Gå til innhold

Beskriv en oppegående person


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg hører ofte nordmenn kalle meg for en oppegående innvandrer. Men så forklarer de ikke hva det betyr og hva de mener, og jeg føler meg litt flau å spørre. Jeg har følelsen at det er noe positivt, men kan ikke forstå betydningen (oppegående tolker jeg som en som står på beina sine).

Så hva er en oppegående person? Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min oppfatning av en oppegående person er han vedkommende f.eks. er smart (nok) og tiltaksfull (nok).

Blir du beskrevet som en oppegående person, regner jeg med at du finner deg til rette, er lett å omgås, har meninger (som er lett å akseptere vel og merke;-)), forstår norsk kultur, gjør det beste ut av dine muligheter, lykkes med utdanning, jobb osv

Å bli beskrevet som oppegående er ment som et kjempestort kompliment!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg hører ofte nordmenn kalle meg for en oppegående innvandrer. Men så forklarer de ikke hva det betyr og hva de mener, og jeg føler meg litt flau å spørre. Jeg har følelsen at det er noe positivt, men kan ikke forstå betydningen (oppegående tolker jeg som en som står på beina sine).

Så hva er en oppegående person? Takk for svar.

Jeg tolker oppegående som at de mener du er ressurssterk? At du har noe å bidra med og at hodet ditt sitter på rett plass ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...