Gå til innhold

What to do i sommer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en ung student med en datter på seks år. Vi bor i en by ca. tre timer fra hjemstedet (dvs. der barnefar og øvrig familie på begge steder bor. I sommer har jeg fått tilbud om to jobber, det vil si det er to steder hvor jeg har jobbet før og har fått tilbud om å vikariere for i skoleferien. De ligger i hver sin by, og har fordeler og ulemper, og jeg lurte på om dere ville hjelpe meg med å "vurdere" tilbudene da jeg har kort tid på å bestemme meg.

Alternativ 1: bli i studiebyen. Jobben der er litt bedre betalt, og jeg tipper en differanse på ca. 5000 kroner ila sommeren og det til tross for at i denne jobben vil jeg få to uker fri. Det som da vil skje er at de ukene jeg jobber vil datteren min veksle mellom å være hos besteforeldrene og barnefar i "hjembyen" (hun har venner der), og litt hos meg i studiebyen hvor hun må gå på sfo på dagtid (men sammen med flere klassevenner). I de to ukene jeg har fri blir vi enten i hjembyen eller studiebyen alt etter hva min datter vil/føler for og etter hvor mange av hennes klassevenner som er bortreist/ikke.

Alternativ 2: bli i hjembyen. Fordelen er at jeg får vært mer med jenta mi (i alle fall på ettermiddag/helg) og at hun samtidig får være mye med familien. Foreldrene til barnefar eier en hybel som de leier ut til studenter, og her kan vi bo gratis og denne ligger sentralt i forhold til familie/venner av jenta mi. Ulempen er at det blir mindre ferie på meg for mindre penger + at vi sannsynligvis ikke rekker å være så mye i studiebyen i sommer, og det skrenker inn muligheten for henne å være med klassevenner. Samtidig er jo mange av de bortreist i løpet av sommeren også.

Hva tror dere? Jenta mi er syv år. Hun liker godt å være hos besteforeldre og far, men er også litt mammadalt, siden vi bor sammen mesteparten av året. Hun har som sagt noen å henge med i "hjembyen", men hun har også blitt veldig sammensveiset med klassevennene sine det siste året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...