Gå til innhold

Oppbevaring av strikkepinner og heklenåler


silverdoe

Anbefalte innlegg

Korleis oppbevarer de strikkepinnane og heklenålene dykkar?

Mine ligg berre i ein plastpose, berre rot.. Så viss du har gode tips, kom gjerne med dei! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå skal ikke jeg skryte på meg noen evner innenfor håndarbeid, men min mor var veldig glad i strikking og hekling og hadde en egen flettet kurv med lokk hun oppbevarte både pinner og garn i. Lokket var vel for å forhindre både nysgjerrige barn og katt å finne garnnøstene :ler:

Dersom jeg skulle tatt opp strikketøyet ville jeg vel gjort det samme, funnet en flettet kurv å ha det i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har rundpinner i en finérboks til dette bruket, heklenåler og rette pinner har jeg i en gammel bestikkinnsats i tre (fra et gammelt kjøkken) som passer helt fint ned i skuffen i arbeidsbordet mitt.

:heks:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode tips! :jepp:

Den siste der, den mappa, den var jo kjempesøt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har sysaker, heklenål og strikkepinner i en litt gammeldags tinnboks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt både skoeske og strikkepinneetui og andre løsninger, og felles for dem var at det så veldig fint ut i begynnelsen, og så ble det bare rot. Jeg ga opp og kjøpte et Knitpro-sett med avtagbare vaiere, og nå har jeg bare en liten mappe med alt jeg trenger av strikkepinner og full oversikt over størrelser og par.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seajewel

Jeg har pinnene i tomme knapperør. Slike rør som knappene i butikkene oppbevares i. Og så ligger rørene i en metallboks med lokk på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjarmen

Jeg bruker et penal til å oppbevare heklepinnene og annet (Saks,nål osv) jeg trenger til heklingen min :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppbevarer rundpinner i en ringperm. Legger de ulike størrelsene i hver sine plastmapper, og legger et a4-ark bakerst i hver plastmappe hvor jeg skriver størrelsen på pinnene.

Veldig oversiktelig og greit - syntes rundpinnene var roten til alt kaoset i strikkesakene mine før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor får man kjøpt knapperør og hca er knitpro?

Knitpro er avtagbare strikkepinner hvor man kan skru pinnedelen av vaieren. Man kan kjøpe sett med forskjellige vaierlengder og pinnetykkelser, og så kan man kombinere pinner og vaier etter hva man skal strikke. Greit for oss som lider av "uansett hvor mange pinner jeg har, har jeg aldri akkurat den lengden og tykkelsen jeg trenger"-syndromet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har (sånn i teorien) strømpepinner i en boks fra Clas Ohlson. Den ligner litt på denne. Fire rom med uttagbare skillevegger.

Rundpinnene mine oppbevares i en gammel sjokoladeboks i metall.

KnitPropinnene mine oppbevares i en slik sak.

Endret av PecanPie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Strømpepinnene i tre har jeg i et etui fra Knitpro.Strømpepinnene i metall står i en gammel krukke etter min bestemor; ble opprinnelig brukt til salt. Rundpinnene har jeg sydd et veggoppheng til, med ulike lommer for de forskjellige tykkelsene. Heklekrokene har jeg i ett dreid treetui kjøpt på en husflidsmesse en gang i tiden; men det er litt for lite, hadde trengt ett til. Eller ett større ett.

Når man strikker mye og lenge blir det etterhvert ett uhorvelig antall pinner. Jeg ryddet i pinnnene mine for en stund siden, og ble mildt sagt sjokkskadet. Er det en ting mine barn arver nok av, så er det strikkepinner...............og oppskrifter....... ok... garn også.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også et sånt etui som ble vist lenger opp her. Jeg har også en pen pappboks som jeg setter strømpepinner oppi når jeg er for lat til å finne stoffetuiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seajewel

Jeg kjøpte tomme knapperør hos garnbutikken som jeg handler i. De solgte de for en tier, supre til å oppbevare pinnene i. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at jeg må til anskaffelse av pringlesrør ( åånei.. Da må jeg nesten spise litt potetgull i kveld...;-) og tomme knapperør :-) Har så mye pinner på forskjellige steder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...