AnonymBruker Skrevet 18. mai 2012 #1 Skrevet 18. mai 2012 For ett år siden gikk jeg på en skole hvor jeg lagde et ganske stort bilde i fem eksemplarer. To av eksemplarene ble gitt i gave til min niese som skulle ha ett bilde hos hver forelder. Det ene bildet ble så lånt av meg igjen, så det kunne stilles ut på avgangsutstillingen. Der ble det hengende en stund, ettersom jeg gikk ut i full jobb etter skolen og ikke har hatt mulighet til å hente det før nå. Bildet har blitt oppbevart på kontoret til "rektor". Når jeg nå skulle hente det var ikke bildet der, det hang på veggen hjemme hos "rektor". Han har hatt lyst til å kjøpe bildet, men jeg har ikke villet selge det da han har tilbydd en alt for lav pris. Forklaringen hans nå var at han "trodde vi hadde kommet til enighet" uten at jeg noen gang har sagt ja til at han kunne kjøpe bildet. Om det så skulle selges, hadde han fått kjøpe ett av de andre eksemplarene som ikke allerede er gitt bort. Da jeg sa at vi ikke hadde noen avtale om det, sa han at han skulle ta av rammen på bildet (som jeg også har lagd) og sette det på ett av de andre eksemplarene. Jeg hadde nemlig ikke betalt for rammen (dette var første gangen jeg hørte noe om å betale for rammen, vi hadde egentlig fått lov til å ramme inn bildene til utstillingen gratis). Jeg sa at det kunne han ikke gjøre, og at jeg skulle betale for rammen. Så sa han at han måtte "se litt på hva som kunne gjøres" og så skulle han kontakte meg igjen når han hadde tatt med seg bildet på skolen igjen. Nå har det gått nesten to uker, og jeg har ikke hørt et ord. Får heller ikke kontakt med noen på skolen. Hva skal jeg gjøre?
Gjest Nuppdupp Skrevet 18. mai 2012 #3 Skrevet 18. mai 2012 ja, anmeld han for tyveri. da får han nok fart på sakene
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå