Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har naturlige krøller som er veldig fine når håret har tørket etter vask, men når jeg grer håret blir det bare brusete. Bruker skum innimellom men har til nå ikke funner skum som ikke gjør håret stivt og ekkelt. Finnes det noe som kan brukes i tørt hår for å få frem krøller?

Eventuelt et skum som gjør håret naturlig, uten å bli stivt og ekkelt :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Raindrops
Skrevet

Henger meg på her. Jeg retter det stort sett ut fordi jeg sliter med å få krøllene til å holde seg fine.

• Liker 1
Skrevet

Jeg grer det ikke, det er hovedtrikset mitt ;)

Jeg børster håret før vask, men etter vask ordner jeg det bare med fingrene. Dermed blir det samlede, fine krøller, og jeg bruker minimalt med stæsj eller helst ikke noe.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg grer aldri håret mitt. Vasker det med spesialshampoo fra Devacurl, har i balsam og grer ut floker med fingrene, mens i dusjen. Etterpå klemmer jeg ut vann og tar i en egnet gel. Lar så håret lufttørke helt, før jeg kniper litt på krøllene. Da krystalliseres geleen og krøllene har ikke lenger en "wet-look" men blir flotte og fyldigere.

• Liker 2
Gjest Loverdose
Skrevet

Husk å ikke farge håret så ofte iallefall. Håret mitt er nesten helt dødt på grunn av så mye hårfarge, så krøllene mine har forsvunnet. :sukk: Nå er det bare brusete og helt forferdelig, så må rette det ut hver dag.

Gjest Raindrops
Skrevet

Mitt blir bustete selv om jeg ikke grer det :sukk:

• Liker 1
Gjest Surrehodet
Skrevet

Jeg bruker balsam og skyller ut i dusjen. Etter jeg har tørket det med håndkle klemmer jeg i balsam og lar det luft tørke.

Om jeg har hatt for mye balsam i grer jeg det med fingrene etter håret er tørt.

Om jeg ikke gjør dette blir det brusete om det er fukt i lufta, børsta har jeg ikke eid siden 80 tallet. :sjenert:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker bare kam til å gre håret mitt, og kun når jeg dusjer og skal ha håret vått. Det blir også mer brusete om jeg vasker det for ofte siden det tørker ut håret. Balsam tynger håret igjen, så det er ikke noen vits i å bruke ofte. Løsningen er derfor å bare vaske det en gang i uka, og så bruke minimalt med balsam for å gå kammen gjennom det. Etterpå tar jeg i bittelitt gel for å samle håret, men den tynner jeg ut med vann for å ikke få en for tung konsistens. Som regel lufttørker jeg håret, men om jeg ikke rekker å få det helt tørt, bruker jeg en slik føner med en "tallerken" foran og føner det litt under (bøyer meg fram og lat håret henge ned). Jeg har veldig tynt hår, så annenhver dag skyller jeg håret i dusjen. Håret har som regel best krøller sånn andre gangen jeg skyller det uten å vaske det.

AnonymBruker
Skrevet

Løsningen er derfor å bare vaske det en gang i uka

Du kødder nå ikke sant???

AnonymBruker
Skrevet

TS her. Jeg er nødt til å kamme den hver morgen hvis ikke ser det bare bustete ut. Grer det bare med kam men det blir fortsatt brusete.

Skrevet

Jeg bruker et eller annet antifrizz-produkt, gjerne Redken Glass Look i fuktig hår (klemmer det inn og lar lufttørke). Bruker av og til noen dråper i tørt hår for å definere krøllene litt bedre og kontrollere evt. småhår som stritter.

Men jeg dusjer håret med rent vann hver morgen (dusjer om kvelden, men da har jeg ingenting i håret), for om jeg bare grer tørt hår ser det ut som om jeg har sukkerspinn på hodet. :gjeiper:

Skrevet

Neineinei, man grer ikke tørt krøllete hår, det blir bare veldig stygt og "stort". Jeg har krøllete hår selv, og de eneste gangene jeg grer håret er før og etter dusj når jeg har vått hår, hvis jeg grer det tørt blir det ja ikke bra..

