Gå til innhold

Hjelp til å finne kjole


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Anledning: Bryllup i juni

Lengde: minimum til knærne, gjerne helt lang

Fargeforslag: Mørkblå, pudderrosa, brun (har i utgangspunktet tenkt tilbehør i duse rosatoner, men klart, dette må forandres på om jeg ikke finner noe)

Størrelse: Her kommer "problemet". Er gravid, og puppene har bare gått bananas.... Trenger nok str 48 nå for at det skal være behagelig, eller tilsvarende (f.eks L/XL i mammaklær fra H&M passer)

Også må det være en kjole som ikke "krever" skyhøye hæler, da bekkenet mitt ikke klarer det. Er høy og langbeint, forholdsvis smale skuldre som gjør at silhuetten min ser slankere ut enn den nødvendigvis er. Vekten ligger (naturlig nok) rundt magen, store pupper, men jeg har også lår, så helst ikke veldig inntilsittende der.

Noen som har noen forslag å komme med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk for tips!:)

Men hvis du leste hovedinnlegget mitt, så ser du at jeg trenger stor størrelse nå.

Størrelsesguiden på den første kjolen, som var nydelig, viser at brystmålene er mindre i XL på den kjolen, enn de er i M på en tilfeldig tubekjole fra H&M.

Dessuten er jeg litt usikker på hva sløyfen ville gjort for monsterpuppene.. :fnise:

Kjole to synes jeg var for hverdagslig.

Kjole 3 var fantastisk, men dessverre helt feil snitt for den gravide kroppen min... :sukk:

Og kjole 4 var ikke helt farger som falt i smak, i tillegg til at midjesnittet ble litt feil i forhold til pupper vs mage. tror kanskje en eller annen form for empireliv eller hint til omslagsliv er greia...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, det var dumt. Men på sen asos siden finnes det mange fine kjoler som du kan se på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk, alle sammen, for at dere tar dere tid til å hjelpe meg! :rodmer:

De to siste der har jeg kikket på også, men sorte er ikke lov i bryllup, og den nydelige grønnfargen hadde de ikke i størrelsen min... :snurt:

Jeg hadde lagt to kjoler i handlekurven som jeg skulle be om meninger på, men den ene ble jaggu utsolgt mens jeg lagde meg lunsj...... :kjefte:

Hva synes dere om denne? http://www.asos.com/pgeproduct.aspx?iid=2079408

Ikke helt fargen jeg var ute etter, men det ser ut som om det burde være plass til både pupper og litt mage der, sant? :sjenert:

(føler meg egentlig bare feit og fæl, siden magen ikke har strammet seg helt ennå.... Så hvis noen finner en magisk kjole som får meg til å se ut som om jeg er 2-3 str mindre uten å ta livet av magen min, så hadde det vært flott..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OI! Jeg så ikke at den svarte kom i pudder!!!!! :fnise: Den var jammen flott!

Er det forresten noen her som vet hvordan det er med toll og sånn fra asos? Hvor lang tid tar det, hvor finner jeg tollkalkulator osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin og klassisk! Trodde ikke det var toll fra asos, siden du får siden på norsk og i norske kroner. Men i så fall er det ikke mye. Pleier vel være rundt 10-15 % av prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare på siden, egentlig ganske sykt at en kjole skal bli nesten 50% dyrere i pris pga toll og avgifter.... :kjefte:

Beregning

Sum før fortolling 461,52 norske kroner

Toll (10,7%) 49,38 norske kroner

Merverdiavgift (25%) 127,73 norske kroner

Sum etter fortolling 638,63 norske kroner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke sett på kjolene, men Nelly har en mammaklæravdeling.

Her betaler du ikke toll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare på siden, egentlig ganske sykt at en kjole skal bli nesten 50% dyrere i pris pga toll og avgifter.... :kjefte:

Beregning

Sum før fortolling 461,52 norske kroner

Toll (10,7%) 49,38 norske kroner

Merverdiavgift (25%) 127,73 norske kroner

Sum etter fortolling 638,63 norske kroner

Om du skal bestille på asos lønner det seg å betale i pund, blir litt billigere da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...