hunden skjønte at den ble provosert. Selvfølgelig gjorde den det.

Hva så om hunden bet en gang i hånden? Enten får det bli totalforbund mot å ha hund eller så må man akseptere at hunder er hunder. Jeg ser ikke på bittet som noe værre enn om TS hadde prøvd å slå seg ut av situasjonen. Det er ingen grunn til å bli hysterisk bare fordi en hund biter.

Du har helt rett, dette er et diskusjonsforum, hvor våre kunnskaper uansett ikke kan etterprøves i noe annet enn det vi skriver her. Du mener jeg ikke har peiling på hunder, takk i lige måde. Der hadde diskusjonen stått om vi skal dra det ned på dette nivået. Derfor mener jeg det er totalt unyttig.

Jeg er ikke enig med deg i at man ikke kan sette grenser for akseptabelt hundehold. Du mener tydeligvis det er greit at hunden forsvarer det den oppfatter som en truende situasjon ved bitt, jeg mener det ikke er greit. Spesielt ikke i den situasjonen ts beskriver.

Og med situasjonen som ts beskriver mener jeg der hun sier at ranerens stemme går rett over i et smertehyl, uten at det fremgår at hunden advarer før den biter. Det er i seg selv relativt alvorlig i mine øyne. Men du må selvfølgelig være uenig med meg, og det kan godt hende ts bare har glemt å ta med advarselen.

Men igjen, uansett synes jeg ikke en hund som biter et menneske bør applauderes. Og igjen, du får bare være uenig med meg :)

Og i disse dager er det faktisk en grunn til å bli hysterisk når en hund biter, spesielt hvis du vil beholde hunden din og ikke få den vedtatt avlivet av politiet. Om ikke annet bør det være en god nok grunn til å se alvorlig på et bitt, uavhengig av foranledningen.

• Liker 2
Skrevet

Flink hund!!

Og jeg må legge til,flink raner som ikke anmeldte hunden.Da kunne den blitt begjært avlivet

Øh, nei? Hunden forsvarte eieren sin mot en potensiell trussel. En hund merker sånt med en gang, leser kroppspråket ditt.

Flink bissevovv!

• Liker 3
Skrevet

Øh, nei? Hunden forsvarte eieren sin mot en potensiell trussel. En hund merker sånt med en gang, leser kroppspråket ditt.

Flink bissevovv!

Joda.En får si dessverre har nye hundeloven gjort at hunder kan avlives om de biter .Selv om dette er i forsvar for eier.

ref : § 4. Alminnelige regler om sikring av hund. Vilkår for å la hund være løs " Hundeholderen skal påse at hunden ikke farer mot, hopper på, forfølger eller stiller seg i veien for folk som ikke godtar dette. Har en hund dette for vane, skal den bli holdt i bånd på steder som er åpne for allmenn ferdsel. "

OG :

§ 18. Avliving eller omplassering av en hund etter en eller flere uønskede hendelser

http://www.lovdata.no/all/tl-20030704-074-006.html

Er en grunn til at mange hundeeiere har protestert og at NKK har reagert.Loven gir ikke særlig beskyttelse av hunden

• Liker 1
Skrevet

Dette synes jeg er utrolig urettferdig.

Jeg hadde slakta den tjuven hvis han anmeldt hunden min for å forsvare meg mot tyveri.

Skrevet

Dette synes jeg er utrolig urettferdig.

Jeg hadde slakta den tjuven hvis han anmeldt hunden min for å forsvare meg mot tyveri.

Hehe er ikke uenig med deg jeg asså.Bare at den nye (fullstendig idiotiske) hundeloven er sån.

Ufattbart at om en hund bykser frem,kan folk som blir redde kreve tiltak.Forstår at folk kan bli redde ,men hopping er normalt ufarlig og ikke en aggressiv handling. (dog i tilfeller kan det være)

Men loven er alt for streng og har ikke særlig med slingringsmon for hunden.De har jo ikke egenverdi snart.GRRRR!

AnonymBruker
Skrevet

Fantastisk historie!! :)

Hvilken hund var dette? Ser for meg en slags Rottweiler, eller noe i den duren som har et ekstremt vokterinstinkt overfor eieren sin, men det er jo stor sjanse for at jeg tar feil der også. Derfor må jeg spørre, hehe.

Til pass åt den frekke raneren. Tror nok ikke han tør å anmelde hunden din. "Hei jeg skal anmelde en hund som bet meg i går, utenfor en bank, mens jeg ranet eieren". Jeg er ganske sikker på at banker har overvåkningskameraer også.

Det var en svær svart hunn Schaefer på 25 kilo:)! den heter Abby!

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...