Annet enn det så anbefaler jeg deg å bruke hår skum fra define, den er veldig bra :) Uansett hvor bra eller dårlig et hårskum er, så kommer håret alltid til å bli klissete og stiv hvis du tar for mye eller fordeler ujevnt.

AnonymBruker
Skrevet

Neineinei, man grer ikke tørt krøllete hår, det blir bare veldig stygt og "stort". Jeg har krøllete hår selv, og de eneste gangene jeg grer håret er før og etter dusj når jeg har vått hår, hvis jeg grer det tørt blir det ja ikke bra..

Annet enn det så anbefaler jeg deg å bruke hår skum fra define, den er veldig bra :) Uansett hvor bra eller dårlig et hårskum er, så kommer håret alltid til å bli klissete og stiv hvis du tar for mye eller fordeler ujevnt.

Som sagt over her blir håret mitt veldig bustete og flokete om natten, og jeg dusjer ikke hver dag. Kan ikke gå rundt med mega "knulle-sveis"

Skrevet

Som sagt over her blir håret mitt veldig bustete og flokete om natten, og jeg dusjer ikke hver dag. Kan ikke gå rundt med mega "knulle-sveis"

Men du trenger jo ikke dusje bare for å fukte håret, det er jo bare å stikke hodet under hånddusjen. :)

Skrevet

Jeg har litt gel i håret mens det er vått, det samler krøllene og hindrer brusing :)

AnonymBruker
Skrevet

Men du trenger jo ikke dusje bare for å fukte håret, det er jo bare å stikke hodet under hånddusjen. :)

Tørker ikke det ut håret å skylle det hver dag?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har litt gel i håret mens det er vått, det samler krøllene og hindrer brusing :)

Ja men hva gjør du så dagen etterpå? Jeg vasker ikke håret hver dag og jeg må kamme det om morgenen.

Skrevet (endret)

Jeg har ganske langt hår med mye krøller.

Holder med de andre i at du IKKE må gre det med kam eller børste, bruk bare fingrene til å få orden på det om morgenen. Har du langt hår, grer du med fingrene fra undersiden og ut, og tar det verste på utsiden.

Jeg har brukt mange hårprodukter opp gjennom årene. Det jeg bruker nå er Wella shampoo for tørt hår (den gule), samt hårkur som jeg bruker som balsam. Deretter bruker jeg Wella sitt hårskum for krøller, da blir det ikke stivt og ekkelt, men får hold.

Jeg venter til håret er nesten tørt før jeg styler det. Bruker føhner for å få mer volum innerst, og for å glatte ut luggen. Deretter litt voks i tuppene på luggen og nedover ved ansiktet.

For meg er det et must med litt lengde på håret. Har jeg kort hår, er det mye jobb med krøller, men med langt hår, ser det bra ut nesten uansett. Og det holder fint med å gre det ut med fingrene hver morgen.

Jeg vasker håret ca 3 ganger i uka. Behøver ikke å skylle det i mellomtiden.

Endret av Majott
Skrevet

Ja men hva gjør du så dagen etterpå? Jeg vasker ikke håret hver dag og jeg må kamme det om morgenen.

Kan du ikke prøve å børste håret med bare fingrene for å løse floker? Ellers så kan du jo kjøpe en kam med bare noen få "tenner" som ikke er tett? Sånn her for eksempel.

Skrevet

Jeg grer aldri håret mitt. Vasker det med spesialshampoo fra Devacurl, har i balsam og grer ut floker med fingrene, mens i dusjen. Etterpå klemmer jeg ut vann og tar i en egnet gel. Lar så håret lufttørke helt, før jeg kniper litt på krøllene. Da krystalliseres geleen og krøllene har ikke lenger en "wet-look" men blir flotte og fyldigere.

Hvilken gel bruker du?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...